AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #1 Skrevet 11. januar 2012 Dattere nmin og ei vennine tok snarveien gjennom skogen da de gikk hjem fra skolen i dag. Så begge to kom gråtende hjem til meg og sier de har sett en kjempestor dinosaur som fikk øye på dem og begynte å løpe etter. Den var stor, hadde stort hode, skarpe tenner. De sier den lignet på en tyranosaurus rex. Men det er jo utdødd, så noen som vet hva slags dyr dette kan være? Vi har vel ikke så mange farlige dyr i Norge at det skulle være vanskelig å finne ut og jeg kan ike komme på noen dyr her som kan ligne på en dinosaur. Begge to er vettskremte og sier at dyret begynte å løpe etter dem. Er det mattlsynet jeg bør kontakte? Vet ikke om de tar seg av farlige dyr.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Herregud, har du hørt at barn har fantasi? 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Herregud, har du hørt at barn har fantasi? Det er det jeg vanligvis ville sagt, ja, men de kom faktisk gråtene hjem og er vettskremte. Venninns hennes tør ikke å dra hjem en gang så har ringt foreldrene og sagt at mannen min kan kjøre henne hjem når han kommer hjem. De er også 9 og ikke 4. Jeg vet jo at barn lyver og spuiller litt, men at gråting hører med har jeg ikke vært bort i. Her er det jo tydelig noe skummelt de har sett.
Gjest Corto Maltese Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Du burde fortelle datteren din at dinosaurer døde ut for 65 millioner år siden 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 Kjære vene, å kontakte Mattilsynet på bakgrunn av en engangshendelse er helt bak mål. De har helt sikkert sett noe, men trolig ligner det ikke på en dinosaur en gang. Mekanismene bak slike bilder er ganske enkle - man ser noe man ikke vet hva er, hjernen relaterer det til det den synes er sannsynlig. Kom dyret brått på dem, virket stort og skremte vettet av dem så er det ikke rart at "dinosaur" plutselig virket litt relevant. Ihvertfall for småbarn, de er jo ofte levende opptatt av dinosaurer. I ettertid er hjernen en kløpper på å "rekonstruere" minner slik at det passer til den ideen man har dannet seg om hva det er. Det kan jo ha vært hva som helst? Elg? Hjort? Stor hund? Diger fugl? (strutsefarm i nærheten?) Gravemaskin? 5
Brunhilde Skrevet 11. januar 2012 #7 Skrevet 11. januar 2012 (endret) Eller rett og slett det farligste dyret av alle, det som kalles "livlig fantasi"... Endret 11. januar 2012 av Brunhilde 5
Vendie Skrevet 11. januar 2012 #8 Skrevet 11. januar 2012 Niesa mi, som da var i 10-årsalderen, så en gnom i buskene da vi var på hytta en gang. Den var sånn ca 1 meter høy og stod og hveste til henne. Hun var faktisk så vettaskremt at det tok lang tid før hun roet seg, hun gråt og var helt fra seg av skrekk. Selv nå, flere år senere, vil hun ikke høre snakk om denne episoden fordi det skremmer vannet av henne. At det muligens, kanskje, kunne være en Diplom-isdame som noen av en eller annen merkelig grunn hadde slengt fra seg i buskene midt inni skauen hun hadde sett, vil hun ikke slå seg til ro med. Så da var det vel en ondskapsfull gnom, da. 4
Sissa Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Det kan bare ha vært et tre eller en stein inne i skogen som lignet på noe. Barn har jo veldig fantasi, så skal ikke så mye til før en stein blir til en dinosaur. Hvertfall ikke når dem er to Eller så kan det jo ha vært en hund eller noe. 1
Gjest Corto Maltese Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Eller rett og slett det farligste dyret av alle, det som kalles "livlig fantasi"... Det farligste dyr som finnes er menneske.
Uglen Skrevet 11. januar 2012 #11 Skrevet 11. januar 2012 Det kan ikke har vært en elg eller et annet dyr med gevir, horn - eller liknende "spisse kanter" som kan tolkes som tenner i et nervøst barnesinn? En stor hund, for den del. Klart at barn har livlig fantasi, og klarer å skremme seg selv til de grader. Det kan likevel ikke utelukkes at de faktisk har truffet på et eller annet som har skremt dem. Hva slags dyr finnes i nærområdet deres?
Anglofil Skrevet 11. januar 2012 #13 Skrevet 11. januar 2012 Tråden er ryddet for krenkelser. Yvonne (mod) 1
Brunhilde Skrevet 11. januar 2012 #14 Skrevet 11. januar 2012 Det farligste dyr som finnes er menneske. Det er jeg veldig uenig i, ihvertfall i dette tilfellet. Men du vet kanskje noe jeg ikke vet om hvem som var ute i den skogen?
Personlig12 Skrevet 11. januar 2012 #16 Skrevet 11. januar 2012 I skumringens time kan man se mye rart i skogen. Det er ikke uten grunn at historier om troll, gnomer, hobbiter, vesener av alle slag lever. Det er folk som har sett et tre eller en stein som kan se ut som noe mystisk. 3
Gjest BamseB Skrevet 11. januar 2012 #17 Skrevet 11. januar 2012 Stygt å le av folk uvitenhet, men fy flate!!! Sannsynligvis et tre, kanskje en elg, mindre sannsynlig et kreatur som er hjemmehørende i god gammel norsk historie.
-Jiinxs- Skrevet 11. januar 2012 #19 Skrevet 11. januar 2012 Synes du burde kontakte politiet, mattilsynet og ring VG, Dagbladet og Aftenposten. Dette er nyheter som selger 1
melly666 Skrevet 12. januar 2012 #20 Skrevet 12. januar 2012 Jeg husker jeg ble livredd som liten jente da jeg gikk sammen med pappa på kvelden i en park i Danmark. Der var det nemlig en kjempestor bjørn som klatret i et tre, og det var ikke tale på at pappa og jeg skulle gå bort og ta en nærmere titt (og se at det var et tre med klumpete stamme ala dette, bare større "klumper"), han kunne jo bli spist!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå