-Englefjes- Skrevet 21. august 2012 #1141 Del Skrevet 21. august 2012 Åh, så godt at du er på sykehuset. Ablaze! Altså ikke som at det er fint at du har så sterke symptomer på svangerskapsforgiftning, men at det er fint at de har oppdaget det allerede nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 21. august 2012 #1142 Del Skrevet 21. august 2012 Det er godt du blir sjekka opp og tatt vare på på sykehuset, Ablaze. Krysser fingrene for at alt går som det skal framover nå, og at babyen helst holder seg i magen litt til Bra du fikk ordna med sykemelding, Ciara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 21. august 2012 #1143 Del Skrevet 21. august 2012 Håper alt ordner seg til det beste, Ablaze! Ciara: Godt å høre at du fikk sykemelding. Håper du får bygget opp litt overskudd igjen og føler deg bedre snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 21. august 2012 #1144 Del Skrevet 21. august 2012 Takk for gode ord alle sammen. De tok en del blod - vet ikke helt hva de sjekker, men de er ihvertfall veldig vare på sv.sk.forg. Blir en annerledes natt dette - får bare håpe jeg slipper å våkne med vondt i morgen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 22. august 2012 #1145 Del Skrevet 22. august 2012 Her er det vanskelig for å sove om natten. Sliter skikkelig med sure oppstøt om natta. Redd for å bli kvalt. Tygger gaviscon hver gang det kommer, men utrolig kjedelig når nattesøvnen blir ødelagt av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 22. august 2012 Forfatter #1146 Del Skrevet 22. august 2012 Godt du blir tatt vare på, ablaze. Lykke til med videre prøver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 23. august 2012 #1147 Del Skrevet 23. august 2012 Håper det går bra med deg, Ablaze! Tinylene: Så kjedelig å få nattesøvnen ødelagt av sure oppstøt! Den redselen for å bli kvalt synes jeg du skal ta opp med legen din. Jeg innbiller meg at det er nærmest umulig å bli kvalt på den måten, siden kroppen tar affære med en gang det kommer noe i feil hals. Legen kan garantert berolige deg på det området. Det blir jo ikke akkurat noe lettere å sove når man er bekymret for liv og helse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 23. august 2012 #1148 Del Skrevet 23. august 2012 Håper det går bra med deg, Ablaze! Tinylene: Så kjedelig å få nattesøvnen ødelagt av sure oppstøt! Den redselen for å bli kvalt synes jeg du skal ta opp med legen din. Jeg innbiller meg at det er nærmest umulig å bli kvalt på den måten, siden kroppen tar affære med en gang det kommer noe i feil hals. Legen kan garantert berolige deg på det området. Det blir jo ikke akkurat noe lettere å sove når man er bekymret for liv og helse. Jeg tror jeg fant ut hvorfor jeg hadde så veldig halsbrann disse nettene så i natt var det mye bedre. Skal slutte å spise mat etter kl halv ni slik at magen får roet seg og appelsinjuice skal samboeren få ha for seg selv frem til fødselen var utrolig ekkel opplevelse å våkne av halsbrann, så får håpe det var siste gangen når jeg nå tar forhåndsregler Hvordan er formen til dere damer? Her er formen bra, men har endel stikkinger i magen innimellom. Og litt ubehag nede i underlivet. Spørs om det bare er modning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 23. august 2012 #1149 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg vet ikke helt om det er halsbrann jeg har - har ihvertfall ingen sure oppstøt - men jeg våkner flere ganger på natten med følelsen av at jeg har mat stående opp i halsen. Det hjelper litt å ha en Imsdalflaske med vann på nattbordet for å "skylle ned", men det kommer igjen. Det verste til nå har vært Biola med blåbær :D Her på barsel går dagene med i ligging i sengen og prøvetaking. Tok blodtrykk i dag morges og det viste 138/85 (mot 165/106 i går), så det var jo veldig kjekt! Er spent på hva blod- og urinprøvene sier. Hadde forhøyede verdier på det meste i går inkl leverfunksjon. Men enda ikke så galt at de må gjøre noe. Fikk modningssprøyte i går, så de er nok litte føre/var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. august 2012 #1150 Del Skrevet 23. august 2012 Har dere forsøkt lovehearts mot halsbrann? Det fungerer faktisk for mange, og noen har bedre effekt av det enn gaviscon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 23. august 2012 #1151 Del Skrevet 23. august 2012 Så flott blodtrykket har gått ned, ablaze! Alle modningsrier osv. har forsuvnnet som dugg for solen her, så nå belager jeg meg på å gå en god stund til. Jaja. Litt skuffet, men jeg prøver å ikke tenke så mye på det. Tror jeg skal høytrykksspyle understellet på vogna i dag (det trengs, den har vært brukt til mye rallykjøring i skogen), vaske bad og rydde i fryseren. Ihvertfall en eller to av delene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 23. august 2012 #1152 Del Skrevet 23. august 2012 Her på barsel går dagene med i ligging i sengen og prøvetaking. Tok blodtrykk i dag morges og det viste 138/85 (mot 165/106 i går), så det var jo veldig kjekt! Er spent på hva blod- og urinprøvene sier. Hadde forhøyede verdier på det meste i går inkl leverfunksjon. Men enda ikke så galt at de må gjøre noe. Fikk modningssprøyte i går, så de er nok litte føre/var Godt at blodtrykket har gått ned ihvertfall, også får man bare krysse fingrene for at leververdiene ikke stiger veldig. Sikkert ikke helt det du har lyst til å høre akkurat nå, men du kan nok forberede deg på at du ikke går frem til termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. august 2012 Forfatter #1153 Del Skrevet 23. august 2012 Her blir det shopping med en venninne idag, gleder meg til en jentedag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 23. august 2012 #1154 Del Skrevet 23. august 2012 Her blir det shopping med en venninne idag, gleder meg til en jentedag!! Heldiggris! Jeg gleder meg til jeg kan ut på shopping igjen... Foreløpig så går dagene såpass i ett at jeg er fornøyd dersom jeg kommer med ned på butikken iløpet av dagen. Gleder meg til den dagen jeg kan sette igjen samboeren og knerten hjemme og dra på shopping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 23. august 2012 #1155 Del Skrevet 23. august 2012 Her blir det shopping med en venninne idag, gleder meg til en jentedag!! Så sprek du er da soon dere får kose dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 23. august 2012 #1156 Del Skrevet 23. august 2012 Smalltalk: Jeg spurte litt i dag hvordan det var men sv.sk.f. ang det å gå til termin, måtte sette i gang o.l. Selve forgiftningen får jeg (jo) ikke ut av kroppen før morkaken kommer ut, men det var mulig at det roet seg ned og at jeg kunne gå lenge før de måtte gjøre noe. I teorien kunne jeg gå helt til termin, men det var også mulig at de måtte sette i gang før.. Og som jeg nevnte, så var det mulig at det måtte sette i gang selv om jeg er helt fin i formen. Så jeg skal nok ikke slå meg helt til ro ennå. Jeg måtte kjenne på følelsen om å f.eks bli satt i gang i morgen og kjenner at jeg ikke er helt klar for det. Jeg vet at det for babyen mest sannsynlig vil være helt ok å komme nå, men jo lenger inne jo bedre selvfølgelig. En annen ting jeg kjenner, er forsåvidt mer for meg og pappa, er at å få syv uker før termin vil gi oss en litt hardere start med sykehusopphold, evt kuvøse ++ Så jeg krysser fingrene (og beina) for at baby holder seg inne ihvertfall 3-4 uker til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. august 2012 Forfatter #1157 Del Skrevet 23. august 2012 Krysser sammen med deg, ablaze! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. august 2012 #1158 Del Skrevet 23. august 2012 Kjempebra at blodtrykket har gått så mye ned, ablaze! Håper det går noen uker til ja Soon: kos deg masse på shopping! Gleder meg til neste gang jeg også kan ha en sånn dag Englefjes: her har også alt av modningsrier og lignende forsvunnet helt, så du er ikke alene om det. Regner med at det kommer til å ta tid her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 23. august 2012 #1159 Del Skrevet 23. august 2012 (endret) Fingerkryssing her også! Jeg er i god form for tiden. Det føles nesten som om formen blir bedre og bedre. Det har sikkert like mye med at jeg har tatt det mye med ro den siste uken. Vi er ferdig med hussalg, så det er litt mindre stress nå enn det har vært. Hodet til knøttet sitter visstnok også godt nede i bekkenet selv om det ikke er festet ennå, og det stabiliserer nok litt der nede. I hvert fall klarer jeg å gå lengre strekninger nå enn tidligere i svangerskapet. Energien er også god, og jeg blir ikke like fort andpusten heller. Så nå har jeg faktisk så smått begynt å trene igjen. Helt enkle styrkeøvelser som knebøy og ryggstrekk. Kjenner at det er deilig å bruke kroppen litt, selv om det skal lite til før jeg blir sliten og svett. Jeg sliter forresten litt med kramper i leggene, men jeg holder det noenlunde i sjakk med magnesiumtilskudd. Kos deg på jenteshopping, Soon! Det hørtes deilig ut. Jeg har tenkt meg ut på shopping mutters alene i morgen. Gleder meg til det Endret 23. august 2012 av Marikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 23. august 2012 #1160 Del Skrevet 23. august 2012 Hm.. Da har jeg fått modningssprøyte nr to. Blodprøven var mer forhøyet, så de var ikke så fornøyde med det. Skal ta ny prøve i ettermiddag. Jeg har visst en form for sv.sk.forg. som kan bli farlig, så dersom det skjer for mye så blir det keisersnitt (i verste fall i kveld!) Ingenting sikkert, men de ville forberede meg. Puh.. Ble litt vel mye action dette på en torsdag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå