Gå til innhold

Skravletråd 2012

Soon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sobril

Jeg tok fotpleie for noen uker siden - med støp av fransk manikyr i tillegg. Grisedyrt men så verdt det!

Her er der så mye vann i kroppen om dagen at jeg ikke får på støttestrømper pga stive fingre fylt av væske. Føttene mine ser ut som små babyføtter -med smilehull til og med. Låra ser ut som tønmerstokker. Veie meg har jeg ikke gjort på ukesvis, men hvis jeg sier etparogtjue kilo så er man sikkert ganske nære sannheten.

Bekkenet er ødelagt og det eneste som hjelper er å gjøre ingenting. Ikke lett når man pusser opp og slikt. Heldigvis er alt egentlig ferdig, men det dukker stadig opp nye idéer i toppen her.

Og søvn er det slutt på. Våkner til mye halsbrann og har generelt en del søvnproblemer.

Apropo navler, som noen diskuterte, så har min stått ut leenge. Den er i grunn ganske snodig: brun og rar.

Ellers har jeg fått dato for keisersnitt, så nå er det bare 7 uker og 3 dager igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det heldigvis bra med søvn enda, og går som regel bare på do en gang om natta/tidlig morgen. Har også hatt litt vondt/ubehag i magen til tider de siste dagene, mye halsbrann når jeg legger meg, og blir veldig fort sliten i kroppen av å gjøre lite.

I dag er jeg 35 uker på vei ifølge min egen termin, og skal på UL og til jordmor på torsdag. Kjenner det blir godt å komme seg til JM nå, for jeg er ikke klar for fødsel i det hele tatt, og litt småskremt. Hadde ks forrige gang, og føler derfor trang til at folk skal vite at jeg ikke aner hva jeg går til... Jeg har ikke lest meg opp om fødsel heller enda, og var mye mer forberedt sist gang, så jeg får begynne å skrive ned ting jeg lurer på, og håper og tror at jeg er roligere etter timen på torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magevondt ja....

Jeg har til stadighet vondt i selve magen. Litt ute i sidene, synes det er noe helt annet enn når jeg har mageknip. Er det mulig at det er smerter i magen fordi den vokser såpass mye?

Merker at magen er blitt mye større bare de siste 2 ukene, og tillogmed fra dag til dag synes jeg at huden og magen blir strammere og strammere. Strekkmerkene kommer snikende, og jeg har allerede fått 4 stk som er ganske røde og irriterte. Vet at jeg blir seende ut som et verdenskart innen jeg er ferdig, og er ikke komfertabel med det i heletatt :fnise:

Ja, det er nok verdt det, men jeg liker ikke strekkmerker. Har nok fra før av å ha vært overvektig hele livet i grunn :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk! Mye vann her også. Den ene hånda er nummen og den andre er vond - føles som leddgikt eller noe sånnt. Tok også meg selv i å tenke at skoene begynner å bli for små, så det begynner å hovne opp i alle bauger og kanter!

Var hos kiropraktor i går og fikk knukket opp en låsning i bekkenet. Det ble litt bedre, men kjenner jeg begynner å ha en rar gange av og til. Det er verst når jeg har sittet/ligget i ro veldig lenge, men blir faktisk bedre av å bevege meg. Så ingen unnskyldning! Synes ikke jeg blir vondere av å gå på trening, så kjører på så godt jeg klarer (selv om det blir mange alternativer).

Er 30 uker i dag, så nå blir nedtellingen mer og mer reell.. Ser det er mange som har mer problemer enn meg, men det ser også ut til at dere er kommet noe lenger i svangerskapet enn meg. Får bare krysse fingrene og håpe at jeg forblir mobil så lenge som mulig.

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med så mye vann i kroppen, Sobril! :kose: Godt det ikke er så lenge igjen!

Jeg er i god form for tiden, og det er deilig etter å ha vært ganske mye dårlig i begynnelsen/midten av svangerskapet. Jeg var fullstendig kake i rygg og bekken etter å ha vasket vinduer her om dagen, men det skulle vel bare mangle. Nattesøvnen blir litt oppstykket pga doturer, så jeg er litt trøtt om dagen, men ikke noe som jeg skal klage altfor høyt over.

Ja, disse magevondtene er rare, altså. Jeg har noen ganske spisse smerter ganske langt nede i magen, både midt på og ut mot sidene. Lurer på om det er det som er ligamentsmerter? Ellers regner jeg med at de mer diffuse magevondtene og løs mage er bivirkninger av jerntablettene.

30 uker her også, ablaze! ;) Blir spennende å se om miniene kommer samtidig!

Endret av Marikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vondtene jeg har i magen er mere press etc fra babyen tror jeg - at hun begynner å bli såpass tung.

Og så gjør det innmari vondt innimellom hvis hun virkelig treffer på visse punkter når hun beveger seg/sparker.

Har fått noe ligamntsmerteaktignoe nedover ene lysken og låret, så nå kjenner jeg det begynner å toppe seg egentlig - tar en og en dag av gangen, men kjenner terskelen for full sykemelding blir mindre og mindre.

Heldigvis minimalt med vann, men jeg begynner å bli tung, så noe vann må det jo være.

Gratulerer med innvilget KS, Sobril, kan jeg spørre hva grunnen for det er?

(meeeget mulig du har skrivd det før, men jeg husker så dårlig... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg burde skrive fødebrev og hva som er normalt heller å ta med.

Jeg har tre punkt som jeg vil skal respekteres.

1. Ingen studenter

2. Jeg vil at mannen skal gå ut når/hvis jeg får klyster

3. Ingen bortsett fra de som MÅ skal nedenfor hoftehøyde. Dette er inkl. mannen.

Disse kravene har jeg også. Jeg er så "usikker" på situasjonen fødsel, HATER sykehus generelt, så jeg vil iallefall ikke ha noen studenter til stede.. Selv om de er flinke, missforstå meg rett.

Jeg merker at jeg er blitt litt tyngre, så gruer meg litt til neste kontroll. Ting er mer tungvindt, og magen begynner å bli "i veien". Ting som kan forenkles, blir nettopp det. Dette fører til at ALL klesvask for tiden blir tørket i trommel.

Vi var foresten ei uke på Kreta i forrige uke, og det var herlig. Men merket at varmen gjorde at jeg hovnet opp og svettet mer enn vanlig. Bekkenløsningen hadde heller ikke godt av å ha så mye aktivitet, og jeg stivnet etter bare 5 minutter på strandsengen. Da måtte jeg hjelpes opp. Rimelig merkelig følelse når man er vandt til å være uavhengig og klare alt selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb i dag med hodepine. Har gått til kontroll hver 2 uker i det siste da blodtrykket plutselig gikk opp (holder seg enda under 140/90). Ingen proteiner i urinen. Så plutselig fikk jeg synsforstyrrelse på det ene øyet som gikk over i hodepine. Dette var samme dag som kontroll, så jeg fikk sjekket blodtrykket og det var greit. Hadde synsforstyrrelse i går igjen, to ganger faktisk, og andre gangen kom hodepinen. Og den fortsatte hele natten og til i dag. Forstod på legen at synsforstyrrelse (aura) + hodepine kan være migrene. Leser at det er noe som kalles svangerskapsmigrene, så jeg antar jo at det er noe slikt jeg har fått. Får bare ligge rett ut på sofaen og drikke vann og håpe det går over...

Noen andre som sliter med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også. Dette er virkelig helt forferdelig. :tristbla::grine:

Jeg tenker masse på dere, Sobril. :dagens-rose:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkara Sobril - dette må være alles værste mareritt.

Jeg er helt satt ut og tårene triller!!!

All verdens klemmer og varme tanker til deg og familien, Sobril :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forferdelig utfall det ble. Varme tanker fra meg også.

Håper dere finner styrke og glede i hverandre i en tung hverdag nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...