Soon Skrevet 22. juli 2012 Forfatter #821 Del Skrevet 22. juli 2012 Glukose-testen??? Ikke vært borti den hverken sist eller denne gangen, hvorfor tas den noen steder og ikke andre? Regner meg nå de kjenner om hodet er festet eller ikke, er omtrent som da jm kjente på leie på meg ved sist kontroll - tok godt tak i babyen og kjente at hodet lå ned. Det var ganske ubehagelig egentlig, for det er jo litt ømt nedi magen der.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. juli 2012 #822 Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg kjenner hormonene herje om dagen. Jeg har ikke hatt det sånn tidligere eller forrige gang jeg var gravid. I dag ble jeg helt knust fordi sønnen min snart skal være borte et døgn fra oss, han skal til bestemoren. Han får det sikkert kjempefint, men akkurat nå synes jeg bare det er utrivelig. Tenker på at jeg ikke får klemt den lille skrotten, at jeg går glipp av en hel dag med ham. Og har skrekkscenarioer i hodet om ulykker, knall og fall. Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 22. juli 2012 #823 Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg hadde laktosetest helt uavhengig av gravidtitet, så noe test er heller ikke blitt snakket om til meg heller pga svangerskapet, Soon. De testet om hodet var festet ved å rett og slett ta tak i babyen og "rikke på den". Var selvsagt ubehagelig, men ikke verre enn at det var helt ok. Hadde derimot litt mageknip etterpå, men er sikkert fordi de klemmer på tarmene også. Og ja. 5-10 minutter ja Hehe! Ikke alltid lett å skrive fra mobil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 22. juli 2012 #824 Del Skrevet 22. juli 2012 Glukose-testen??? Ikke vært borti den hverken sist eller denne gangen, hvorfor tas den noen steder og ikke andre? Vet ikke om alle må ta det, men jeg må pga høy BMI og fare for svangerskapsdiabetes grunnet vekta Har heldigvis supert blodtrykk og føler meg frisk og fin, så tror og håper jeg slipper unna svangerskapsdiabetes, likevel om jeg er en del av prosenten som gjerne utvikler dette Jeg synes iallefall det er betryggende at det skal sjekkes, just in case Skulle likevel ønsket at jeg hadde klart å miste mere enn 10 kg før graviditeten, ettersom jeg har gått opp 10 kg de siste 6 mnd likevel Dersom det blir flere barn skal jeg klare å miste mere vekt FØR vi starter å prøve, ettersom det ble full klaff tvert! Vi trodde det kunne ta tid før vi klarte å bli gravid, og at jeg dermed ville ha tid til å bli litt lettere før selve svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 22. juli 2012 #825 Del Skrevet 22. juli 2012 Glukosebelastning er ikke noe standard i svangerskapet, nei. Det er noe man tar hvis man er i faresonen for å utvikle svangerskapsdiabetes. Jeg tok også den testen for noen uker siden, og det er potte kjedelig å sitte stille i to timer. Man får ikke lov til å gå noe sted, fordi kroppen skal bryte ned sukkeret på egenhånd uten av man forbruker energien. Jeg som led av svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap, leverte en helt fin prøve denne gangen. Jippi!! Lykke til, dere som skal ta testen. Husk å ta med en god bok! Og gjerne en pute å sitte på hvis det er harde stoler på venteværelset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 22. juli 2012 #826 Del Skrevet 22. juli 2012 De testet om hodet var festet ved å rett og slett ta tak i babyen og "rikke på den". Var selvsagt ubehagelig, men ikke verre enn at det var helt ok. Hadde derimot litt mageknip etterpå, men er sikkert fordi de klemmer på tarmene også. Kan jeg spørre hvem det var som sjekket dette? Hvis jeg ikke husker helt feil så har vel du også litt trøbbel med livmorhalsen din, og da er det veldig rart at noen klemmer i vei og "herjer" med magen din ettersom dette øker presset nedover mot livmorhalsen på samme måte som ved hosting (jeg regner ihvertfall med at du har måttet hoste når de har målt lengden på livmorhalsen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 22. juli 2012 #827 Del Skrevet 22. juli 2012 Jordmor som testet om hodet var festet på meg og to leger, en assistent og en overlege. Stemmer det at jeg har noe forkortet livmorhals. Måtte teste ved å hoste og presse nedover for å se om den forandret størrelse. Jeg ser nå at laktose og glukosetesten ikke er helt lik Ble tatt mange år siden for å utelukke laktoseintoleranse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #828 Del Skrevet 23. juli 2012 Takk for oppklaring rundt glukosetesten Sliter sånn med liggestilling om nettene Liker aller best å ligge på magen, men det har vært utelukket i mange måneder nå, Ellers liker jeg å ligge på min høyre side, men i natt var det så vondt at jeg i søvne trodde at jeg hade rier! Jenta ligger mest sansynlig med ryggen mot min høyre side, vet ikke om det er derfor det var så vondt i natt, men jeg brukte 5 minutter på å klare å bytte stilling - det bare stakk til og strakk noe helt sinnsykt når jeg skulle flytte på meg (hjalp ikke at 3-åringen lå klistra inntil meg og jeg skulle flytte meg uten å vekke han i tillegg... ) Flere som har opplevd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 23. juli 2012 #829 Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg merker også at jeg sover mer urolig, men har ikke hatt smerter som du refererer til.. Savner også å ligge på magen. Klarer foreløpig å ligge på rygg + begge sider uten for store problemer.. Ellers så skal vi på 3D UL i dag og gleeder oss masse til det. Er 28+6 i dag, så det blir spennende å se hvordan babyen ser ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. juli 2012 #830 Del Skrevet 23. juli 2012 Spennende, ablaze! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 23. juli 2012 #831 Del Skrevet 23. juli 2012 Ja det blir gøy. regner nesten med at det blir siste gang vi ser knøttet før fødsel (eller..? Aner ikke om det er mer UL i forbindelse med forberedelse til fødsel..) Kjekt blir det ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. juli 2012 #832 Del Skrevet 23. juli 2012 Godt mulig det er siste gang, ja, hvis ikke det er noe ekstra som gjør at du får en UL til. Jeg fikk en helt på slutten fordi de var usikre på hvilken vei babyen lå, ellers hadde jeg ikke sett ham etter ordinær UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. juli 2012 #833 Del Skrevet 23. juli 2012 Kjente jeg fikk lyst til å se babyen igjen nå, men tror ikke vi kommer til å gjøre det. Blir noen lange uker igjen å vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 23. juli 2012 #834 Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg føler jeg har fått en overdose av ultralydundersøkelser i svangerskapet, jeg... Tror jeg er oppe i 11 totalt, men nå satser jeg på at det ikke blir flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 23. juli 2012 #835 Del Skrevet 23. juli 2012 Så gøy, ablaze! Jeg har stort sett ingen problemer med liggestillingen om natten, og sover godt. Bortsett enkelte netter med to-tre doturer, da. Det eneste som kan være litt trøblete er bekkenet, hvis jeg har hatt en litt for aktiv dag. Da kan det fort bli litt uff og au når jeg skal snu meg i senga. Men det er heldigvis ikke hver natt. Jeg sover like godt på begge sider og på ryggen. Sist jeg var hos legen fikk jeg beskjed om at jernlageret var litt lavt, og at hvis jeg ble svimmel og slapp, så måtte jeg begynne med jerntabletter. I dag har jeg bare vært susete og slapp og svimmel, så nå har jeg sendt mannen av gårde til apoteket. Bah, jeg kan ikke fordra jerntabletter, men nå må jeg bare ta dem. Håper de får fart på kroppen min igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #836 Del Skrevet 23. juli 2012 Var det gøy på 3D, ablaze?? Jeg har, forunderlig nok, kun vært opp en eller to netter på do, i hele svangerskapet - merkelig hvor forskjellig man er - og også fra gang til gang Hatt en del stikkinger i skjeden(??) det siste, lurer på om det er noe slags modningstegn? Bare 6 uker igjen til termin på meg nå da - syns tiden har gått så fort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 23. juli 2012 #837 Del Skrevet 23. juli 2012 Må spørre her også jeg. I dag har jeg hatt mye og lange kynnere. En god del av dem har også gitt stikkende smerter midt på magen og en slags smerte i hele magen også. Ligner absolutt ikke på de riene jeg hadde forrige fødsel altså, men sånne stikkende smerter er ekkelt. Tross alt lenge til termin når jeg bare er 27 uker i dag. Jeg kjenner mye liv da, virker normalt sånn sett. Bør jeg ringe jordmor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. juli 2012 Forfatter #838 Del Skrevet 23. juli 2012 Hmm, er vel alltid lurt å ringe en gang for mye enn en gang for lite, selv om du kjenner liv. Jeg tror jeg hadde gjordt det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 23. juli 2012 #839 Del Skrevet 23. juli 2012 Det var fint på UL, men baby ville bare gjemme seg. Lå med ansiktet klint oppi morkaken, så vi fikk ingen gode bilder. Men det var jo koselig. Fikk beskjed om at barnet ligger litt under på vektestimatet (-9%), men at +/- 10% var innenfor normalen. Har ligget på kurven på symfysemål, så skal bli spennende å se hva legen måler på onsdag. Har fatisk sovet dårlig de to siste nettene fordi jeg har vært så varm, men er usikker på om det er pga graviditeten.. Men det går greit ellers, så jeg skal stå å måtte sove uten dyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 23. juli 2012 #840 Del Skrevet 23. juli 2012 Hmm, er vel alltid lurt å ringe en gang for mye enn en gang for lite, selv om du kjenner liv. Jeg tror jeg hadde gjordt det... Jeg ringte jeg, fikk snakke med en supersøt jordmor. Jeg forklarte og hun spurte en hel masse, hun var usikker så det ble til at jeg skal ta meg en tur bort på sykehuset for en sjekk nå. Er bare fem minutter unna så. Håper det bare er litt gravidubehag og at jeg kommer hjem om en stund og er mye roligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå