Gå til innhold

Fastlege Tromsø

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er student her oppe i nord og fant ut at jeg kanskje bør skifte fastlege hit etterhvert, det kan bli litt tungvindt å ha fastlege der jeg kommer fra, på en helt annen kant av landet, når jeg bor her. Kan jo skifte tilbake til den gamle fastlegen min innen tre år uansett om hun er opptatt eller ikke, når jeg flytter hjem igjen.

Er det noen som har tips til hvilken lege jeg kan velge i Tromsø? Eller eventuelt noen jeg IKKE bør velge?

Dere kan godt sende på PM hvis dere ikke vil skrive offentlig her.

Det er best hvis vedkommende holder til på øya, og helst i nærheten av universitetet eller sentrum, eventuelt Langnes. Men hvis det finnes noen veldig bra leger som tar pasientene på alvor i Kroken, på Kvaløysletta eller andre omkringliggende steder, så kan jeg selvsagt takle den bussturen også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var storfornøyd med Kaigata legekontor.

Var et par ganger jeg kom dit kl. 8 på morningen og fikk komme inn hos fastlegen min kl. 08.20. Hvis jeg ringte for å bestille time, fikk jeg gjerne time dagen etter hos fastlegen. De tar alle henvendelser seriøst, og er veldig effektive og serviceinnstilte.

Jeg kan sende deg navnet på legen på PM :).

Skrevet

Ser nå at du posta som anonymt. Gjør vel ingenting om jeg skriver navnet til legen min her? Det er vel ikke taushetspliktig, i og med at han står på websiden til legekontoret: Svein Håvard Ålien

Skrevet

Ooops, var ikke meningen å poste anonymt! :fnise: Beklager.

Takk for tips! Høres ut som de har bra tilgjengelighet, og time- og reseptbestilling på internett virker også lurt. Legene der har bare rundt 1000 pasienter hver, da har de sikkert "god" tid til pasientene! Han du nevner spesifikt har ingen ledige plasser på lista nå, men det betyr ikke så mye, for jeg har det i grunnen ikke så travelt med å bytte. Har tid til å vente litt :)

Skrevet (endret)

Jeg er også fornøyd med kaigata :-) Har Ole Morten Schulz, han anbefales også :)

Edit: Litt tilleggsinfo bare; han tar deg på alvor og gir deg det du måtte trenge - og er veldig lett å ha med å gjøre :)

Endret av Satellites
Skrevet

Jeg var storfornøyd med Kaigata legekontor.

Var et par ganger jeg kom dit kl. 8 på morningen og fikk komme inn hos fastlegen min kl. 08.20. Hvis jeg ringte for å bestille time, fikk jeg gjerne time dagen etter hos fastlegen. De tar alle henvendelser seriøst, og er veldig effektive og serviceinnstilte.

Jeg kan sende deg navnet på legen på PM :).

Jeg er utrolig misfornøys med kaigata legekontor. Eneste gode legen jeg har møtt der var en vikar-_- Hun jeg er inne til nekter ofte å se på enkelte av problemene mine som synes på utsiden og lett kan diagnosteres ved å se på det, og bare avfeier meg. I tillegg har de rota med timebestillingene ørten ganger. En gang jeg skulle ha en resept og måtte ha den fort, så betalte jeg for en haste resept som skulle ta 15 minutter, men måtte likevel vente i over en time på den, uten å få refundert pengene:( Det eneste jeg liker er at du kan bestille time på nettsidene deres, selv om de er litt tungvinte og de ofte roter dem til-_-

Skrevet

Nå kommer det frem forskjellige meninger her, det er bra, selv om det ikke gjør det så mye enklere å velge :fnise:

Satellites, han har jeg søkt på og noen steder ble det nevnt at han er litt sær(?), men det spiller jo ingen rolle så lenge han er flink og tar pasienten på alvor!

Uff Zakuro, det å bli avfeid er det jeg er mest redd for! Har en ganske høy terskel for å gå til legen, så når jeg først gjør det har jeg virkelig et problem og da kan jeg bli litt "spak", og da er det dumt hvis legen bare sier at det "er helt normalt" eller noe slikt. Men hvis det er en hun så er kanskje de mannlige annerledes? Har du evt anbefalinger av andre leger/legesentre her i byen?

Skrevet

Kom visst borti anonymknappen igjen :skratte::sjenert:

Skrevet

Hehe, ja, han er litt sær, men ikke på en plagsom måte. Virker kanskje litt usikker noen gagner, men det er bare morsomt :) Men jeg føler ialelfall at han tar meg på alvor med alle mine plager og "gir meg det jeg ber om" - har ingen problemer med å bli henvist eller få den og den medisinen jeg ønsker prøve - han har vært enig i det jeg har ville til nå :) Har heller ikke hatt noe problemer med timerot/reseptrot eller annet på kaigata..

Skrevet

Camilla Midtbu på Skansen (i sentrum) kan jeg anbefale på det varmeste. En ganske ung lege som viser pasientene sine omtanke og som er lett å prate med.

Hillary Hop på samme legekontor ville jeg holdt meg langt unna. Usympatisk og med dårlig innstilling til pasienter (har du noe mindre alvorlig enn en brukket fot så er det bare syt).

Skrevet

Camilla Midtbu på Skansen (i sentrum) kan jeg anbefale på det varmeste.

PS: Det er mulig du må søke om Nils Kolstrup som fastlege, fordi hun er vikar for ham. Men Kolstrup er opptatt på annet hold på ubestemt tid og har vært det i flere år, så Camilla er en stabil vikar. Og om Kolstrup kommer tilbake så er han også en flott lege som jeg ikke ville byttet bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...