Bentebent Skrevet 17. juli 2012 #781 Del Skrevet 17. juli 2012 Huff, skjemaer er ikke noe morro. Jeg har ikke mottat mine papirer fra airebidsgiver enda. Husker ikke at jeg fylte inn noen papirer sist gang, så tror de er noe enklere å fylle inn her enn i Norge... Håper i alle fall det Her går fortsatt ting ganske bra, men kjenner at trettheten er i ferd med å innhente meg igjen. Håper jeg greier å fortsette å jobbe fram til permisjonstart 24 September... Kjennes ut som en evighet enda! Jeg har ikke vært på jobb i dag og i går etter at jeg greide å falle ned trappa i går morges. Kom heldigvis ned på rompa og ikke på magen, og mini er fortsatt veldig aktiv. Men har ganske vond i ryggen og rompa, men det går vel over. Holder meg nok hjemme i morgen også da jeg ikke greier å sitte i ro veldig lenge av gangen, og tror ikke jeg er klar for 1 time kjøring hver vei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. juli 2012 Forfatter #782 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Huff, sånne trappefall er skumle saker, godt det gikk så bra med deg!! Har muligens nevnt det før, men med forrige så datt jeg ned vår 15 trinns, gamle og bratte kjellertrapp - og det bare 2 dager før jeg skulle inn til planlagt KS... Gikk heldigvis bra, tok meg for med armene, så de, og knærne, var både rød og blå, men magen fikk heldigvis ikke en skramme. Det kjipeste var at jeg slo ansiktet i veggen nederst i trappa, og fikk dèt blåøyet... Endret 17. juli 2012 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 17. juli 2012 #783 Del Skrevet 17. juli 2012 Uff det hørtes skummelt ut! Vil tro en har mange tanker som raser gjennom hodet når noe sånnt skjer. Godt at det gikk bra! I dag er jeg 28 fullgåtte uker! Det er ganske rart å tenke på for det høres så lite tid igjen ut! Masse liv i magen i dag, så det virker som om baby også begynner å forberede seg. Men den skal bli inne i magen en stund til synes jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 18. juli 2012 #784 Del Skrevet 18. juli 2012 Oi, høres skummelt ut med fall, jeg er livredd for å falle selv! Er generelt ganske klønete av meg, og jeg jeg har lett for å snuble i ting ellers også. Så nå fokuserer jeg hele tiden på å gå rolig, holde meg i gelenderet når jeg går trapper osv.. Ser sikkert ut som en gammel dame når jeg er ute og går, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 18. juli 2012 #785 Del Skrevet 18. juli 2012 Slike fall er ikke noe moro. Det vet jeg alt om selv, etter å ha blitt innlagt etter fall rett på magen. Ikke noe gøy i det hele tatt. Her er det masse liv hver eneste dag, det er så moro! Var hos legen i dag også, og alt er fint. Hun vokser som hun skal og hjertelyden var perfekt. Med mor er det så som så med. Begynnende bekkenløsning som er VONDT, og jernmangel. Men det er heldigvis ikke så alt for lenge igjen til termin nå, så det går helt fint. Var på NAV forrige uke for å få papirene jeg skulle fylle ut. Det var forskjellige skjemaer man skulle fylle ut dersom man hadde hatt pensjonsgivende inntekt, og dersom man hadde hatt lønn under utdanning. Da jeg er lærling har jo jeg hatt begge deler, så fikk de til å hjelpe meg med hva jeg skulle fylle ut. Har vært å hentet noen sånne gratispakker på apoteket nå også. En på Apotek 1, og en på Vitus Apotek. Den fra Apotek 1 var vel kanskje litt mer imponerende enn den fra Vitus Apotek, men begge var flotte allikevel. Veldig greit å få litt gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 18. juli 2012 #786 Del Skrevet 18. juli 2012 Fikk 100% sykemelding av legen pga bekkenløsning i dag.... Og kjeft fordi at jeg har ventet for lenge på sykemeldingen.... Synes selv det er litt kjipt å bli sykemeldt 13 uker før føselen, men er jo nærmest ikke gangbar enkelte dager. Til tross for gåstaver og tilrettelagt jobb-dag.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 18. juli 2012 #787 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) NAV-papirer, ja... Det er jo mildt sagt et kapittel for seg selv, og selv med alle pilene og forklaringsboksene, så klarte jeg å finne et par logiske brister i søknaden. Men min søknad om foreldrepenger er ihvertfall levert, også får jeg og samboeren gå løs på hans søknad etter hvert. Her er det fortsatt 100% sykemelding som er gjeldende, og nå har jeg blitt sykemeldt frem til permisjonsstart. Og om ikke mange dagene så er det siste måling av livmorhalsen, og da blir det (forhåpentligvis) ikke noe sykehusbesøk før jeg skal inn på forberedende samtale om keisersnitt et godt stykke uti august. Er det noen som kan si litt om hva en sånn samtale går ut på? Jeg antar at det er blodprøver, blodtrykk, gjennomgang av hva som skjer før/under/etter snittet og spørsmål om det eventuelt er noe de bør vite om på forhånd, men det kan være greit å være litt forberedt på hva vi kan vente oss... Endret 18. juli 2012 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 18. juli 2012 Forfatter #788 Del Skrevet 18. juli 2012 Og om ikke mange dagene så er det siste måling av livmorhalsen, og da blir det (forhåpentligvis) ikke noe sykehusbesøk før jeg skal inn på forberedende samtale om keisersnitt et godt stykke uti august. Er det noen som kan si litt om hva en sånn samtale går ut på? Jeg antar at det er blodprøver, blodtrykk, gjennomgang av hva som skjer før/under/etter snittet og spørsmål om det eventuelt er noe de bør vite om på forhånd, men det kan være greit å være litt forberedt på hva vi kan vente oss... Jeg hadde ikke noen slik samtale jeg... Ble lagt inn kvelden før ks skulle gjennomføres, da snakket vi i 10 min kanksje med en sykepleier der om hvordan det foregikk. Faste fra kvelden før, får klyster, veneflon i hånda og kateter før man blir trillet ned på operasjonssalen. Der får man spinalbedøvelse i ryggen og når den virker etter noen minutter setter de igang. Det var vel det vi ble fortalt på forhånd og det som skjedde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 18. juli 2012 #789 Del Skrevet 18. juli 2012 Så kjedelig med den bekkenløsningen, tr.heimspia! Jeg hadde en del plager med bekkenløsning i forrige svangerskap, men ikke på langt nær så ille som du har det. Denne gangen har jeg heldigvis sluppet lettere unna. Jeg er tilbake i full jobb etter å ha vært sykmeldt lenge. Det er deilig! Formen blir i grunn bare bedre og bedre. Bortsett fra rygg og bekken, da. Men det er overkommelig når jeg bare tar litt hensyn til kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 18. juli 2012 #790 Del Skrevet 18. juli 2012 Har vært å hentet noen sånne gratispakker på apoteket nå også. En på Apotek 1, og en på Vitus Apotek. Den fra Apotek 1 var vel kanskje litt mer imponerende enn den fra Vitus Apotek, men begge var flotte allikevel. Veldig greit å få litt gratis Hva gratispakker? Man liker jo gratisting Jeg har begynt å få vondt i høyre hofte. Bekkenløsning? Aner jo ikke hvordan det kjennes ut, men i såfall blir jeg mindre fornøyd... Ellers er det på stedet hvil her. Trøtt... Sur... Lei... Sliten... OG skuffet over mannen... Der har du meg om dagen. Hormons..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 18. juli 2012 Forfatter #791 Del Skrevet 18. juli 2012 Kan vel ikke si at formen er på topp, men når jeg jobber halve dager så kjenner jeg at jeg har nok overskudd til å klare gjøremål og sosialt liv hjemme også. Men jeg er tung og trøtt, det skal jeg ikke legge skjul på, og ryggen er vond døgnet igjennom. Hjelper å tenke på at det bare er 4 uker til permisjon, og at jeg har fått 50% sykemelding helt frem til da (og hvis det ikke holder, får jeg jo 100% bare ved ett lite pip til legen). Mannen er helt topp, og støtter og ordner ting i heimen, mens jeg gjør det jeg orker Lillegutten er også topp, hjelper mamma å dekke bordet, henge opp klær eller ta de tørre klærne ned fra snora etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 18. juli 2012 #792 Del Skrevet 18. juli 2012 Hva gratispakker? Man liker jo gratisting Se her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 18. juli 2012 #793 Del Skrevet 18. juli 2012 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 19. juli 2012 #794 Del Skrevet 19. juli 2012 Nå har jeg også begynt å kikke på søknadsskjemaet til Nav. Dette er noe helt annet enn det skjemaet jeg fylte ut sist, ja. Jeg lurer litt på den rubrikken hvor man skal fylle ut siste lønnutbetaling før permisjonen starter. Jeg kommer til å gå opp i lønn i august eller september (får lønn den 12, og går ut i permisjon 20. september). Jeg antar at jeg da må vente og se hva ny lønnsutbetaling blir før jeg kan sende inn skjemaet. Hva gjør dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 20. juli 2012 #795 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg ventet med å sende inn til jeg hadde fått siste lønnsjustering. Dette gjør at jeg er noe sent ute med papirene, men jeg håper NAV er raskere enn hva de pleier å være. Min søster ventet i over tre måneder på å få sine søknader godkjent og det var ren plankekjøring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 20. juli 2012 #796 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg får også en lønnsøkning som jeg ikke vet om jeg får utbetalt i august eller september (og vil selvsagt helst vente med innsending av papirer til jeg har fått den siste lønnsslippen). Håper bare ikke dette kan forsinke søknadsprosessen veldig, vil helst slippe å få utsatt noen utbetalinger siden vi primært lever av min inntekt (mannen er student). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #797 Del Skrevet 20. juli 2012 Tenker litt sånn at den lønna som står på inntektsopplysningsskjemaet fra arb.giver bør samsvare med beløpet man fører inn. Jeg skrev f.eks ikke hva jeg fikk på siste lønnslipp, fordi jeg får jo bare halv lønn pga sykemelding (jobben betaler ikke utover arb.giver perioden), samt at siste lønnslipp var feriepengene mine, så det hadde jo heller ikke stemt. Så jeg skrev det beløpet jeg normalt hadde fått, ved vanlig arbeid etter lønnsjusteringa - men jeg har fått med lønnsjustering på forrige slipp da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 20. juli 2012 #798 Del Skrevet 20. juli 2012 Ja, det bør jo absolutt stemme med inntektsopplysningsskjemaet fra arbeidsgiver. Jeg fikk beskjed fra arbeidsgiver om at de skal sende inn dette til NAV selv, så jeg vet ikke eksakt hvilken sum som kommer til å stå på det.. Og har heller som sagt ikke fått noen lønnsslipp etter lønnsjustering, så jeg vet ikke akkurat hvor mye min nye lønn kommer til å være på. Men det ordner seg sikkert, kan jo hende at NAV er litt raskere med saksbehandlingen av slike saker på høsten også, de fleste føder jo faktisk på våren og sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #799 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg hadde spurt om du ikke kunne få skjemaet ferdig utfylt og sende det inn sammen med søknaden din. Her ble jeg bedt om det med første gang, så denne gangen gjorde jeg det uoppfordret - da ser du også selv beløpet, og du vet at alle papirer har kommet frem til NAV samlet - noe som igjen forkorter prosessen litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 20. juli 2012 #800 Del Skrevet 20. juli 2012 Hmm ja, kanskje jeg skal be om det? For det stemmer jo sikkert som du sier at saksbehandlingen kan ta lengre tid hvis ikke all dokumentasjon kommer samlet osv. Vi drar på ferie på mandag, og nå er arbeidsdagen straks over for i dag, men jeg tror jammen jeg skal be om å få oversendt skjemaet når jeg er tilbake fra ferie, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå