Kvist Skrevet 16. september 2012 #1521 Del Skrevet 16. september 2012 Vondt i korsryggen når jeg har kynnere i kveld, forresten! Lenge til termin? (hihi, synes ticker burde vært obligatorisk noen ganger, jeg husker jo aldri sånt) Jeg har også vonde kynnere nå, og innimellom er de kjempelange også. Tror "rekorden" fra i går er en som ikke ga seg uansett om jeg slappet av eller beveget meg, varte i fem-seks minutter. Da var jeg rimelig kortpusta etterpå. 35 uker i morgen, så må vel bare belage meg på å gå sånn en måned og vel så det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 16. september 2012 #1522 Del Skrevet 16. september 2012 Bare en uke igjen ca! Man kan aldri vite, Kvist Men for babyens del er det nok greit at det drøyer litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 16. september 2012 #1523 Del Skrevet 16. september 2012 Har vondt i korsryggen selv i dag, og litt i nedre del av magen, men det er jo ikke første gang Magen er hard (kynner har jeg nå lært), men jeg må jo kjenne på den for å vite om den er hard eller myk så aner jo ikke hvor lenge de varer. Spennende om det blir noe baby snart her. Det er jo mange som nærmer seg og vært stille en liten stund igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 17. september 2012 #1524 Del Skrevet 17. september 2012 Soon: Toåringen min lå også med hodet bare mot en side, og hadde problemer med både amming og å ligge på ryggen i en periode. Vi tok henne med til kiropraktor, som fant en låsning i nakken. Etter bare en behandling ble alt mye bedre! Hun ble tatt med tang. Det er forresten lurt å prøve å få babyen til å legge hodet andre veien også. Vi fikk beskjed om at snuppa kunne få skjevt hode hvis hun lå bare den ene veien hele tiden. Vi løste det ved å rulle sammen et helseteppe og legge det under den ene siden sånn at hele ungen ble liggende litt skjevt, og hodet bikket over til den andre siden. Spennende å følge med på dere, Illicitus og Ciara! Korsryggsmerter sammen med kynnere er et godt tegn! Her er det bare tre dager igjen til permisjonen starter. Det skal bli deilig! Og jeg håper babyen har tenkt å bli der inne en stund til, så jeg får slappet litt av og kommet mer i orden i det nye huset. Ellers synes jeg formen bare blir bedre og bedre. Flytting er god trening, så jeg holder tempoet oppe det jeg orker. Jeg har noen dårlige dager innimellom, da, når bekken og rygg har fått nok. Men det går alltid over igjen. Mannen kommenterte forresten her om dagen at han kunne se at jeg hadde trent, fordi hengerompa hadde blitt mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 17. september 2012 #1525 Del Skrevet 17. september 2012 (endret) Jeg er superimponert over tempoet, Marikke! Ciara og Illicitus: Spennende! Skjønner godt du er lei, Kvist. Jeg hadde også en del monsterlange vonde kynnere, men det var tidligere i svangerskapet, og skyldtes at jeg var så sliten. Jeg ble 50 % sm etter det. Glemmer ikke kvelden jeg kom hjem fra jobbreise, og det føltes som om jeg hadde en eneste lang, vond kynner mens jeg lå på sofaen. Au! Signerer det Ciara skriver om amming, forresten. Håper det gårseg til Soon, det må være utrolig frustrerende. Det med å forveksle søvn med sult har jeg også gjort mange ganger. Det er så vanskelig å se når disse små blir trøtte før de bikker over og blir overtrøtte og fullstendig umulige å få til å sove. Akkurat nå er trenden her at han blir trøtt en eller annen gang mellom én og halvannen time etter at han våknet fra siste lur, så jeg prøver å følge med i det tidsrommet. Men enkelt er det ikke, synes jeg. I går sov han supert, dagen før var det bare tullesoving, men jeg tror jeg hadde økedøgn. Han skulle iallefall ha mat hele tiden, og smokken fór som en prosjektil ut av munnen når jeg prøvde å roe ham med den. Sov maks 10-15 minutter av gangen. Mulig han var helt utslått i går og i natt, for vi har hatt en usedvanlig god natt her nå. Jeg begynner faktisk å ane noen rutiner han har lagt seg til også nå; en lur en times tid etter å ha stått opp, langlur på formiddagen og litt mer random soving på ettermiddagen. Endret 17. september 2012 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. september 2012 Forfatter #1526 Del Skrevet 17. september 2012 Nei, en ting er sikkert og det er at det ikke er like lett å vite hva de små vil til en hver tid Har slått meg litt til ro med at hun hadde en dårlig dag i går - hun hadde nok litt mageknip for hadde ett par runder med real bæsjebleie, og da ble hun mye roligere etterpå og ikke noe problem med spisingen. Gått veldig fint sålangt idag også. Har nok også tenkt sult, og så var hun trøtt, ett par ganger - men hun sover jo så mye så falt meg liksom ikke helt inn at hun bare var trøtt. Hun søker jo også etter pupp, så da blir det jo til at man drar den frem Men ofte er det da da bare ett par sugetak og så sover hun.... Observerte litt på hvilke stillinger hun lå i i natt, og hun la seg med ansiktet begge veier, så tror nok vi nå drøyer noen dager og ser an Lett å bli frustrert og engstelig kjenner jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 17. september 2012 #1527 Del Skrevet 17. september 2012 Da sitter jeg hos jordmor. Forhåpentligvis siste kontroll hos henne før fødsel. Håper hodet har festet seg, slik at alt nedpresset jeg har hatt ikke har vært "bortkastet". Merker at bekkenet er blitt litt bedre i det siste, og det er jo ofte (har jeg lest) at kan skje når hodet ligger godt Ig festet nede i bekkenet. Så krysser fingrene for det. Senere i dag skal vi ringe føden og høre om det er mulighet for omvisning der i kveld. Mannen trener mye på kveldstid og derfor må vi ta det de gangene han har fri. Så denne uken kan han kun i dag og fredag. Viss ikke det passer i dag tror jeg rett og slett jeg får med meg moren min i stedet. Mannen ser nemlig ikke helt hvorfor jeg vil dra dit, for som han sier, vi finner jo uansett frem. Men moren min skal være med på fødselen hun også, så da er jeg jo ikke helt alene på omvisningen om det ikke passer når han kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 17. september 2012 #1528 Del Skrevet 17. september 2012 Takk for svar, Bentebent Genialt hvis jeg kan kjøpe på Amazon og få sendt til Norge, ja! God tur til Wales Her er linken jeg lovte deg: http://www.amazon.co.uk/Lansinoh-70150-Latch-Assist/dp/B001PPGR42/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1347891312&sr=8-1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 17. september 2012 #1529 Del Skrevet 17. september 2012 Så flott, tusen takk Bentebent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 17. september 2012 #1530 Del Skrevet 17. september 2012 I dag er murringene sterkere, kjenner det både i magen og korsryggen. Særlig etter en gåtur i dag merker jeg det godt. Så får vi bare se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. september 2012 Forfatter #1531 Del Skrevet 17. september 2012 Spennende tider nå, Ciara og dere er vel flere som er rett rundt hjørnet!! Gleder meg til å kikke innom her hver dag nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 17. september 2012 #1532 Del Skrevet 17. september 2012 Veldig spennende her nå ja Jeg er innom og leser ofte, men dårlig til å skrive for tida Masse lykke til til dere som har termin rett rundt hjørnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 17. september 2012 #1533 Del Skrevet 17. september 2012 Det kjipe er jo at man kan gå sånn lenge. Men nå er jeg i den lykkelige situasjonen at jeg har nok annet å holde på med, så tankene kretser om mye annet enn fødsel. Forrige gang var det alt jeg tenkte på nesten. Ellers nyter jeg nå permisjonslivet. Det å få sove lenger, finne på egoistiske ting på dagen OG få holdt leiligheten i orden, planlagt middager og hentet gutten min tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 17. september 2012 #1534 Del Skrevet 17. september 2012 Man kan gå sånn lenge, eller det kan skje ting fort. Fødsler er plagsomt uforutsigbare. Bra du nyter permisjonslivet! Jeg gjorde også det, selv om jeg var stresset for dette med barnehagefristen. Men jeg virkelig nøt det å kunne stulle og stelle hjemme, og så tok jeg skikkelige tak de dagene jeg hadde energi til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 17. september 2012 #1535 Del Skrevet 17. september 2012 Veldig spennende å lese her inne nå ja. Hver gang jeg logger inn er det en mulighet at en av dere har født Her er det i dag 4 uker til termin, og på fredag starter permisjon. Er VELDIG klar for permisjon nå kjenner jeg. Så kanskje jeg får til å få alt i orden før lillebror kommer. I helga har vi vært på tur til Wales og leid en campingvogn. Var koselig å komme seg bort litt, men skal bli godt å sove i egen seng i natt ja. Sov veldig dårlig de 3 nettene og gikk rett å la meg da vi kom hjem. 2 timer dupp hjalp på humøret, men ikke så mye på bekken smertene. Kjenner det mer på innsiden av lårene nå. Vet ikke om det er vanlig symptom på bekkenløsning? Sist hadde jeg kun smerter på "utsiden" av hoftene. Skal til kiropraktor denne uka så kanskje han kan hjelpe meg litt. Ellers er det lite tegn på at fødsel nærmer seg. Har en del kynnere og noen er vonde, men ellers ingen andre tegn, så det lover vel bra i forhold til å få nyte permisjonslivet i et par uker Macaron: Hvis du ikke får tak i for å få sendt til Norge så send meg gjerne en PM og jeg er sikker på at vi kan ordne noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 17. september 2012 #1536 Del Skrevet 17. september 2012 Innom for å si at jeg har lagt ut fødselshistorien min i dagboka mi (link i signaturen). Var i tvil om jeg skulle legge den ut her også, for da føler jeg at jeg kupper hele tråden siden den er litt lang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 17. september 2012 #1537 Del Skrevet 17. september 2012 Ooh, må leses Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 17. september 2012 #1538 Del Skrevet 17. september 2012 Hodet er så og si festet! Hun kunne rikke det såvidt det var, men det var ikke noe farlig dersom vannet gikk nå. Her sitter bekkensmertene i korsryggen og i skambenet. Nå er jeg gått ut i permisjon, så ikke sykemeldt lenger iallefall, men det er jo ikke store forskjellen. Dagene går jo sakte uansett når man venter slik. Vi fikk vært på føden i dag også. Det var litt rart med tanke på at neste gang vi kjører den veien er det for å føde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 18. september 2012 #1539 Del Skrevet 18. september 2012 Har vært på svangerskapskontroll i dag. Skulle egentlig vært på det rett over helgen, men flyttet det fram til i dag isteden. så kontroll uke 36 ble tatt på 35 + 5 Jeg ble regelrett overrasket/sjokkert når jeg kom meg opp på vekta! Synes jo selv at det har kommet en del vann i kroppen den siste tiden, og merker mye til det i grunn over alt. Skikkelig dobbelhake kom for 2 uker siden og fingre, ankle og underliv er ganske hovent. Joda, det er 6 kg på 3 uker det Synes det var forferdelig mye?!?! Hvordan er det med dere andre og vann i kroppen? Var innom et apotek og kjøpte støtestrømper i sta... Er jo kun str 39/40 i sko, men er så hoven i bena at jeg måtte på en str L som tilsvarer 42/44 i skostr... Kan trygt si at det ble noe tårer og snørr på vei hjem i bila ja Hadde heldigvis ikke noe proteiner/eggehvite i urinen, men blodtrykket var litt høyt. Fortsatt innenfor normalen, men høyere enn jeg har vært tidligre... Jordmor mente at jeg lett kom til å tisse bort de kg med vann i de første ukene etter fødsel, men det er jo fortsatt 4 uker til fødsel?!?! Enn om det kommer enda flere kg vann? Wæææ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. september 2012 #1540 Del Skrevet 18. september 2012 Ikke tenk på det, virkelig! Jeg fikk mye vann i kroppen sist (har en del må også), og var helt fortvilet. En uke etter fødsel hadde jeg gått ned 17 av 20 kg! Det er kjedelig å få vann i kroppen, men det er jo de enkleste kiloene å bli kvitt Her hadde jeg en spennende natt. Kynnere og modningsrier halve natta, var mye oppe og trodde fødselen var i gang. Hadde en del rier jeg måtte puste meg gjennom. Jeg rakk å få adrenalinet skikkelig i gang! Men så roet det seg, og nå er det som før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå