Orchideae Skrevet 18. august 2012 #1081 Del Skrevet 18. august 2012 Gratulerer med gutten, Smalltalk! Selv om det ble en dramatisk fødsel er det godt å høre at ting er på bedringens vei nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 18. august 2012 #1082 Del Skrevet 18. august 2012 Gratulerer med gutten Smalltalk! Kjedelig at det ble litt for tidlig, men veldig bra at dere dro nedover og fulgte magefølelsen deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. august 2012 #1083 Del Skrevet 18. august 2012 Gratulerer med gutten, Smalltalk! Og jammen godt det gikk så bra tross alt. Jeg kjenner en som fikk HELLP og svevde mellom liv og død lenge og som merket ettervirkninger i måneder etterpå. Alt gikk heldigvis bra til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 18. august 2012 #1084 Del Skrevet 18. august 2012 Gratulerer så mye med gutten SmallTalk Godt at det gikk bra tilslutt, du hadde jo veldig mye komplikasjoner underveis i svangerskapet, stakkars..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 18. august 2012 #1085 Del Skrevet 18. august 2012 Gratulerer så masse med gutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 18. august 2012 #1086 Del Skrevet 18. august 2012 Gratulerer så mye, SmallTalk! Og så utrolig bra at dere tok kontakt med føden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 18. august 2012 #1087 Del Skrevet 18. august 2012 Takk, takk! Nå begynner ting å se bedre ut her, og nå satser jeg på at lillegutt fortsetter å være flink til å spise slik at han fortsetter å gå opp i vekt. Han er bare 1 uke prematur, men den ene uken har tydeligvis en del å si i forhold til spising, gulsott, blodsukker og det å holde varmen. Nå begynner endelig alt dette å bedre seg. Ciara: Jeg tror jeg er en av de som har blitt forholdsvis raskt "frisk" av HELLP'en. Lå 30 timer på intensiven pga at alle prøver først ble værre og værre, men når de først begynte å snu så gikk de fleste av de verdiene som blir påvirket av HELLP'en tilbake til normalen forholdsvis raskt. Dag 4 på barsel så begynte jeg ihvertfall å føle meg litt levende igjen. Nå gjenstår det bare å få trappet ned på blodtrykksmedisiner og å få fulgt opp leververdiene mine (HELLP gir stor fare for leverskader). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 18. august 2012 #1088 Del Skrevet 18. august 2012 Har nå hatt vonde smerter i underlivet i ett døgn uten at det har gått helt over. Ringte føden i går å fikk beskjed om å ta paracet, varm dusj og å legge meg. Disse smertene er ikke blitt noe bedre i dag. Får de når jeg står og når jeg sitter. Er litt redd for å mase på de på føden dersom jeg ringer de igjen. Kan hende det bare er kraftige kynnere, men må si at dersom det skal være slik frem til hu kommer så blir det 3 harde og vonde uker Noen andre som har kjent slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 18. august 2012 Forfatter #1089 Del Skrevet 18. august 2012 Gratulerer så masse med lillegutten, SmalTalk - godt å høre at dere er på bedringens veg begge to Sikkert utrolig godt å komme hjem og inn i rutiner etc. Kos dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 18. august 2012 #1090 Del Skrevet 18. august 2012 Har nå hatt vonde smerter i underlivet i ett døgn uten at det har gått helt over. Ringte føden i går å fikk beskjed om å ta paracet, varm dusj og å legge meg. Disse smertene er ikke blitt noe bedre i dag. Får de når jeg står og når jeg sitter. Er litt redd for å mase på de på føden dersom jeg ringer de igjen. Kan hende det bare er kraftige kynnere, men må si at dersom det skal være slik frem til hu kommer så blir det 3 harde og vonde uker Noen andre som har kjent slik? Du må ikke være redd for å mase på føden. Det er derfor de er der Jeg har selv hatt nedtrykk-følelse og vondt underliv det siste døgnet. Har bestemt meg for at om jeg våkner med det i natt eller det ikke har gitt seg til i morgen tidlig så drar jeg en tur på føden etter å ha pratet med dem. Synes det er ekkelt at det kjennes ut som om minstemann borrer seg nede i bekkenet og det er mye vondt i nedre del av magen. Du har kun 3 uker igjen, så det betyr jo i grunn at hun kan komme når som helst Lytt til kroppen og ring gjerne en gang for mye enn for lite til føden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 18. august 2012 #1091 Del Skrevet 18. august 2012 Du må ikke være redd for å mase på føden. Det er derfor de er der Jeg har selv hatt nedtrykk-følelse og vondt underliv det siste døgnet. Har bestemt meg for at om jeg våkner med det i natt eller det ikke har gitt seg til i morgen tidlig så drar jeg en tur på føden etter å ha pratet med dem. Synes det er ekkelt at det kjennes ut som om minstemann borrer seg nede i bekkenet og det er mye vondt i nedre del av magen. Du har kun 3 uker igjen, så det betyr jo i grunn at hun kan komme når som helst Lytt til kroppen og ring gjerne en gang for mye enn for lite til føden. Da får jeg se i morgen om det blir bedre. Hvis ikke så får jeg spør om de kan ta meg inn å sjekke litt hva smertene kan være. Synes ikke det er noe ok å leve på paracet heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 19. august 2012 #1092 Del Skrevet 19. august 2012 Gratulerer så masse med gutten SmallTalk Høres ikk kjekt ut Tinylene. Nå er jeg helt grønn på dette, men jeg har hele tiden lest at kynnere ikke skal gjøre vondt. Det beste du kan gjøre er nok å holde kontakten med føden, for de vet hva som skal gjøres. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 19. august 2012 #1093 Del Skrevet 19. august 2012 Gratulerer så mye med gutten, SmallTalk! Godt å se at det går så bra med dere, og at det ser ut som at det ikke er noe å bekymre seg over. Det er omtrent det samme som skjedde meg med forrige gang, men de er heldigvis så flinke og følger opp Har du snakka med føden nå, Tinylene? Det hørtes ikke kjekt ut nei, og jeg skjønner godt at det ikke frister å leve på smertestillende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 19. august 2012 #1094 Del Skrevet 19. august 2012 Gratulerer med gutten SmallTalk, og så bra at det går bra med dere selv om det ble litt traumatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 19. august 2012 #1095 Del Skrevet 19. august 2012 Snakket med føden i går kveld og siden smertene ikke er regelmessige og hurtigere så var det nok bare kraftige kynnere. Nå har det nok blitt slutt så å få sove hele natta uten tissetur, i natt måtte jeg opp 2 ganger på do Har litt smerter i dag også, men ser ut som det går greit nå på dagen. Så får se ann på kvelden igjen. Jordmor sa at kynnerne kunne bli endel sterkere mot slutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 19. august 2012 #1096 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg har hatt mye vonde kynnere, stikninger, nedpress og diverse andre vondter der nede de siste ukene. Jeg hadde det sist også, men kan ikke huske at det varte så lenge, kanskje en uke eller noe sånt før riene satte inn. Men jeg tror ikke det er uvanlig at man har en god del vondt på slutten. Når det er sagt, så synes jeg man skal høre med føden om man er i tvil! Eller,forå si det sånn; er man i tvil, så er man ikke i tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 19. august 2012 Forfatter #1097 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Har endel stikking nede i magen på venstre side, samt litt mensliknende smerter om dagen - tolker det som modning Hvordan er det hormonellt da, jenter? Har hatt en litt slitsom helg. Guttungen har vært hjemme i 4 dager pga planleggingsdager i i bhg, samt helga og jeg merker at jeg blir utrolig fort sliten. Han "maser" og spør og vil gjerne leke og herje, mens kroppen min stritter i mot - har vært utrolig varmt her de siste dagene også, og jeg føler meg bare skikkelig trøtt. Ved to anledninger i helga, har jeg begynt å gråte forran han - og må forklare at mamma bare er litt sliten og ikke orker, og at det er tungt å bære på en baby i magen osv, og så blir han litt lei seg da, og sier unnskyld og gir meg kos - og da fosser iallefall tårene Stakkars liten, får så dårlig samvittighet ovenfor han, syns ikke jeg har sagt annet enn "nei, nei, ikke rør, vær litt stille" osv.... Føler meg skikkelig slem Endret 19. august 2012 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 19. august 2012 #1098 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg kjenner meg veldig igjen i det hormonelle, Soon. Heldigvis har jeg hatt anledning til å sove en god del i det siste, og da er hormonene veldig mye snillere med meg. Da jeg sto opp klokka 6 med lillegutt forrige søndag, så låg jeg på sofaen og hulka uten grunn, og han kikka bare rart på meg stakkar. Fikk så dårlig samvittighet. Måtte grine fra meg før han fikk noe frokost... Jeg har ikke kjent noe stikking, men bare masse "trykk" inni magen, og veldig mye mer nedi bekkenet nå enn for få dager siden, så det er vel kroppen som begynner å gjøre seg klar ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 19. august 2012 #1099 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg kjenner meg som en skikkelig pingle nå. Bitteliten sparker og kaver inni magen, og det gjør vondt! Noen av bevegelsene er så brå, så store og så harde at jeg mister helt pusten og tårene bare spruter. Kjenner jeg er så lei av å ha vondt, og å være sliten. Vondt bekken og rygg, vonde kynnere og nå i det siste disse supervonde bevegelsene. Er det meningen at det skal være sånn i to måneder til lissom? Vet virkelig ikke hvordan jeg skal holde ut. Og det blir ikke bedre av at jeg aldri har hørt noen andre klage på sånne sparkesmerter. Ikke er det i ribbeina, ikke er det i blæra heller. Det er ut og opp på magen som gjør vondest. Og så kjenner jeg at hodet dunker i bekkenbunnen, må knipe når det står på hvis ikke føles det som om han kommer ut nå. Det var absolutt ikke sånn sist, da var sparkene koselige da. Hadde riktignok morkaka foran da, så dne dempet noe. Er jeg virkelig så dårlig på å takle dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. august 2012 #1100 Del Skrevet 19. august 2012 Kvist Det ER tungt i tredje trimester for mange, det er ikke deg det er noe i veien med. Noe varierer fra svangerskap til svangerskap, jeg har også flere vonde spark denne gangen enn forrige. Men da snudde heller ikke babyen seg riktig vei før i uke 37, mens denne babyen har ligget med hodet ned og beina mot ribbeina lenge allerede. Og noen bevegelser merker jeg som ordentlig stikkende smerter i livmorhalsen. Jeg håper du som jeg vil merke at plagene varierer litt i det minste. At bekkenet er litt bedre en periode, for eksempel (har du forsøkt kiropraktor?). Det er forunderlig hvor lenge to måneder kan virke når man ikke har det bra. Har all mulig forståelse for at det er tungt nå. Heldigvis får du snart verdens beste belønning for strevet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå