AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Jeg har testet både min BMI og min fettprosent, og de sier forskjellige ting om jeg er overvektig eller ikke. Hvilken er mest riktig? Og er det andre måter jeg kan sjekke dette på?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 BMI kombinert med fettprosent gir det riktigste bildet. Hvis BMI sier "overvekt", mens fettprosenten er lav, vet du at overvekten skyldes høy muskelmasse. Hvis BMI er normal, men fettprosenten er høy, vet du at du er "innfeit", og at du må redusere fettprosent og øke muskelmassen.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 BMIen er normal (23), men fettprosenten sier overvektig (33).
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 BMIen er normal (23), men fettprosenten sier overvektig (33). Fettprosent er såvidt over normalen (høyeste normal er 32), så du vil komme veldig langt ved å trene litt styrke for å øke muskelmassen litt, samtidig som du trene litt kondisjon for å redusere fettprosenten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå