Ciara Skrevet 15. juli 2012 #761 Del Skrevet 15. juli 2012 Nå er jeg virkelig sliten og lei. I går hadde jeg stramt pliktprogram fra morgen til kveld, var hjemme halv ett. Så skulle det soves, for mannen insisterte på at han trengte å sove lenge i dag og ergo måtte jeg opp med lillegutt. Det er kjempegøy når jeg sovnet klokka tre og sov til sju med MANGE avbrudd i mellom. Mannen derimot var oppe til to og sov til ti, spiste frokost og dro halv elleve for å hjelpe en venn i dag (sikkert borte hele dagen). Har fått ganske nok. Orker ingenting og blir irritert på lillegutt for ingenting. Nå sover han, så da kryper jeg til køys også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 15. juli 2012 #762 Del Skrevet 15. juli 2012 Huff, høres ut som om du har hatt en litt tøff start på søndagen, Ciara. Håper du får sovet litt og at det ikke føles like tungt og håpløst etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 15. juli 2012 #763 Del Skrevet 15. juli 2012 Stor klem til deg, Ciara! Slike dager er skikkelig energitømmende! Har en dårlig dag selv jeg, men ikke på langt nær ditt nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 15. juli 2012 #764 Del Skrevet 15. juli 2012 Oi, det hørtes slitsomt ut, Ciara! Håper du får sove godt nå, og at neste natt blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. juli 2012 #765 Del Skrevet 15. juli 2012 Takk for støtten, damer Nå har jeg sovet en liten stund og tilværelsen ser bedre ut, men er fortsatt ekstremt irritert på mannen. Hormonell som jeg er tenker jeg han bare kan bli hos denne kompisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 15. juli 2012 #766 Del Skrevet 15. juli 2012 Hehe synes du er litt skjønn med utbrudd.. Godt å se det ikke bare jeg som fjoller med sånne tanker inni mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. juli 2012 #767 Del Skrevet 15. juli 2012 Haha, absolutt ikke bare deg, Illicitus. Det som er vanskelig er at jeg merker at følelsene svinger mye mer enn vanlig om dagen (og mer enn før i graviditeten), så jeg har litt problemer med å se om jeg reagerer helt urimelig eller ikke. Men spiller forsåvidt ikke så stor rolle, for jeg føler jo som jeg gjør uansett... Jaja, det er bare en fase Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #768 Del Skrevet 16. juli 2012 Da har jeg vært hos JM idag. Hun mente babyen lå med hodet ned, men det var ikke noe hun la stor vekt på per denne kontrollen. Hun sa også at hun var ikke noe vanskelig å spørre om en henvisning til UL, uansett hvordan hun mener babyen ligger ved neste kontroll - og det er utrolig deilig å vite. Kommer til å be om UL da, etter neste kontroll den 16.august. Ellers var alt bra med babyens hjerteslag og vekst Og det samme med mine målinger av blodtrykk etc. Har nå fått 50% sykemelding frem til permisjonsstart også - var hos legen før idag og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 16. juli 2012 #769 Del Skrevet 16. juli 2012 her er det full fest i magen i dag! Merkelig i grunn! Er som å ha et lite ailien der inne Noen som har sett den episoden med X-files? haha! Morro og veeeeeldig uvant å ha så mye rart som skjer i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 16. juli 2012 #770 Del Skrevet 16. juli 2012 Argh! Nå er jeg lei regn! Hjelper ikke at solen titter frem i 5 min når det ene solglimtet etterfølges av 30 min høljregn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #771 Del Skrevet 16. juli 2012 Ikke akkurat hatt noen drømme-sommer nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 16. juli 2012 #772 Del Skrevet 16. juli 2012 Abolutt ikke! Hadde jeg hatt muligheten så hadde jeg rømt landet på flekken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 16. juli 2012 #773 Del Skrevet 16. juli 2012 Så bra at jordmoren din ikke var vrang med hensyn til UL, Soon! Deilig med helsepersonell som er forståelsesfulle og enkle å ha med å gjøre Jeg har hatt utrolig mye kynnere i helgen, på lørdag var vi ute på en lengre biltur, og da kom de med forholdsvis jevne mellomrom (10-12 minutter i mellom) i løpet av en tretimers periode hvor jeg bare satt i bilen hele tiden. Vurderte å ringe føden da jeg kom hjem, men så ga det seg litt, så jeg konkluderte med at det sikkert ikke spiller noen rolle så lenge jeg ikke har vondt osv. Noen andre som har mye kynnere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 16. juli 2012 #774 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Jeg har mye kynnere. Da jeg jobbet fultt fikk jeg regelmessige, vonde kynnere på kvelden, nå har jeg bare mye kynnere som ikke er vonde, bare litt ubehaglige. Men det er vel vanlig for flergangsfødende, tror jeg. Er du i tvil, ringer du føden. Om ikke annet så kan de berolige deg. Jeg har jobbet en del i hagen i dag, og er veldig fornøyd med at kroppen fortsatt tåler litt tyngre kroppsarbeid. Måtte dog ha meg en kåbbåynæpp etterpå, men det skyldes nok like gjerne elendig nattesøvn for tida. Til tross for at det bli mye forstyrrelser på natten når ungen er ute, gleder jeg meg vilt til å kunne sove på magen samt ikke våkne hver gang jeg skal snu meg. Endret 16. juli 2012 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 16. juli 2012 #775 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg har mindre kynnere nå enn før jeg fikk nedpress. Da der kom ble kynnerne mindre. Nedpresset blir bare verre og verre derimot. Nattesøvn og slik er uproblemtisk heldigvis, men jeg er så tørst hele tiden! Og ja ailienfølelsen har jeg og! Ekkelt, men stas med skikkelig liv. Begynner å kjenne ting bare enda bedre enn før. Hva som er en hånd feks. Kos da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #776 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg har også mye kynnere, ikke vonde da, bare til tider veldig ubehagelige. Trenger ikke komme ved særlig mye anstrengelser, men kjenner det jo godt hvis jeg går et lite stykke eller snur meg for fort i senga, og også noen ganger når jeg tisser Fikk ENDELIG levert inn permisjonspapirene på NAV idag, deilig følelse å gå ut døra og ikke trenge å tenke noe mer på det Må jo tenke litt igjen, når vi skal levere inn mannens papirer, men den tid den sorg Hater sånne skjemaer etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 16. juli 2012 #777 Del Skrevet 16. juli 2012 Enig ang. skjemaer og sånt, Soon! Jeg får helt fnatt av dem. Men er det endret en del på skjemaene nå ifht de man leverte for 2-3 år siden? Jeg kjente dem ikke igjen, men det er jo godt mulig at jeg bare hadde fortrengt hele greia. Uansett så fikk jeg levert dem før jeg gikk ut i ferie/permisjon, så jeg regner med at det går i orden. Imidlertid irriterer det meg grenseløst at jeg har lagt opp til tre uker ferie og så tre uker permisjon før fødsel. Jeg burde heller gått ut i permisjon med en gang, altså seks uker før termin, og tatt ut denne ferien senere i permisjonen. Det er liten sjanse for fødsel i de ukene jeg nå har ferie før permisjonen starter, men ganske stor sjanse for at det blir fødsel ila. de tre ukene rett før termin. Fødsel før termin ila. de tre ukene man må ta ut før termin = kortere permisjon, men det kunne jeg unngått ved å ta permsjon istf. ferie nå. Bajs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #778 Del Skrevet 16. juli 2012 Ja, det er nye skjemaer. Jeg skrev ut skjema fra nettsidene til NAV i april og så har de blitt liggende en stund. Måtte ringe NAV en dag her da det var noe som var uklart og damen i andre enden forklarte og jeg skjønte at dette var jo ikke samme skjema som jeg hadde. Så det har kommet et nytt nå i juli faktisk, som var veldig oversiktlig og greit iallefall for mor sin del - blir vel værre med pappan tenker jeg, for han skal ha fire uker direkte etter jeg har tatt mine uker og så skal jeg ta 4 uker ferie mens han jobber igjen og litt sånt - så da må vi vel bruke det der skjema om "utsettelse/gradert uttak" eller noe sånt, og det så pyton ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 17. juli 2012 #779 Del Skrevet 17. juli 2012 Hater skjema ja! Mitt skal endelig leveres i dag! Etter mye strev.. NAV hadde ikke helt kontroll når det var snakk om å ikke ha oppholdt seg i Norge sammenhengende i 12 måneder, men mottatt norsk lønn. Hehe. Gleder meg til å få de i postkassa i dag! Ferdig for en stund. Ellers er jeg skikkelig irritert om dagen. Alt irriterer meg, alt plager meg og alt er et tiltak å gjennomføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 17. juli 2012 #780 Del Skrevet 17. juli 2012 Jeg skal levere skjemaer til uka. De er fylt ut, må bare dobbeltsjekke noe med jobben før jeg sender avgårde (og alle andre enn meg omtrent er jo på ferie). Deilig med alt som er gjort Ellers er humøret vesentlig bedre nå etter et par halvbra netter. Føler meg virkelig som et helt annerledes menneske. Sitter og gjesper gjennom hele dagen, riktignok, så jeg skal nok uansett ta det opp med legen. Virker som noen laaaaange uker igjen hvis jeg skal være så trøtt. Her er fokuset på å holde meg våken gjennom arbeidsdagen og fram til 7 når lillegutt legges. Gleder meg virkelig til å få energien og kroppen tilbake. Og ikke minst, til å treffe lillebror i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå