SmallTalk Skrevet 17. juni 2012 #561 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg måtte finne frem målebåndet jeg også, og det viste 88 cm rundt navlen (der jeg er størst). Vanligvis ligger jeg vel på rundt 65 cm. Og jeg er bare 163 høy, så hvor den ungen her egentlig får plass, det skjønner jeg ikke helt. Ellers så har husarbeid, hagearbeid, trening og generell aktivitet aldri sett så fristende ut som nå, og jeg begynner virkelig å glede meg til jeg ikke har noen bevegelsesrestriksjoner lenger og kan begynne å få tilbake musklene mine igjen. Og, ikke minst, så har jeg passert 28 uker - en veldig viktig milepæl ifølge gynekologen min. (At jeg skulle komme så langt hadde vel nesten ingen troen på for noen uker siden.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 17. juni 2012 #562 Del Skrevet 17. juni 2012 88??? Herlighet så liten og søt mage du må ha :D Jeg tok og målet ved navlen. Ellers så har husarbeid, hagearbeid, trening og generell aktivitet aldri sett så fristende ut som nå, og jeg begynner virkelig å glede meg til jeg ikke har noen bevegelsesrestriksjoner lenger og kan begynne å få tilbake musklene mine igjen Vet!! Jeg gjør fortsatt husarbeid og hagearbeid, men det stopper seg med det enkleste. Gleder meg masse til å bli mobil igjen. Koselig å ha hybelboer, men skal virkelig bli greit å få igjen kroppen og Gratulerer med 28 uker! Kan jeg spørre (ikke fått det med meg om du har skrevet det..) hvorfor de ikke trodde du skulle klare å komme så langt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 17. juni 2012 #563 Del Skrevet 17. juni 2012 Den er ikke så stor, nei, og det er først de 4 siste ukene at den har begynt å bli godt synlig. Må i grunnen si at jeg synes det er veldig greit med en mage som ikke er all verdens stor. Jeg har livmorhalssvikt, og ble lagt inn på sykehus i uke 24 med en livmorhals som åpnet seg innefra ved belastning og hadde en lukket del på under 1 cm. Dette er ikke et spesielt godt tegn så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 18. juni 2012 #564 Del Skrevet 18. juni 2012 *Hente målebånd* 94 cm på det største her. 23+6. Jeg er 173 cm høy og undervektig i utgangspunktet. (Har lagt på meg 6 kg og kommer fortsatt i kategorien undervektig ...) Så skummelt med livmorhalssvikt, Smalltalk! Og ikke minst må det være kjeeeeedelig å måtte være så mye i ro. Håper babyen holder seg der inne lenge ennå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 18. juni 2012 #565 Del Skrevet 18. juni 2012 6 kg opp og fortsatt undervektig? Jeg lå helt på grensen mellom normalvektig og undervektig når jeg ble gravid, og har hittil lagt på meg en 4-5 kg (er 28+3 i dag). Legen min har ikke akkurat vært spesielt fornøyd med det, så hun har gitt opp og er fornøyd dersom vekta øker. Livmorhalssvikt kan ikke anbefales, nei, men på den andre siden så kunne det vært værre. Knerten vokser ihvertfall som han skal, og sett bort fra livmorhalsen min, så er alt som det skal være. Det hadde vært værre dersom det hadde vært noe i veien med næringstilførselen, fostervann, morkake osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 18. juni 2012 #566 Del Skrevet 18. juni 2012 Grattis med 28 uker, SmallTalk! Nå måtte jeg også finne frem målebåndet. Én meter her (30+3). Jeg var det samme for noen få uker siden, men merker selv at magen har vokst mer i høyden enn i bredden den siste tiden. Jeg er 174 cm, ca 70 cm om livet og normalvektig i utgangspunktet, men har lang rygg og fikk i grunnen ikke spesielt stor mage sist. Jeg tror ikke den blir gigantisk denne gangen heller. Vekta er jeg usikker på; 10-11 kg pluss forrige uke, og jeg nekter å gå på vekta i dag. Jeg har nemlig vært på hyttetur i helga og spist masse snop, mao. så er kroppen full av vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 18. juni 2012 #567 Del Skrevet 18. juni 2012 Da heier vi Smalltalk! Så skummelt, men så bra allikevel Vel gjennomført! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 18. juni 2012 #568 Del Skrevet 18. juni 2012 6 kg opp og fortsatt undervektig? Hehe, ja. Veide 49 kg før jeg ble gravid, og er nå oppe i 55. Men jeg har en frisk og sprek kropp, altså! Spinkel benbygning og høy forbrenning. Og så hjelper det selvfølgelig ikke på vektoppgangen å ha nedsatt glukosetoleranse, så jeg ikke kan frotse i søtsaker. Lege og jordmor blunker ikke en gang når de ser på helsekortet og vekta mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 22. juni 2012 #569 Del Skrevet 22. juni 2012 Helg, norske jordbær, 29 uker og uendret status på kontroll i dag. Da tror jeg nesten ikke at dagen kan bli bedre! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 22. juni 2012 #570 Del Skrevet 22. juni 2012 Men norske jordbær? Ojoj, det har jeg ikke sett her ennå. Gleder meg! Jeg har forsøkt å stille lysten med kjipe belgiske, men det er på ingen måte det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 22. juni 2012 #571 Del Skrevet 22. juni 2012 Her (sentralt østland) har det vært norske jordbær i butikkene en uke allerede, men det er vel først i dag at det har begynt å bli levelig pris på bærene. Men... Nå er det bare ca en uke til jeg kan sende samboeren ut i åkeren etter egne jordbær. DET skal blir godt, det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #572 Del Skrevet 25. juni 2012 30 uker idag - hjelpes, dette går jo unna!! Hvordan er formen da jenter? Jeg jobber 50% pg regner med jeg er minimum det ut svangerskapet. Rygg og bekken er litt opp og ned, noen dager mestrer jeg masse, andre dager lite - men generellt våkner jeg med vondter hver morgen. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 25. juni 2012 #573 Del Skrevet 25. juni 2012 30 uker idag - hjelpes, dette går jo unna!! Hvordan er formen da jenter? Jeg jobber 50% pg regner med jeg er minimum det ut svangerskapet. Rygg og bekken er litt opp og ned, noen dager mestrer jeg masse, andre dager lite - men generellt våkner jeg med vondter hver morgen. Ha en fin dag! 23 + 4 her Jeg er tilbake til 100% på jobben. Merker bekkenet er litt irritert og ømt, men jeg skal prøve så godt jeg kan å holde ut til permisjonen starter Søkte om permisjon i dag! Fra 1 okt.2012 til 1 Juli 2013. Skal på 3D-ultralyd på lørdagen og gleder oss masse til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anerikke Skrevet 25. juni 2012 #574 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg er vel 20 uker i morra, aner ikke hvor mange kilo jeg har gått opp, er i super form, jobber for fullt, men her er det ikke norske jordbær å få tak i enda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 25. juni 2012 #575 Del Skrevet 25. juni 2012 Her har de første bærene begynt å komme Ikke i butikken vel og merke, men i jordbæråkern til svigermor NAM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. juni 2012 #576 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg begynner å bli lei av å være gravid, jeg Lei av å ha lite energi og føle meg så klumpete. Har gått opp ti kilo nå i uke 27, så blir nok 20 til slutt denne gangen også. Noen ganger synes jeg det er kort tid igjen, andre ganger blir jeg sprø av at det er nesten tre måneder til på dette viset. Bare å innse at jeg ikke er blant dem som elsker å være gravide, jeg vil bare ha babyen, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 25. juni 2012 #577 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg begynner å bli lei av å være gravid, jeg Da er vi to. Synes i grunnen det var helt greit å være gravid fra uke 15 til 24, men fra da og frem til nå så har i grunnen både tålmodighet og humør begynt å dale drastisk. Det eneste jeg ser frem til for øyeblikket er å få tilbake min egen kropp og å kunne bevege meg det jeg vil. Jeg tror aldri jeg har gledet meg til turgåing og trening som det jeg gjør nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 25. juni 2012 #578 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg er også der. Jeg er vant til å ha en sterk kropp som er full av energi, men nå sliter jeg hardt med å holde følge med toåringen. Samtidig tenker jeg med gru på barseltid pga. tidligere opplevelser, og skulle vel i grunnen gjerne hatt ungen ferdig levert som toåring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. juni 2012 #579 Del Skrevet 25. juni 2012 Jeg har dårlig samvittighet for toåringen her. La meg ned på sofaen i dag, og da sa han "mamma sliten", så han har skjønt en del tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 25. juni 2012 #580 Del Skrevet 25. juni 2012 Huff, det samme skjer her. Det er ikke moro! Men samtidig så har nok ikke barn vondt av å se at voksne kan være slitne de også, selv om det nok er vanskelig å forstå det for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå