Kråkesaks Skrevet 11. januar 2012 #1 Del Skrevet 11. januar 2012 jeg ser i en tråd at ts kaller underlivet til kjæresten for hønemor. for meg er en hønemor en litt snusfornuftig, overbeskyyende dame. hva legger dere i ordet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 11. januar 2012 #2 Del Skrevet 11. januar 2012 jeg ser i en tråd at ts kaller underlivet til kjæresten for hønemor. for meg er en hønemor en litt snusfornuftig, overbeskyyende dame. hva legger dere i ordet? Ikke snusfornuftig kanskje, men ellers enig i overbeskyttende, "curling"-mor . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 12. januar 2012 #3 Del Skrevet 12. januar 2012 Tenker også på en overbeskyttende mor. Hun er redd for at det skal skje noe galt med barna hennes og er derfor gjerne litt streng. En hønemor bekymrer seg mye, og ofte unødvendig. Hun blir for eksempel livredd hvis barna kommer senere hjem enn avtalt. Siden jeg er vokst opp på bygda med dyr i nabolaget, kan jeg også godt forbinde ordet bokstavelig. Det vil altså si en høne som har kyllinger hun passer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå