Gå til innhold

Spikkestadtoget


Stimla

Anbefalte innlegg

Noen som pendler med dette toget her? Skal begynne å pendle fra Heggedal om ikke lenge så jeg vil finne ut litt om hvordan det er i praksis.

Er det ofte forsinkelser eller er det til å stole på? Pleier det å være nye folk på dette toget rundt halv sju-sju på morgenen? Og da tilsvarende på ettermiddagen alt fra tre til fem? Håper noen har noen erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleide å beregne MINST en halvtime ekstra når jeg tok dette til og fra jobb et år, helst en time(spesielt om vinteren). Lykke til sier jeg bare, føler med deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre å ta toget fra Asker hvor det går flere tog? Det blir jo dyrere med bensin, men jeg kan parkere gratis der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er betydelig bedre dekning fra/til fra Asker.

De aller fleste togene som passerer Asker går Drammen->Oslo, mens Spikkestadbanen er en liten sidebane der toget endatil kjører den eldgamle strekningen via Slependen til Sandvika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får prøve meg frem litt når vi kommer så langt. Jeg har heldigvis fleksitid på jobben, så jeg kommer jo ikke for seint på jobb sålenge jeg i utgangspunktet prøver å komme meg dit tidlig. Mannen min drar fra Oslo til Asker hver dag og han har ikke opplevd noen problemer, utenom når det har vært skinnearbeid og sånn, på to år. Det blir kun noen minutters forsinkelse isåfall og det har gått greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har pendlet med det toget den andre veien, og jeg opplevde egentlig svært lite forsinkelser. Måtte blant annet pendle med dette til og fra Lysaker i 14 dager nå i jula og opplevde forsinkelse kun én gang. Synes egentlig dette toget er mye mindre forsinket enn andre tog, kanskje fordi det kun går én gang i timen?

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg prøver og ser hva som fungerer best ihvertfall, men greit å høre andres erfaringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spikkestadtoget er tregere fordi det kjører utenom tunnelen ved Sandvika, men det virker som om det er mindre forsinkelser, iallfall mot Oslo (har på følelsen av at de fleste forsinkelsene utenfor Sandvika har med Liertunnelen å gjøre, enten signalfeil eller tog som sperrer linja, og Spikkestadtoget kjører utenom denne).

Relativt mye folk på toget de gangene jeg har tatt det fra Oslo på ettermiddagen, men ikke så fullt at man ikke får sitteplass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...