Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Hehe, takk for det honning - men jeg henger her enda...

Har dog ganske mye mensmurringer nå, og skikkelig slim-utflod (beklager detaljer)...

Men jeg har vel innsett att jeg bare får vente og se - prøøøøøver å ikke tenke på det, men det er jammen ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ekstremt belastende å vente på baby, synes jeg. Sist gikk jeg jo på overtid, og føler at jeg nesten ikke fikk slappet av fordi jeg lette etter signaler på at noe var i gang. Nå har jeg begynt litt på samme måte alt, når det murrer i magen tenker jeg fort at "Oi, kanskje det er den spede begynnelsen?". Men sist var det i hvert fall slik at jeg ikke var det minste i tvil når det først startet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fødsler i løpet av natta? ;)

Kjedelig at det stilna hos deg, Soon. Får håpe det tok seg opp igjen i går kveld eller natt.

Helt enig, Ciara. Det er slitsomt å gå sånn og vente, og man går konstant og kjenner etter på om ting er igang. Men som regel er det man kjenner modningstegn eller lignende tydeligvis.

I går kveld hadde jeg et vannvittig nedpress, og jeg kjente det fremdeles godt i natt da jeg var på do. Men ingen tegn til kynnere eller lignende. I dag eller morgen er min menstermin forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe fødsel på gang her nei.

Begynner å bli lei - våkner flere ganger om natta nå med vondt i ryggen, og det er virkelig ubehagelig å ligge generellt.

Vondt også når jeg sitter og går - og går jeg litt for langt en dag, så er den jo helt "ødelagt".

Menstermin i morra på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sladrevenn i dagboka mi (link i signaturen) :)

Begynner å bli lei her også. Lei av å tenke på når det kan skje hele tida, konstant være på alerten liksom. Har lyst å få det overstått... Blæh... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende her inne nå, siden det er så mange som har termin i disse dager. Lykke til, Honning og Soon! Kanskje det blir baby i dag?

Jeg har kjent litt stikkinger nedentil, og noen kynnerer nå og da, men ellers er det stille på den fronten. Og det er jeg i grunn glad for. Vi flyttet i går, så nå har vi to hus som står på hodet. Ved siden av full jobb og en toåring er det begrenset hva vi klarer å få til på en dag, så ting kommer til å ta tid. Jeg håper babyen holder seg der inne til permisjonen starter, og gjerne to-tre uker til.

Det kan godt hende jeg blir mer utålmodig etter hvert som tiden går, da. I natt klarte endelig snuppa i magen å sparke mot ribbeinet mitt så det gjorde vondt. Og det syntes hun selvfølgelig var kjempemorsomt! Og hun skal selvfølgelig turne rundt der inne når jeg prøver å sove.

Men jeg gleder meg mye mer til å få baby denne gangen enn forrige gang. Denne gangen vet jeg jo litt mer om hva jeg går til. Forrige gang hadde jeg nok med å være gravid, og det jeg tenkte om babyen var stort sett praktisk om amming og klær og utstyr og nattesøvn osv. Jeg var rett og slett ikke forberedt på de gode følelsene og kjærligheten til det lille nurket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med flytting, Marikke! Håper dere kommer dere sånn noenlunde i orden fort. Det høres mildt sagt slitsomt ut å flytte som høygravid. :klem:

Og jeg er helt enig at den ventingen på slutten er pyton. Man kjenner etter hele tiden om kroppen gir noen signaler, håper på at det skal skje noe, og blir skuffet gang på gang. For min del er jeg veldig glad for at jeg gikk til termin (fødte to dager før UL-termin); det gjorde at jeg fikk gjort en god del redebygging samt slappet av ganske mye også. I motsetning til sist gang sov jeg godt nettene rett før fødsel, og hadde en voldsom energi. Men selve ventingen var uansett fullstendig pyton!

Her koser vi oss fortsatt. Lillebror sover ganske godt, selv om denne natten var litt urolig. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg ammet, og han kavet også en del ved puppen. Men han har vært ganske puppegal de to siste døgnene, så det er vel en form for økedøgn vi driver med nå. I går var vi på helsestasjonen og veide ham (tidagerskontroll), og han hadde gått opp over en halv kilo siden hjemreisen fra sykehuset, mao. på en uke! :overrasket: Jeg tror jeg har fløte i puppene.

Endret av -Englefjes-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på helsestasjonen og veide ham (tidagerskontroll), og han hadde gått opp over en halv kilo siden hjemreisen fra sykehuset, mao. på en uke! :overrasket: Jeg tror jeg har fløte i puppene.

:overrasket:

Og jeg som trodde at lille knirk her hadde gått opp mye med sine 350g på ei uke... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket:

Og jeg som trodde at lille knirk her hadde gått opp mye med sine 350g på ei uke... :sjenert:

Snuppa gikk opp 350 gram første uken også, og det er jo ansett som mye. I grunnen så blir det vel sagt at de helst skal ha spist seg opp til fødselsvekten sin ila.de første to ukene?

Men jeg tror det kan ha noe med at jeg er veldig bevisst på å ikke bytte bryst for ofte, siden jeg produserte for mye formelk sist. Dermed får han nok i seg mye fet ettermelk, og det er jo kraftkost. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg ble helt sjokkert da sønnen min la på seg 600 gram en uke. Men det var et engangstilfelle, altså, ellers la han selvfølgelig ikke på seg like kjapt. Det som forbauset meg mest ved det er at jeg aldri hadde en overflod av melk. Hadde aldri melkespreng, det lakk aldri og jeg har sen utdrivningsrefleks. Så jeg trodde liksom ikke det var så mye inni der, jeg. Ønsket meg noen ganger en måler på puppen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen går det da, honning?

Her har jeg fryktelig mye "luftsmerter" idag, og det strammer i ny og ne, men tror det kun er kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kjennes maserier egentlig ut?

Jeg vet ikke lengre hva som er starten på en kynner og slutten jeg. Føler bare at alt er stramt.

Ellers, en ting jeg helt har glemt. Vet det har blitt spurt, men ikke av hvem....

"illicitus

Definition from Wiktionary, the free dictionary

Jump to: navigation, search

[edit] Latin

[edit] Adjective

illicitus m. (feminine illicita, neuter illicitum); first/second declension

1. forbidden, unlawful, illegal, illicit"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vel egentlig ikke om det er maserier jeg hadde forrige torsdag, men regner med det.

Det begynte som vanlige kynnere, magen strammet seg og så etterhvert fikk jeg konstant menssmerte-aktig i korsryggen og det samme nederst i magen - men er vanskelig å sammenlikne det med noe syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det fælt lite. Ingen tegn på noen ting her. Var mye stikking og vondter (vet ikke helt hva det var, kanskje noe slags masrier?) i natt og dag morges, men etter det har det ikke skjedd noen ting.

Jeg tar meg muligens en kg-fri dag i morgen for å prøve å koble litt av og tenke på andre ting (om jeg får det til da), for i dag har jeg vært veldig lei og ikke i spesielt godt humør (selv om jeg ikke har vært direkte sur heller), så jeg skal gjøre mitt beste til å fokusere på helt andre ting i morgen tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer mannen hjem?

Ila neste uke... :sinnatagg:

Jeg lurer på hva jeg egentlig kjenner jeg. Har mye kynnere tror jeg, men er nok bare det. Mye rart i kroppen om dagen, men er nok ingenting som tyder på noe annet enn at ting er tungt.

Ta deg en dag fri du, honning! Viktig å ha det bra. Nettet forsvinner ingen steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...