Gå til innhold

Storbytur i Europa alene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om du hadde begrenset budsjett og ønsket å ta deg en liten weekend i en storby i Europa, hvor ville du dratt og hvorfor?

*tom for ideer*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Praha - en fantastisk fin by og ikke minst billig :)

Skrevet

Praha - en fantastisk fin by og ikke minst billig :)

Praha er ikke spesielt billig i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg dro til Paris i fjor. Fantastisk mye å se (også utenom de store attraksjonene), og veldig behagelig by. :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i skottland, Glasgow spesielt:-) Ellers kan man jo finne turer til både Berlin, København, Stockholm og London for en rimelig penger.

Det kommer litt an på stemningen og humøret mitt, hvor jeg ville dratt. Hvis jeg hadde hatt en begrenset budsjett ville jeg nok faktisk dratt til Stockholm eller Glasgow. Andre steder har for mange fristelser for meg (shopping) Det er jo såklart flust med shopping i de to byene også, men når jeg er der får jeg en god følelse over meg, og nyter bare å være der. Paris er jo også en utrolig vakker by, men jeg synes det er vanskelig å finne rimlige turer dit, med hotell som er fint og nærme byen. Men finner du det, synes jeg også at det er et veldig godt alternativ.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville reist til Krakow eller Vilnius.

Flotte byer med mye fint å se på og et prisnivå som er svært hyggelig.

Gjest Glenfarclas
Skrevet

Skottland er supert! Jeg støtter forslaget om Glasgow, og legger til at Edinburgh har et digert, flott og ikke minst gratis museum :) (National Museum of Scotland).

Skrevet

Anbefaler dere virkelig Glasgow? Kåret til den farligste byen i hele Europa, og skotter er gærne. Drikker som noen svamper hele gjengen.

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler dere virkelig Glasgow? Kåret til den farligste byen i hele Europa, og skotter er gærne. Drikker som noen svamper hele gjengen.

Glasgow kan være litt uhyggelig ja, men man ser jo hvor det ser shabby ut og ikke, og der det ser shabby ut går man jo ikke. Bare å bruke sunn fornuft, så går det somregel bra. Jeg har ihvertfall vært der flere ganger både alene og sammen med andre, og kan virkelig anbefale det:-)

Jeg synes faktisk det er mer skummelt å gå rundt i oslo alene, ja forsåvidt sammen med noen også. Før hadde jeg ikke noe problemer med det, men de siste par årene synes jeg det er fryktelig ubehagelig, selvom jeg er veldig godt kjent i byen og har frekventert der utallige fler ganger enn det jeg har i Glasgow.

Skrevet

Krakow er en veldig fin og rimelig by :) Du kan jo google også se an hvor interessert du er i byen!

Skrevet

Istanbul!

Masse å gjøre! Shopping på grand bazaar f. eks. Egentlig bare bra å få vært i sitt eget hode der, eller massasje kanskje?

Skrevet

Når sluttet Praha å være billig? Var der for 2,5 år siden og da var det driiiitbillig!

• Liker 1
Skrevet

Jeg var der i sommer, og det var billig der sammenlignet med andre populære byer i Europa. Velger du de dyreste flybillettene, hotell og spisesteder kan du ende opp med en gansk dyr tur ja. Men man finner billige flybilletter med Norwegian, og leter man litt er det lett å finne et helt ok hotell til en billig penge. Mat var veldig billig hvis jeg husker riktig.

Skrevet

Når jeg reiser alene, foretrekker jeg steder i Vest-Europa, hvor jeg enten snakker språket, eller hvor de fleste forstår engelsk. Føler at ting blir mindre problematiske da, og for at en tur skal bli skikkelig vellykket alene uten reisefelle, vil jeg ikke være bundet av språkbarrierer, eller føle meg alene på noen som helst måte.

Har vært i Dublin, København og Amsterdam alene. London ville jeg også glatt reist til alene!

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg har vært alene i London syv ganger. Utrolig greit å bli kjent med folk der. Det finnes steder å gå ut for alle typer mennesker, men man må selvfølgelig vite hvilke steder man bør holde seg unna.

Skrevet

Jeg anbefaler ikke Glasgow. Var der rundt en nyttårsaften for noen år siden, møkkaby. Skittent og ekkelt - folk dro bare søpla si ut i gatene.. Var en dag i Edinburgh, drar mye heller tilbake dit.

Skrevet

UK er egentlig ikke så akutelt for meg da jeg har studert der borte og reist mye på egenhånd i det landet. Enig med de som sier Glasgow ikke er å anbefale, er ikke en plass jeg kommer til å dra tilbake til. Drar jeg dit ser jeg for meg at det blir London, en by jeg var i allerede som barn. Lett å komme seg til også.

København og Amsterdam er alternativer jeg tar til meg.

Hva gjør dere på kvelden når dere reiser alene? Ser liksom ikke for meg å dra på nattklubb eller pub alene. Men mat og kos må man jo ha likevel :)

Hilsen TS.

Skrevet

Hva gjør dere på kvelden når dere reiser alene? Ser liksom ikke for meg å dra på nattklubb eller pub alene. Men mat og kos må man jo ha likevel :)

Hilsen TS.

Jeg går ut for å spise, koser meg med litt vin og god mat. Har hendt at jeg også har tatt meg en tur på pub alene, alltid spennende med nye folk! Hvis jeg drar for å være alene, pleier jeg rett og slett bare å trekke meg tilbake på hotellrommet med en god bok og eventuelt enda litt mer vin, alene tid synes jeg er deilig! Det er jo også mange byer det er spennende og vakkert å vandre rundt/ gå tur i på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...