Gå til innhold

Sulten hele tiden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har klart å slanke meg 12 kg siden i sommer. Vekten har nå vært stabil et par mnd. I utgangspunktet skal jeg opp et par kg da jeg har gått ned litt for mye. Når det er sagt, finner jeg det svært vanskelig da jeg er fornøyd med vekten jeg er på nå, selv om venner og familie mener jeg bør gå opp litt. Jeg føler meg sulten hele tiden, men nekter meg selv å spise mer. En typisk dag for meg er frokostblanding, knekkebrød, "vanlig" middag, noen mellommåltider som frukt samt skive eller knekkebrød til kvelds. Skal jeg bare spise meg mett, eller må jeg holde meg i skinnet? Vil jo ikke gå opp ved fett, men muskler. Trening varierer veldig, men akkurat nå prøver jeg å trene to ganger i uken. Går også tur med hunden vær dag samt at jeg ikke har en stillesittende jobb. Kan noen hjelpe meg litt på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har klart å slanke meg 12 kg siden i sommer. Vekten har nå vært stabil et par mnd. I utgangspunktet skal jeg opp et par kg da jeg har gått ned litt for mye. Når det er sagt, finner jeg det svært vanskelig da jeg er fornøyd med vekten jeg er på nå, selv om venner og familie mener jeg bør gå opp litt. Jeg føler meg sulten hele tiden, men nekter meg selv å spise mer. En typisk dag for meg er frokostblanding, knekkebrød, "vanlig" middag, noen mellommåltider som frukt samt skive eller knekkebrød til kvelds. Skal jeg bare spise meg mett, eller må jeg holde meg i skinnet? Vil jo ikke gå opp ved fett, men muskler. Trening varierer veldig, men akkurat nå prøver jeg å trene to ganger i uken. Går også tur med hunden vær dag samt at jeg ikke har en stillesittende jobb. Kan noen hjelpe meg litt på vei?

Hvis man er vant til et høyt kaloriinntak er det vanlig å være sulten når man går ned til et lavere nivå. Jeg er litt nysgjerrig på ca hvor mange kalorier du får i deg hver dag? Det er viktig at det er nok. Spiser du ikke lunsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ekstremt sulten i starten når jeg blant annet byttet ut brød med knekkebrød, men dette gikk over. Så var det en periode hvor jeg hadde store problemer med å spise mer da magesekken hadde krympet. Ble mett etter bare en skive. Mens nå igjen går det både opp og ned, enkelte dager er jeg stappmett (f.eks etter kjøttkaker) mens andre dager er jeg skrubbsulten (etter f.eks fisk). Ligger på rundt 1200 - 1600, alt ettersom hva jeg spiser til middag. Spiser lunsj på jobb, men bare 2 knekkebrød med magert pålegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at en er litt ekstra sulten etter vektnedgang. Det tar ca. 3 mnd. for en ny vekt å stabilsere seg og frem til da "husker" kroppen at den fikk mer kalorier. Når den nye vekten er stabil vil kroppen kreve de nye kaloriene. Men alle har dager de er skrubbsulten uansett. Kommer an på om en har vært mer aktiv eller at kroppen har dager der den rett og slett trenger mer overskudd.

Derfor jeg synes "spisedager" er fine dager. En dag i uka der jeg propper i meg litt ekstra :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har klart å slanke meg 12 kg siden i sommer. Vekten har nå vært stabil et par mnd. I utgangspunktet skal jeg opp et par kg da jeg har gått ned litt for mye. Når det er sagt, finner jeg det svært vanskelig da jeg er fornøyd med vekten jeg er på nå, selv om venner og familie mener jeg bør gå opp litt. Jeg føler meg sulten hele tiden, men nekter meg selv å spise mer. En typisk dag for meg er frokostblanding, knekkebrød, "vanlig" middag, noen mellommåltider som frukt samt skive eller knekkebrød til kvelds. Skal jeg bare spise meg mett, eller må jeg holde meg i skinnet? Vil jo ikke gå opp ved fett, men muskler. Trening varierer veldig, men akkurat nå prøver jeg å trene to ganger i uken. Går også tur med hunden vær dag samt at jeg ikke har en stillesittende jobb. Kan noen hjelpe meg litt på vei?

Gratulerer med 12 kilo:)

Bygg muskler så øker kaloriinntaket ditt:) Muskler er dyrere for kroppen å "vedlikeholde" enn fett, så de forbrenner mer:) Da kan du spise mer uten at du legger på deg. Men kroppen bruker lang tid på å tilpasse seg et lavere kaloriinntak. Og selv da om man gir helt blaffen ja så kommer kiloene på igjen:P

Noe som også kan hjelpe er å spise mange men små måltider. Ser noen anbefaler spisedager, og det funker for noen, forandre så går det ofte over styr og i verste fall utvikler det seg til en spiseforstyrrelse. Men det er worst case scenario:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...