Gå til innhold

Smerter i beina

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter periodevis med smerter i beina, noen ganger er de ufattelig vonde. Det kjennes ut som gangsperre, men det er ikke det. Jeg har smerter i hele beina, men det er verst i leggene. I de vonde periodene er jeg også ofte plaget med ekstreme leggkramper.

Det er ingen sammenheng i når smertene dukker opp. De kan vare en dag, eller en uke i strekk. Jeg har snakket med fastlegen min om dette og tatt blodprøver, men hun tror det sitter i hodet.

Er det noen som har erfaringer med lignende symptomer, og som kan ha peiling på hva det kan være? Bør jeg ta opp dette på nytt med legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du har noe lignende fibromyalgi?

Skrevet

Det har jeg tenkt på selv, men det er jo ingen måte å finne ut det på :S

Skrevet

Trener du mye? Jeg fikk endel vondt i leggene før, men etter at jeg ble flink til å tøye ut akillesen og leggen ble det bedre. Du bør nok ta en tur til en annen lege dersom det er plager som gjør vondt og har vedvart over tid. Det at legen sa det satt i hodet gjør at jeg ikke føler at hun tar det alvorlig. Legen burde heller henvist deg til en spesialist.

Håper det ikke er noe alvorlig.

Skrevet

Revmatisme eller noe i den gata? Du bør uansett be om en andre og en tredje mening fra ulike leger, bli henvist til en spesialist. Jeg hadde vondt i beina da jeg var lita, og alle mente mora mi var små sprø. Da jeg var 4 fikk jeg diagnosen barneleddigikt:P Så ikke gi opp selv om legene er vanskelig. Den som skriker høyest får det hun/han vil ha.

Skrevet

Trener du mye? Jeg fikk endel vondt i leggene før, men etter at jeg ble flink til å tøye ut akillesen og leggen ble det bedre. Du bør nok ta en tur til en annen lege dersom det er plager som gjør vondt og har vedvart over tid. Det at legen sa det satt i hodet gjør at jeg ikke føler at hun tar det alvorlig. Legen burde heller henvist deg til en spesialist.

Håper det ikke er noe alvorlig.

Nei, jeg trener egentlig ingenting. Derfor har jeg alltid tenkt igjennom om det faktisk kan være gangsperre de gangene smertene har komt, men det har jeg ikke sett på som sannsynlig en eneste gang.

Som sagt har jeg tatt blodprøver, og de bekreftet jo det legen mente - ingenting kunne påvises. Jeg vet ikke akkurat hva som ble testet, men det var veldig mye forskjellig. Alle prøvene var fine.

Jeg er ikke helt sikker på når smertene oppsto, men det siste året har jeg lagt merke til dem.

Revmatisme eller noe i den gata? Du bør uansett be om en andre og en tredje mening fra ulike leger, bli henvist til en spesialist. Jeg hadde vondt i beina da jeg var lita, og alle mente mora mi var små sprø. Da jeg var 4 fikk jeg diagnosen barneleddigikt:P Så ikke gi opp selv om legene er vanskelig. Den som skriker høyest får det hun/han vil ha.

Ja jeg har tenkt i de baner, men er ikke det mer snakk om vondt i ledd da?

Jeg kjenner smertene som sagt mest i leggene, men også i lårene. De er rundt hele leggen, men kanskje sterkest på utsiden og nedover utsiden av foten (på oppsiden) helt fram til tærne. Som sagt får jeg også mye leggkramper i de vonde periodene. Leggkramper har jeg vært plaget med i mange år, men ikke så hyppig som jeg opplever dem nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...