Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Jøss så lang renselse da, ablaze - når jeg hadde ks sist så var jeg bindfri etter en drøy uke jeg!

Fikk en følelse av at de fikk fjernet endel (sugd ut??) mens det allerede var åpent, men det skal jeg ikke si for sikkert.

Det var iallefall fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man ikke bruke tampong under renselsen?

Skjønner de første dagene dersom det er veldig mye utflod, men håper jeg kan bruke tampong etter hvert?

Jeg synes det er ekkelt med bind, liker ikke "bleierumpe" :fnise:

Tamponger skal ikke brukes under renselsen i det hele tatt pga infeksjonsfare. Det er rimelig "åpent" hele veien opp til livmoren og i livmoren så har man et sår etter morkaka som det tar en stund før gror.

Selve renselsen kan vel vare opptil 6 uker, men det er vel kun den første uka at man blør en del. Etter hvert så går det mer over til blodig utflod, men dette kan til gjengjeld vare noen uker.

Jeg hadde ikke vært borti et bind på minst 9 år, så må si at den følelsen var rimelig merkelig. Synes dog ikke at de bindene de hadde på sykehuset var de værste, og ble heldigvis ikke veldig klam av dem. Tror det var Libresse Nattbind eller noe sånn, og de hadde mer bomullsoverflate enn plastoverflate innvendig.

Skikkelig bleierumpe har man den ihvertfall første dagen, for da trenger de fleste bokstavelig talt bleier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soon, da var du veldig heldig. Blødde i nesten ni uker sist jeg... Hver gang jeg trodde at det nesten ga seg så blødde det friskt dagen etter. Helt normalt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at min renselse etter ks var på nærmere 6 uker. Det var jo verst i starten, men det gikk en del uker før jeg var helt ferdig med det. Var rimelig lei av bind hver dag over så lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde renselse i fire uker, absolutt mest den første uka selvfølgelig, men måtte bruke bind de andre ukene også. Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: ingenting skjer :ler:

Litt mensmurringer idag tidlig noen timer, men temmelig stille igjen nå.

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting skjer her heller ;)

Kjente litt nedpress i går kveld, og noen få kynnere/masrier like etter sex i går kveld/natt, og så ikke noe mer. Så da skjer det nok ikke noe nå i helga likevel da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har roet seg noe, så jeg holder på å undersøke om det er nok med et godt truseinnlegg. Funker så langt.

Synes ikke jeg har etterrier lenger når jeg ammer, så det er deilig. Muligens derfor det blør mindre også..?

Ammer nå hver tredje time og jenta spiser som regel noe hvert måltid. Men hun er jo liten, så hun sovner som regel før hun har fått i seg det hun skal. Men hun er visst veldig flink, så jeg får bre smøre meg med tålmodighet (begynner å bli veldig klar for å reise hjem).

Nå begynner det å ta seg opp her i tråden også - mon tro hvem som er nestemann?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge med her nå! Håper det skjer noe hos dere snart.

Her går ting faktisk utrolig bra. Vi er så mye roligere denne gangen, vi storkoser oss med å ha baby i hus, og storesøster er kjempestolt og veldig flink. Litt sjalusi og vanskelige følelser har det vært, men absolutt ikke mye. Lillebror er foreløpig en rolig liten fyr som sover godt både på dag og natt. På nattestid må han imidlertidligge klistret inntil meg for å sove, men det gidder jeg ikke stresse med. Det er jo så koselig! :hjerte:

Overgangen til å ha to barn har gått overraskende greit (foreløpig), selv om jeg skal innrømme at jeg har vært litt svett og veldig sliten noen dager. Og det blir jo selvfølgelig noe helt annet når mannen skal begynne å jobbe igjen. LIkevel så tror jeg hovedgrunnen er at vi er så rolige denne gangen. Baby, jaja, dette kan vi da! Dessuten vet vi at alt går seg til etterhvert.

Jeg tør ennå ikke håpe for mye på at jeg går klar av fødselsdepresjon, men enn så lenge føles denne barseltiden en million ganger bedre ut enn forrige. Sist brukte jeg nesten to år på å få skikkelig morsfølelse, denne gangen kom den umiddelbart etter at jeg hadde fått lillebror på brystet etter fødsel. Det er rett og slett helt magisk, og jeg skjønner endelig hvorfor mange er helt tussete i barseltiden. :strix: Jeg har imidlertid kjent mye på dette ifht storesøster, og synes det er vanskelig å tenke på at jeg ikke hadde de samme følelsene for henne. Det viktige er så klart hva jeg føler , men det er likevel veldig vondt at det ble som det ble med henne, og da spesielt de første månedene.

Uansett så føler jeg at ting er mer komplett nå. Jeg er så glad i den lille familien min, og har to fantastisk perfekte nydelige barn. :strix:

(Ja, jeg er klissete lykkelig om dagen. :fnise:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående renselse, så husker jeg ikke helt hvor lenge den varte sist. Rundt én måned, kanskje? Nå ser det ut til at det aller verste har gitt seg, men det kan nok komme igjen. Jeg hadde kraftige etterrier de første dagene på barsel, men de aller verste kom for et par dager siden. Jeg lå på sofaen og gråt av smerte, og det er ikke ofte jeg gråter når jeg har vondt. I går skjønte jeg hvorfor de hadde vært så heftige; det kom ut en hinnerest. :sprettoy: Etter at den kom ut, har etterriene gitt seg nesten fullstendig (kun litt svake menssmerter nå og da), og formen min har steget betraktelig. Jeg følte meg skikkelig dårlig på fredag, men nå føler jeg meg nesten som gamle Englefjes. Hu hei, jeg får jo lyst til å trene markløft. :fnise:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å lese at deg går så bra, Englefjes! Unner deg virkelig en flott barseltid etter erfaringen din sist :) Og godt å høre at det går bra med storesøster også. Skal ikke stikke under en stol at jeg tenker mye på hvordan lille herr mammadalt vil reagere på lillebror... Men der går seg vel til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg teker også mye på hvordan storebror reagerer, men tror det er veldig viktig å inkludere og rose og å ha nok tid med bare han også.

De kveldene pappan her ikke jobber, har jeg bestemt meg for at jeg skal ha den kosestunden på kvelden med legging, slik som nå - bare håper det lar seg gjennomføre.

Godt å høre at det går bra hos dere iallefall, Englefjes.

Har de estimert når ca dere kan reise hjem, ablaze??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe action, honning?? (eller noen av dere andre??)

Her er det litt murringer, men ikke noe som gjør at jeg tror det setter i gang i kveld heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kynnere ofte, og har begynt å få en følelse av at fødselen kommer til å sette igang snart. Men nå skal det sies at jeg følte det samme sist, og da måtte fødselen settes i gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noe action, honning?? (eller noen av dere andre??)

Her er det litt murringer, men ikke noe som gjør at jeg tror det setter i gang i kveld heller ;)

Jeg kan egentlig bare kopiere det du skriver hver gang :ler: Begynte nettopp å murre litt her også, men jeg tror det kommer til å ta tid nå. Forhåpningene har dempa seg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jaja, vi får vel bare smøre oss med tålmodighet!

Ciara: da er du jo jammen meg ikke langt unna du heller - du har jo født "normalt" før og, så det er jo flere her som virkelig nærmer seg ;)

Spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...