Soon Skrevet 30. august 2012 Forfatter #1281 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg husker det var temmelig ømt ganske lenge etter ks, gikk krokbøyd i flere dager etter ks. Arret mitt er faktisk fortsatt rødlig, men det blir nok blekere med årene. Klør endel i arret nå faktisk, når magen er såpass sprengt :gjeiper: så det kan jo hende det er derfor det er rødt også... Veldig deilig det du sier med at knøttet tar flaske også, det letter mye fra mors skuldre at andre kan mate innimellom, det satte iallefall jeg stor pris på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 30. august 2012 #1282 Del Skrevet 30. august 2012 Spennende tider nå ja. Skal bli moro å se om det er noen som klarer barnehagefristen i morgen Det er nå en uke siden jeg tok keisersnitt (det går fort!!) og jeg får enda noen vonde stikk avogtil. Antar det er normalt. Får også en del etterrier når jeg ammer, så det er som om jeg får igjen mensen for de siste syv månedene på en gang. Men det er slik det skal være, så jeg er egentlig veldig fornøyd med tilværelsen. Jenta ammer godt og melken min er godt på vei. Så jeg synes det ser lovendes ut med tanke på å få komme hjem tidlig. De tilbyr også hjemmebesøk med hjelp for tidlig fødte (NAST) som mates med sonde. Dette gjør også atvvi med premature barn kan få komme hjem til trygge omgivelser tidligere. Skal bli spennende å se når det er aktuelt for oss. Jeg får meg ikke helt til å slette signaturen min kjenner jeg.. Er litt sprøtt når den enda teller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 31. august 2012 #1283 Del Skrevet 31. august 2012 Det er godt å høre at alt går så fint hos deg, ablaze. Og kjempebra at det tilbys hjemmebesøk for tidlig fødte som mates med sonde, det gjør det så mye enklere for dere! Får håpe dere slipper å være på sykehuset alt for lenge I natt var jeg sikker på at fødselen var igang. Like over klokka 2 våkna jeg av ei rie (det er det nødt til å ha vært), og det kom flere av ulike lengder og styrker på noenlunde kort tid. Da jeg begynte å skulle ta tida og følge litt med etter en halvtimes tid, så avtok styrken mer og de forsvant helt. Så da blei det ikke mer som skjedde i natt. Det tok litt tid før jeg klarte å roe meg ned og sovne etterpå, for jeg blei så innstilt på at vi var igang. Men jeg rakk jo aldri å vekke kjære engang, for jeg tenkte at jeg skulle vente litt med å vekke han og stresse han opp Så nå spørs det da, om det kommer til å ta lang tid før vi faktisk er igang. Det kan vel ta både timer og dager nå? Siden det ikke har skjedd noe på flere timer, så regner jeg hvertfall med at det kan ta tid igjen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 31. august 2012 #1284 Del Skrevet 31. august 2012 Spørsmål fra førstegangsgravid her Rop gjerne ut om dere har noen forslag hva det kan ha vært. Er i uke 33 nå og regner i grunn med å måtte gå opp mot termin eller litt over. Våknet i natt rundt 02.30 med slikkelig magesmerter. Var som om hele magen skulle rakne kjentes det ut som. Den var hard og øm. Hele magen var fryktelig vond, men mest ute i sidene. Er det mulig at småen bare har ligget på tvers eller herjet mye der inne som gjorde smertene? Fikk ikke til å ligge på høyre side pga at høyre side var vondest... Jeg har aldri kjent noe slikt før, og har hatt en del kynnere og slikt tidligre. De har ikke vært i samme sjanger når det gjelder ømhet og vondt. Etter at jeg var oppe en liten tur å ruslet i huset, så forsvant det og jeg fikk sove igjen. Kjente dog en liten fot helt til høyre ute ved midja nesten. Stusser svært over om det bare var småen som spilte meg et puss? Magen kjennes finfin ut i dag tidlig, er bare litt sliten og øm. Småen har forsåvidt vært veldig rolig i dag tidlig også... Ikke de vanlige sparkene og romsteringene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 31. august 2012 #1285 Del Skrevet 31. august 2012 Så spennende Honning! Nå er du nok snart tobarnsmamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 31. august 2012 Forfatter #1286 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Vi følger hverandre på det meste vi, honning Her begynte jeg med kynnere kl 20 igår, og de vedvarte og vedvarte, men syns ikke det kom og gikk liksom. Hadde skikkelig vondt i korsryggen konstant, mens magen strammet titt og ofte. Var skikkelig usikekr på om det var kynnere eller rier, for de varierte veldig i "styrke", men syns iallefall de va vondere enn de vanlige kynnerene. Rundt kl 23 dabbet det av igjen. Så vi bestemte oss for å ha sex for å se om det kunne sette igang noe mer. Idet vi setter igang, våkner selvfølgelig 3 åringen (han sover ikke sammen med oss altså), så da ble det bare en kjappis - og så skulle gutten sove hos oss.... Kjente ikke noe mer før jeg våknet av et skikkelig sterkt knip i 02.30 tiden, etterfulgt av ett par til, men så sovnet jeg igjen. Våknet igjen kl 04 av samme smerten, men så stilnet det igjen. Kjenner jeg er skikkelig øm i rygg og mage idag, og bare hååååper det skjer noe mer snart! Edit: endel kynnere nå også :gjeiper: Endret 31. august 2012 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 31. august 2012 #1287 Del Skrevet 31. august 2012 Tr.heimspia: Sånn har jeg det også. Hatt det sånn en god stund også. Var såpass ille en gang i sommer at jeg fikk komme til sjekk på sykehuset. Det var bare kynnere og svært aktiv baby. Når det sparkes og romstereres i en steinhard livmor blir det fort veldig ømt og vondt. I hvertfall hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 31. august 2012 #1288 Del Skrevet 31. august 2012 Vi følger hverandre på det meste vi, honning Her begynte jeg med kynnere kl 20 igår, og de vedvarte og vedvarte, men syns ikke det kom og gikk liksom. Hadde skikkelig vondt i korsryggen konstant, mens magen strammet titt og ofte. Var skikkelig usikekr på om det var kynnere eller rier, for de varierte veldig i "styrke", men syns iallefall de va vondere enn de vanlige kynnerene. Rundt kl 23 dabbet det av igjen. Så vi bestemte oss for å ha sex for å se om det kunne sette igang noe mer. Idet vi setter igang, våkner selvfølgelig 3 åringen (han sover ikke sammen med oss altså), så da ble det bare en kjappis - og så skulle gutten sove hos oss.... Kjente ikke noe mer før jeg våknet av et skikkelig sterkt knip i 02.30 tiden, etterfulgt av ett par til, men så sovnet jeg igjen. Våknet igjen kl 04 av samme smerten, men så stilnet det igjen. Kjenner jeg er skikkelig øm i rygg og mage idag, og bare hååååper det skjer noe mer snart! Edit: endel kynnere nå også :gjeiper: Da syns jeg vi bør føde samtidig også, hva med i natt? Er du med på den? Hihi. Hos meg også var jeg usikker på de siste riene/kynnerne, for da avtok styrken, så det var sikkert "bare" litt vonde kynnere. Dårlig gjort å få sånn for å få opp forventningene Kjære sitter og tripper på jobb i dag han, og jeg prøver å si at det kan ta dagevis før noe faktisk skjer. Men selvfølgelig håper jeg at det ikke tar dagevis, så jeg hinta litt tilbake til han om sex da, i håp om at det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 31. august 2012 Forfatter #1289 Del Skrevet 31. august 2012 DEAL! Jeg er klar for å føde i kveld - må få hu ut før 1.sept vet du Ja, det er utrolig irriterende - følte at NÅ skjer det, men nå er det helt rolig igjen... Nesten stiv og støl i magen etter all aktiviteten som var der i går kveld/natt. Får se om lillegutten er villig til å sove litt i kveld da, så kanskje det blir litt mer sex på oss da :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 31. august 2012 Forfatter #1290 Del Skrevet 31. august 2012 Noe mer action, honning? Eller kommer det på ettermiddagen/kvelden hos deg også? Her er det litt murring igjen nå, men ikke sånn som igår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 31. august 2012 #1291 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg kjente også at jeg var litt sliten i morres etter aktivitetene i natt, men det er kanskje en kombinasjon av det og vondtene i skambeinet Her er det hvertfall ikke mer action enda hvertfall, har ikke kjent noe murring eller noen ting, så det kommer nok ikke mer før tidligst til kvelden igjen (forhåpentligvis). Og jeg som nettopp hadde begynt å innstille meg på å gå overtid, men nå klarer jeg ikke å tenke det heller lenger akkurat Har ligget et par timer i badekaret og lest i ettermiddag da, og det var deilig! Leeeenge til jeg kan ha en så avslappende dag igjen regner jeg med Er fryktelig spent på når ting skjer med begge oss to nå jeg, Soon! *tripper* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 31. august 2012 Forfatter #1292 Del Skrevet 31. august 2012 Ja, jeg er mega spent - kan ikke skjønne at det skal være lenge igjen iallefall - da tror jeg at jeg blir veldig skuffa... Murrer fortsatt godt her... (altså det er ikke godt, men jeg kjenner det godt :gjeiper: ) Kommer til å prøve mere brystvortestimulering utover kvelden, det anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 31. august 2012 #1293 Del Skrevet 31. august 2012 Håper det setter igang for alvor hos dere begge snart! Den siste ventetiden er virkelig nervepirrende, men snart har dere babyer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 31. august 2012 #1294 Del Skrevet 31. august 2012 Kanskje jeg også skal teste meg på brystvortestimulering Er jo verdt forsøket Jeg husker en på jobben som kom på jobb etter at kona hans hadde hatt rier ei stund som avtok igjen, og der tok det dagevis før fødselen faktisk satte igang, så hun holdt på å bli gal stakkar. Dermed gjør jeg mitt beste på å tenke at det kan ta en del dager, men jeg føler likevel at jeg er litt igang nå og har ikke lyst til at det skal stoppe opp i flere dager. Det er jo over et halvt døgn siden det stoppa hos meg da, så jeg er jo ikke SÅNN igang, men likevel.... Mange tanker som surrer i hodet nå hvertfall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 31. august 2012 Forfatter #1295 Del Skrevet 31. august 2012 Ja, det som er så kjipt, man virkelig ANER ikke hvor lang tid det kan ta! Føler liksom ikke at det har stoppet opp ordentlig, er rett som det er et skikkelig knip nedi der, selv om det kjennes helt annerledes enn i går og i natt. Gjør vel sikkert lurt i å smøre seg med tålmodighet, men det er jammen meg ikke lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 31. august 2012 #1296 Del Skrevet 31. august 2012 Det skjer mer hos deg enn hos meg hvertfall, så livmora di er nok superklar når fødselen setter igang for fullt Virkelig ikke lett å smøre seg med tålmodighet nå jeg, for jeg girer megselv opp. Får hente i barnehagen nå jeg, så får jeg litt annet å tenke på ei stund hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 31. august 2012 #1297 Del Skrevet 31. august 2012 Spennende å følge med på dere to, Honning og Soon! Er det noen av dere andre flergangsfødende som har hørt at vi skal ringe føden når riene kommer med 10 minutters mellomrom? Bare tilfeldig at jeg kom over et avsnitt i ei Gro Nylander-bok om når man skal kontakte føden, og jeg tenkte jada jada, jeg har hørt det før. Men der sto det at flergangsfødende skal ta kontakt når det er 10 minutter mellom riene, og det var faktisk nytt for meg. Hvilken beskjed har dere andre fått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 31. august 2012 #1298 Del Skrevet 31. august 2012 Den mangelen på kontroll er noe av det mest frustrerende. Det at man kan ha en baby i armene om to timer eller to uker. Her er jeg i uke 37, så kan i teorien skje når som helst. Men jeg har bestilt ham til uke 38 eller 39 og er veldig rolig. Har ikke tid til å få ham med det første Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 31. august 2012 #1299 Del Skrevet 31. august 2012 Marikke: Jeg har fått beskjed om at jeg ikke trenger å forholde meg til noen slike regler som andregangs, og at jeg bare skal ringe for sikkerhets skyld når noe er i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 31. august 2012 Forfatter #1300 Del Skrevet 31. august 2012 Marikke: jeg hadde planlagt ks med første og er som førstegangs å regne - har vel egentlig ikke fått noen som helst beskjed fra jm om når jeg skal ringe føden Men har vel skjønt at jeg bør ringe når det er regelmessig og med ca 10 min imellom - fortsetter det som i går kveld, ringer jeg nok føden for en sjekk Holder dere oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå