Gå til innhold

Knivdrapet i Kristiansand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Link til fevennen.

Har noen spørsmål angående denne saken..

Gjerningsmannen har som kjent fått avslag på oppholdssøknaden. Er det da slik at hvis han blir dømt for drapet og sitter inne i norsk fengsel i x antall år, så har han lovlig rett til å oppholde seg i landet på grunn av at han da har vært her såpass lenge?

Jeg kan som dere se veldig lite om reglene rundt dette, men har hørt i mange diskusjoner at det er mulig for utviste asylsøkere å bli i landet hvis de har greid å oppholde seg her "lenge nok" på en eller annen måte.

Kan noen hjelpe meg å bringe dette på det rene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Link til fevennen.

Har noen spørsmål angående denne saken..

Gjerningsmannen har som kjent fått avslag på oppholdssøknaden. Er det da slik at hvis han blir dømt for drapet og sitter inne i norsk fengsel i x antall år, så har han lovlig rett til å oppholde seg i landet på grunn av at han da har vært her såpass lenge?

Jeg kan som dere se veldig lite om reglene rundt dette, men har hørt i mange diskusjoner at det er mulig for utviste asylsøkere å bli i landet hvis de har greid å oppholde seg her "lenge nok" på en eller annen måte.

Kan noen hjelpe meg å bringe dette på det rene?

Ja, det har han. I tillegg vil han få opparbeidet rett til pensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har han. I tillegg vil han få opparbeidet rett til pensjon.

Men hvorfor?

Det gjør jo denne saken helt ufattelig tragisk, hvis han drepte et tilfeldig menneske bare for å kunne bli i landet. Drept av norske lover...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man desperat nok så gjør man nok hva som helst for å bli. Så er ikke så veldig rart at enkelte faktisk tyr til drap, voldtekt og andre forbrytelser. De har vel nesten det valget, drep eller bli drept.

Rett og slett tragisk at det er slikt. Hadde vi kanskje gjort litt om på lovene, så hadde vi kanskje hatt litt mindre slike tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man desperat nok så gjør man nok hva som helst for å bli. Så er ikke så veldig rart at enkelte faktisk tyr til drap, voldtekt og andre forbrytelser. De har vel nesten det valget, drep eller bli drept.

Rett og slett tragisk at det er slikt. Hadde vi kanskje gjort litt om på lovene, så hadde vi kanskje hatt litt mindre slike tilfeller.

Jeg forstår desperasjonen, det jeg ikke forstår er at noen i det hele tatt har muligheten til å oppnå oppholdstillatelse nesten som en direkte reaksjon på kalblodig drap. Jævla Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...