Gå til innhold

Flyalarmen


Martyr

  

84 stemmer

  1. 1. Hørte du sirene testen i dag kl 12?

    • Ja
      52
    • ja, men bare så vidt
      7
    • Nei !
      25


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hørte den veldig godt, men koblet ikke at det var flyalarmen, så tenkte ikke stort over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte den ikke, og jeg jobber i Kvadraturen i Oslo sentrum. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte den veldig godt.

Men hva skal man gjøre dersom den ringer på ekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte den veldig godt.

Men hva skal man gjøre dersom den ringer på ekte?

Skru på radioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor for langt unna nærmeste sirene nå til å kunne høre den. Men jeg husker en gang jeg gikk glad og lykkelig rett under en tyfon da den begynte å ule. Jeg skvatt nesten til himmels, og skrek nok så jeg overdøvde sirenen. Etter det lærte jeg meg når anlegget skal testes. :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Har flyttet til nytt sted, og var litt spent på om jeg kom til å høre den her. Hørte absolutt ingenting. Skal de ikke ha sånne overalt?

Er ikke akkurat redd for krig, men det hender jeg bekymrer meg litt for kjernekraftverkene i Russland og mulig atomutslipp. Så jeg synes det er greit at vi har denne typen varsling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt dem, og fikk vite for første gang i fjor at dette er noe som blir testet hvert år. Er det bare i byene man kan høre dem? Uansett så tror jeg det er litt dårlig informert, selv om jeg nok ikke er av de flinkeste til å følge med på nyhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var denne utenfor Oslo også? Bor i Trondheim, og har ikke fått med meg noe alarm i alle fall :P

Der jeg jobbet før gikk jeg dog ikke glipp av den, da det var plassert en høytaler på taket i bygningen jeg jobbet. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, var det i dag? Hørte ingenting jeg. Var riktignok på jobb, men mye bråk er det ikke der. Hvis jeg hadde vært hjemme hadde jeg helt sikkert hørt den, vi bor midt mellom "gamleskolen" og "nyeskolen", begge steder er det sirener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man ikke varsle via SMS også?

Kommunen her har et ganske bra system for å varsle via telefon. De ringer alle, og når man svarer, så får man høre meldingen som er lest inn. De prøver flere ganger, og dersom man ikke har svart etter et visst antall forsøk, så sender de sms til mobilene. Aner ikke hvordan det fungerer, men utrolig praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ved togstasjonen i Bergen, og hørte den kjempegodt.

Men aner ikke hva den er til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var denne utenfor Oslo også? Bor i Trondheim, og har ikke fått med meg noe alarm i alle fall :P

Der jeg jobbet før gikk jeg dog ikke glipp av den, da det var plassert en høytaler på taket i bygningen jeg jobbet. :gjeiper:

Jeg hørte den godt i Trondheim (sentrum) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre! Var det flyalarm det altså! Jeg trodde de skulle sprenge en eller annen plass, lå og sov.. Lyden var så høy at jeg tenkte bakken kom til og riste skikkelig når sprengningen kom.. Bor på karmøy forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...