Kvist Skrevet 12. august 2012 #1021 Del Skrevet 12. august 2012 Hvordan gjør dere det i forhold til om vannet plutselig går? Bør man gå med bind de siste ukene, sånn i tilfelle? Men vil et bind hjelpe særlig ved plutselig vannavgang da? Nå ble riktignok vannet mitt tatt av jordmor sist, for å få fortgang i fødselen, men det var bare SPLÆSJ! et bind hadde spilt liten rolle tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 12. august 2012 #1022 Del Skrevet 12. august 2012 Jeg gikk ikke med bind sist, og kommer ikke til å gjøre det nå heller. De fleste fødsler starter med rier, ikke vannavgang. Når vannet mitt omsider gikk sist skjedde det med et såpass stort splæsj at jeg heller ikke tror et bind ville hjulpet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 12. august 2012 #1023 Del Skrevet 12. august 2012 Jeg pakket bagen for et par dager siden, og det er nå to uker til termin. Ferdigpakket er den så klart ikke, siden jeg må pakke med toalettsaker og sminke (), men klær til meg selv og knerten er iallefall med. Sikkert for mye for oss begge, når jeg tenker meg om. Og så må jeg legge med et par skift til mannen, en drikkeflaske og et par sjokolader. Sist hadde jeg enormt lyst på sjokolade (og kaffe!) rett etter fødsel, så nå skal jeg ha sjokkisen lett tilgjengelig. Kamera og sånt får mannen ordne med. I morgen er det to uker til termin. Jeg tror jeg satser på fødsel sånn omtrent på termin, jeg vil gjerne rekke å late meg en stund før moroa starter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 12. august 2012 #1024 Del Skrevet 12. august 2012 Hehe, er det jeg også har tenkt, at bind sannsynligvis ikke hjelper nok uansett. Og får satse på at det hele starter med rier også Føler meg veldig som ei førstegangsfødende og lurer på alt mulig siden jeg hadde KS forrige gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. august 2012 #1025 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg lurer på mye denne gangen også! Alle fødsler er jo forskjellige, tror det skal mange barn til før man føler seg utlært. Jeg hadde for eksempel igangsatt fødsel sist, og er veldig spent på hvordan det blir hvis fødselen starter naturlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 13. august 2012 #1026 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Jeg er også spent på hvordan det blir denne gangen. Sist måtte jeg ta vannet på full åpning (under en ri, au!!), så jeg klarer liksom ikke å se for meg at vannet skal gå av seg selv denne gangen. M Det er meldt nydelig vær her i dag, så jeg skal kose meg i sola. :nigo:Må bare støvsuge litt først. Og gjøre litt annet småtteri. Endret 13. august 2012 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 13. august 2012 #1027 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg tror at bindet kommer på først når vannet går her Vanskelig å forutse når det skulle skje, og jeg liker ikke å få med "bleierumpe" til daglig Kall meg gjerne sær..... Regner med at sykehusbaggen min blir ca pakket med de hverdagslige tingene skrevet opp på ei liste ved sidnav. (f.eks sminke, kamera og slikt). Klær til småen blir jo ikke brukt før fødselen, og et eller to klesplagg kan jeg avsi i noen uker Fryktelig individuelt dette, og folk får pakke når de føler seg klare for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 13. august 2012 #1028 Del Skrevet 13. august 2012 Soon: Jeg får lov til å være med på alt jeg Men selvfølgelig når han drar for å snorkle/fridykke i sjøen så kan jeg ikke rent fysisk være med. Til meg er det kun fysikken som stopper at jeg kan delta, aldri noe annet Signere denne! Det er bare det fysiske som stopper meg og egentlig. Ang. sykehusbagen. Jeg har tenkt og tenkt og tenkt, jeg må få pakket den, men den sitter så langt inne å få pakket!! Jeg er redd jeg "driter meg ut" med klær til meg selv, slik at jeg står på sykehuset uten klær jeg føler meg komfortabel i. Ikke hva vet jeg hva annet jeg skal ha med heller, selvom jeg har lest lister opp og ned i mente. Jeg er jo i uke 36 i morgen og hadde egentlig fått beskjed av JM å pakke for lenge siden, i tilfelle jeg brått kom i gang. Nå føler jeg plutselig at jeg kommer til å gå langt over termin. Håper han kommer før så mannen får vært med på fødselen, sidn han er i utlandet igjen på termin Helt seriøst, hva slags bukser har dere pakket? Type, modell og farge? Jeg liker ikke joggebukse! Og hva slags "store truser"? Jeg tror jeg skal prøve som -Englefjes-, nemlig tights, men... hva vet jeg? Ellers har jeg blitt anbefalt å ligge på tisselaken i senga de siste ukene i tilfelle vannavgang, og ha en ekstra bit til å legge i sete i bilen på vei oppover til sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 13. august 2012 #1029 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg har pakket én tights, en baggy og myk dongeriaktig bukse jeg fikk på meg frem til omtrent 6. måned (ikke gravidbukse) og en jeanstights. Et par tunikaer, lange singletter, noen ammesingletter og en cardigan. Og ammebehåer + behagelige truser. Ikke fantasisk vakre klær akkurat, men helt greie. Sist funket det iallefal fint med slike klær. Grunnen til at jeg pakker med en del klær, er at jeg ikke aner hvor varm/kald jeg er etterpå. Greit å ha noen skift. Melkeflekk på lakenet igjen i morges. Produksjonen er visst i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 13. august 2012 #1030 Del Skrevet 13. august 2012 Beklager gnålet mitt, men hva slags truser feks? Jeg har som regel bare brukt Pierre Robert sine hipstere/halv g-streng eller Bjørn Borg boxere. Har jo flere g-streng eller halv g-streng/halv hipster (hva heter de da..?) men det fungerer nok ikke så godt. Jeg har jo ingen klær som faktisk er brukanes føler jeg. Argh så vanskelig Dette sitter jammen langt inne og jeg er ikke så keen på å handle masse nytt nå helt på slutten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 13. august 2012 Forfatter #1031 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) 37 uker oidag, og ikke begynt på baggen.... Må vel få gjort det i løpet av uka, men jeg merker at jeg bare utsetter det :gjeiper: Nå bor vi 10 minutter unna sykehuset med bil, så om ting skulle starte og man ikke rekker å pakke noe som helst, så er det jo ingen krise sånn sett - men får vel bare ta meg i nakken og pakke snart. Tenker å ta med ett par tights og en baggy, myk jeansbukse, 2 vide gensere, 2-3 singletter, par ammebhèr, 3-4 boxer/hipster-truser, 2-3 par sokker, behagelige sko + toalettsaker. Hvor lenge er normalen å ligge på sykehuset/hotellet etter vanlig fødsel? Var jo 6 netter der etter planlagt KS, og ser for meg at jeg vil FORT hjem denne gangen, også pga han lille som venter hjemme. --- Her feiret vi 3 åringen igår, noen dager på forskudd, med 5 barn og alle foreldrene tilstede - var helt skutt da gjestene hadde reist For et leven og tempo disse barna har - men det var utrolig koselig, og såå flott vær, så vi hadde festen på verandaen Endret 13. august 2012 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 13. august 2012 #1032 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg utsetter jeg og, Soon. Nå tok jeg meg i nakkeskinnet i sted og begynte. Skriver liste over hva jeg skal handle på butikken etterpå. Alt fra bind, brystsalve, ammeBH (tar bare med to i dobbbeltpack fra H&M til 149,- for jeg aner ikke hva størrelsen blir...), så hørte jeg rykter om en fin topp på Vero Moda som var fin for amming siden den var både lang og med glidlås så man fikk "lett tilgang" Tights ligger klart og jeg vurderer en litt løsere bukse og, men da må jeg nok handle.. Har et par vide olabukser hjemme, men synes de strammer for mye over mage/rumpe, så får se om jeg handler ei billig ei på butikken. Kjedelig å bruke penger på noe som er litt "waste". Ammesingletter har jeg ikke for alle jeg ser er jo så korte...? Vanlig singletter er jeg redd blir "knævlete" og få ut puppene i? Så singletter mangler jeg. To tunikaer har jeg pakket ned og en lang cardigan.. Min søster som har fått tre har ligget på sykehuset i tre dager med alle tre (eller egentlig fire, men siden fødedagen regner som dag X så blir det jo tre da...)... Hva som er normalt vet jeg ikke:) Har og med et tynt sokkepar, et tykkere (Ulvang sokker), et par ankelhøye og tenkte å ta med ullsokker i tilfelle. Fem truser i tillfelle uhell Skremmende at vi er så nære... Hørtes ut som en slitsom, men hyggelig feiring da, Soon. Jeg har hatt huset fult av folk i helga vi og, da de har laget ferdig ting ute her. Koselig, men merker at beina mine er kjempehovne fra jeg står opp til jeg legger meg. Står nok for mye på de.. I dag er det dessvere overskyet, for hadde det vært fin-fint vær hadde jeg ligget rett ut i sola med god samvittighet. I stedenfor føler jeg at jeg må sjekke og handle inn de siste tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 13. august 2012 #1033 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg regner med å ha fødebagen klar ca uke 36. Mest fordi både broren min og jeg ble født 4-5 uker for tidlig. Min første ble satt i gang noen dager på overtid, men man vet jo aldri. Jeg har en liste fra forrige gang, så det skal bli grei skuring å pakke. Det viktigste å få med i fødebagen er de tingene jeg kommer til å bruke under fødselen: Sjokolade, kjeks, energidrikk. Mannen stappet i meg dette underveis i første fødsel, og det er jeg veldig glad for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 13. august 2012 #1034 Del Skrevet 13. august 2012 Er det bare jeg som synes det er vanskelig å kjøpe inn ammebh? Har vært i butikken og tittet og prøvd flere ganger, men kommer alltid ut av butikken tomhendt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 13. august 2012 #1035 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Gå på en undertøysbutikk og be om hjelp! Jeg fikk veldig god hjelp hos Change sist, og de traff perfekt på størrelsen puppene mine endte opp med en ukes tid etter fødsel. Jeg har kjempepupper (bruker 75I i ammebehå), og hadde vel noe sånt som 75T i cupstørrelse da melka satte inn et par dager etter fødsel, så da passet ingenting uansett. Endret 13. august 2012 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. august 2012 #1036 Del Skrevet 13. august 2012 Jeg stresser heller ikke med fødebag. Alt kan jo skaffes eller hentes hjemme. Tenker jeg fikser det når permisjonen begynner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 14. august 2012 Forfatter #1037 Del Skrevet 14. august 2012 Idag har jeg fått vasket understellet til vogna (har vogn fra før) og montert på bagdelen, som har stått nyvasket noen uker. Har også vasket vugga, og skal snart til med å legge på dynetrekk og laken etc - koselig når sånne ting står klart syns jeg. Har enda ikke begynt på baggen - utsatt det nok en gang, men har liksom lista i hodet da... Ang ammebh- syns også det er vanskelig - har store deler av svangerskapet brukt ammebhene fra forrige gang, men ser jo at de kommer til å bli for små når melka strømmer til - får ta en runde en dag på HM etc og kjøpe iallefall èn til som er litt større, og så får jeg skaffe meg fler/annen størrelse når jeg vet hvor stor jeg blir. Må også muligens kjøpe ett par ammetopper - brukte forsåvidt ikke det sist, så er litt usikker på om jeg skal koste på meg det, eller kjøpe noen "vanlige" topper som er praktiske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 14. august 2012 #1038 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Var hos legen på kontroll i går. Målte blodtrykk 140/95. Har blitt jevnt høyere på hver kontroll, men har ikke vært over 140/90 før. Skal tilbake i morgen og måle igjen, så det blir spennende.. Urinen er fin, men har ellers en del symptomer på sv.sk.forgiftning (ødem, hodepine, synsforstyrrelser, hurtig vektøkning og nå høyt blodtrykk) så det er greit at han følger med. Hadde visning på huset i går, så han sa det kunne ha med det å gjøre Foreløpig ikke bud/salg, så det var skuffende. Men vi får smøre oss med litt tålmodighet og prøve igjen.. 32 uker i dag - ser at Lillypie ikke er helt enig . Er vannvittig trøtt nå for tiden. Har nok litt med at jeg sover urolig nå pga masse liv i magen. Det er jo koselig, men en blir litt lei etter en time midt på natten Endret 14. august 2012 av ablaze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 14. august 2012 #1039 Del Skrevet 14. august 2012 Usj, ikke noe moro med så høyt blodtrykk, Ablaze! Håper det er lavere i morgen. Enig i at det kan ha med visningen å gjøre. Vi skal også ha visning denne uken, og guri malla så stressa jeg blir. Det er jo tusen ting å holde styr på, for ikke å snakke om rydding og vasking. Jeg har fått svangerskapsdiabetes igjen. Og så jeg som trodde jeg skulle slippe unna denne gangen. Den første belastningstesten jeg tok var jo helt fin, så både legen og jeg ante fred og ingen fare. Heldigvis har jeg lært å kjenne symptomene, så jeg oppdaget selv at blodsukkeret var på bærtur, og en ny belastningstest bekreftet det. Jaja, det er ikke det verste her i verden. Bare enda en grunn til å spise sunt og holde meg i aktivitet. Ellers er jeg i fin form, og jobber fortsatt 100 %. Ja, ammebh er vanskelig. Jeg har noen slaskete bher fra forrige runde, som jeg bruker nå. Og så har jeg noen amme-singleter fra H&M som fungerer bra. De har litt puppestøtte, men ikke så mye som ordentlige bher. Men for sånne småpuppete damer som meg så er de ganske gode. Og fordelen er at de dekker magen når man ammer, så da kan man ha hva som helst av vanlig tøy utover. Jeg bare håper at det jeg har vil holde en runde til, for jeg har virkelig ikke lyst til å bevege meg ut i ammebh-jungelen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 15. august 2012 #1040 Del Skrevet 15. august 2012 I går kveld var det plutselig 7 jenter hjemme hos meg når jeg og samboeren kom hjem fra kino. De hadde fikset babyshower for meg og prinsessa ble så overrasket for ante ingenting 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå