Illicitus Skrevet 23. juli 2012 #841 Del Skrevet 23. juli 2012 Sover helt fint om nettene Har kanskje to netter til sammen.jeg har stått opp fordi jeg har vært.tørst. Kroppen har begynt å krangle veldig med bekkenet kontra tidligere, men er nok langt igjen til hva mange sliter med. Ellers trøtt, så trøtt! Det tror jeg egentlig er pga sorg. Mistet et kjært familiemedlem her og merker det godt! Synes og tiden har gått fort. Plutselig er man tre! Hjelp. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #842 Del Skrevet 23. juli 2012 Så bra du fikk komme inn til sjekk da, Kvist - oppdater oss gjerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. juli 2012 #843 Del Skrevet 23. juli 2012 Lykke til, Kvist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 23. juli 2012 #844 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Håper alt er fint med mini i magen, Kvist! Nattesøvnen er relativt bedriten her for tiden, dvs. jeg sover godt frem til fire-femtiden, så må jeg opp på do, og etter det er det mange netter så som så med søvn. Jeg sover ekstremt lett, og det skal veldig lite til for å vekke meg. Siden vi er forunt med en luksusunge som gjerne sover til åtte-ni på morgenen nå i ferien, er det litt surt å ligge våken i flere timer jeg strengt tatt kunne (og burde) sovet. Nå er jeg ikke så flink til å legge meg tidlig i ferien, så sånt sett kan jeg nok skylde på meg selv, men jeg er ganske sikker på at total søvnmengde hadde blitt den samme uansett. Jeg er dessuten drittlei av å bare kunne sove på siden (jeg er en magesover) og det å våkne hver gang jeg skal velte snu meg. Men ellers er formen fin! Det begynner å bli tungt nå (er i uke 36 nå), men noe annet er jo ikke å vente. Jeg er svært ambivalent til at ungen snart kommer ut, siden jeg hadde en bedriten bareseltid sist. Merker at jeg skyver det hele foran meg, og nekter å forholde meg helt til realiteten. En ting er imidlertid sikkert; jeg skal nyte disse siste ukene med en unge som sover godt og lenge, jeg regner med det er lenge til neste gang jeg våkner før de(n) minste i huset bestemmer seg for å starte dagen. Endret 23. juli 2012 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. juli 2012 #845 Del Skrevet 23. juli 2012 Håper du får en bedre barseltid denne gangen Jeg synes det er uvirkelig at det kommer en barseltid snart, jeg, dette har tross alt gått veldig fort. Selv om søvnen er så som så her også. De siste dagene har jeg hatt veldig vondt i korsryggen, og i helgen var det helt krise. Det låste seg helt, og mannen måtte til og med løfte meg opp fra sengen i går (eller løfte og løfte, hale og dra er vel riktigere ). I dag dro jeg til kiropraktor, og han kunne jeg ha kysset. To knekk, og merkbar forskjell. Kunne gå meg lang tur i kveld (som jeg har fått ordre om å gjøre mest mulig), og trenger sannsynligvis bare en time til. Tror mange dessverre slår seg til ro med at det er bekkenløsning og avfinner seg med det når de kunne fått verdifull hjelp hos kiropraktor. Jeg hadde akkurat det samme i forrige svangerskap, og det er rett og slett bare en låst ryggvirvel sol blir plagsom når alt annet der nede løsner opp. Så, dra til kiropraktor hvis dere har plager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 23. juli 2012 #846 Del Skrevet 23. juli 2012 Signerer det siste der, Ciara! Er det ikke sånn at bekkenløsning som oftest merkes foran i symfysen og nedover i lysten/lårene, imens låsninger gjerne sitter i korsryggen, halebein og rumpeballer? Det er ihvertfall det jeg fikk beskjed om av legen tidligere i svangerskapet. Hadde nemlig et halebein som ikke oppførte seg helt eksemplarisk, men to runder hos osteopat fikset dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. juli 2012 #847 Del Skrevet 23. juli 2012 Godt mulig, jeg har i hvert fall aldri hatt vondt i symfysen, bare nederste ryggvirvel og området rundt. Helt fantastisk som man setter pris på at slike smerter forsvinner, man setter virkelig pris på noe man vanligvis tar som en selvfølge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 23. juli 2012 #848 Del Skrevet 23. juli 2012 Hjemme igjen etter sykehustur. Ble liggende med sånn målegreie på magen, og den halvtimen jeg lå der kom det ingen kynnere, etter at jeg har hatt dem i hele går og i dag Jaja, typisk nok fikk jeg en kraftig en i det jeg gikk ut derfra da. Men Bitteliten har sterke fine hjerteslag og sparket så det spraka høyt i høytalerene på den målegreia mange ganger. Så kom det en lege inn. Hvorfor er de aldri så søte og koselige som jordmødre og sykepleierer? Hun klemte litt på magen min, og så tok hun innvendig ultralyd. Livmorhals på 4 cm og ingen nebbing. Veldig fornøyd med det Hun tok en skjedeprøve som hun skulle sende inn, uten at jeg helt forsto hva og hvorfor. Og siden livmorhalsen var så fin, og hjerteslagene så fine droppet hun utvendig UL. Og etter at hun og jordmora hadde gjort klart til det kjenner jeg at jeg ble bittelitt skuffa over å ikke få se Bitteliten. Haha, så dumt vettu. Egentlig er jeg jo bare glad for frisk baby i magen noen måneder til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #849 Del Skrevet 23. juli 2012 Bra at alt stod bra til iallefall, selv om UL hadde vært en bonus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 23. juli 2012 #850 Del Skrevet 23. juli 2012 4 cm livmorhals og ingen nebbing høres jo gull ut! Heldiggris! Testen hun tok er antageligvis bakterieprøve. De sjekker blant annet for streptokokker (GBS) ettersom en slik infeksjon kan irritere livmorhalsen og føre til premature rier og prematur vannavgang. Dette er ganske standard å sjekke for når de uansett sjekker livmorhalsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 25. juli 2012 #851 Del Skrevet 25. juli 2012 Da er jeg ferdig med glukosebelastnings-testen Startet på blodsukker på 4.5 fastende og endte opp på 7.3 etter 2 timer venting! Frisk og rask! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 25. juli 2012 #852 Del Skrevet 25. juli 2012 Så bra, tr.heimspia! Fikk du svar så fort? Jeg måtte vente noen dager, fordi prøvene skulle sendes til Fürst for analyse. Men de tok jo en prøve på legekontoret også, så jeg fikk en ide om hva jeg kunne forvente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 25. juli 2012 #853 Del Skrevet 25. juli 2012 Dette var kontroll-prøvene de tok på legekontoret ja De indikerer hva jeg lå på, og selve hovedprøven skal analyseres på sykehuset og jeg får svar om 1 ukes tid Jeg antar at den på legekontoret var såpass korrekt, og at sykehusprøvene blir bare mere nøyaktig Hadde jeg ligget 0.1 unna grensa så hadde jeg ikke jublet like mye og trolig ikke skrevet noe om det før neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 25. juli 2012 #854 Del Skrevet 25. juli 2012 Knerten har hikke! Huff, jeg hater å ha hikke selv, så jeg synes nesten synd på han inni der, men det er jo litt artig å se på magen som hopper opp og ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 25. juli 2012 #855 Del Skrevet 25. juli 2012 Hehe.. Jeg er ikke sikker på når babyen hikker.. Opplevde to ganger i dag at hele magen hoppet til, ikke bare et område som ved spark. Mulig det var hikke..? Uansett så synes jeg det er vannvittig koselig med alt livet i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 25. juli 2012 #856 Del Skrevet 25. juli 2012 Det er først de siste dagene at jeg har kjent han hikke, og det kjennes ut som små, rytmiske hopp i samme frekvens som når man selv har hikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 25. juli 2012 #857 Del Skrevet 25. juli 2012 Ååå, hikke Husker det som så koselig sist. Ikke merket noe til hikking på denne babyen enda da, så tror det er litt tidlig med uke 27. Husker jeg kjente igjen hikkingen til Snuppa da hun kom ut. *sukk* Når jeg tenker på sånt gleder jeg meg enda mer til å bytte ut magen med baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #858 Del Skrevet 25. juli 2012 Hikke er jo så herlig (men etter hikking i 5 minutter, så blir man litt lei :gjeiper: ) Minien i magen her hikker masse, flere ganger om dagen og har gjordt det ganske lenge nå. Kvist: jeg gleder meg voldsomt til å bli kvitt magen, og å møte den lille - etter flere netter nå med sitte-ligging for å klare å sove litt, merker jeg at jeg begynner å bli skikkelig lei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 25. juli 2012 #859 Del Skrevet 25. juli 2012 Hikker alle babyer? Jeg har ikke kjent noe enda, men jeg er ikke den store "hikkeren" selv heller. Selv har jeg så vondt i kroppen om dagen at jeg nesten blir gal. Fått igjen for et lett svangerskap hittil. Tenkte å bestille time til osteopat i morgen, for det er garantert noe låsninger som gjør at ting forplanter seg. Ikke normalt. Ellers er kroppen stor og tung av vann, og jeg liker ikke følelsen i det hele tatt. Livredd for at mannen skal begynne å føle jeg er uattraktiv og i det hele tatt. I tillegg er det vondt med alt vannet. Våkner med hovne bein til og med. Vet en del sorg (har hatt et dødsfall i nær familie) og dette gjør ting ekstra vondt, sårt og tungt. Har til og med fylt mer vann i kroppen de dagene etter dødsfallet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 25. juli 2012 #860 Del Skrevet 25. juli 2012 Har ikke merket noe hikke her enda, og kan ikke huske noe hikking fra sist gang heller. Jeg tok glukose test på mandag. Hadde normalt blodsukker før testen (4.4) Men ble ikke tatt noen kontrollprøve etterpå. Kun vanlig blodprøve som blir sendt bort og testet, så får ikke vite noe enda. De kontakter meg vel om det er noe problemer, ellers må jeg bare spørre jordmor når jeg skal til henne neste gang. Jeg hadde ikke noe tegn på diabetes sist, så håper og tror det går bra denne gangen også. Ellers er det vel det samme her. En del smerter i korsrygg og bekken, som ble litt værre etter jeg falt ned trappa i forige uke. Skal til Kiropraktor neste lørdag (går fast på grunn av nakke plager) så han kan kanskje hjelpe meg litt. Har også en del vann i kroppen, men regner med det er fordi vi har hatt 30 varme grader de siste 3 dagene... Er for varmt når man er gravid. Sovet enda dårligere enn normalt. I natt sove N hos bestefar, så kanskje jeg får en god natts søvn. Temperaturen har også falt til 18 grader nå så er lov å håpe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå