Gå til innhold

Kan dere damer forklare meg noe!?


Gjest anonym

Føles det unaturlig å snakke overflatisk om en manns utseende?  

  1. 1. Føles det unaturlig å snakke overflatisk om en manns utseende?

    • Ja, det føles unaturlig, men det betyr noe for meg når jeg velger partner
      2
    • For meg er det helt naturlig å innrømme at jeg bryr meg om menns utseendet, særlig i valg av partner
      9
    • Jeg bryr meg ikke om utseende i det hele tatt, partneren kan godt se ut som Jan Teigen for min del.
      7


Anbefalte innlegg

Gjest lekebøll
Det er ikke bare denne tråden jeg baserer uttalelsene mine på, damen.

Skillet mellom det overfladiske og andre verdier er klar, men det er like klart at utseendet har noe å si, det er nemlig Brad Pitt, Ben Affleck, George Clooney, og andre vakre menn bevis på.

Hvis kvinner ikke var tiltrukket av menns utseende, men kun av personlighetstrekk, ville det vært flere homofile kvinnelige par: man kan jo finne alle slike trekk hos kvinner også.

Nei, det er nok utseendet som har noe å si, damen, selv om deg og Jan Teigen liker å tenke at det ikke betyr noe.

Poenget er at du henger deg opp i kjendiser - det er ikke real life, og det er der du tar så feil.

Ingen har sagt at kvinner ikke tiltrekkes av menns utseende - selvfølgelig gjør vi det. Akkurat som menn tiltrekkes av kvinners utseende.

Men at utseende er viktigst - nei. Feil. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brad Pitt er omsvermet av damer, Viggo Kristiansen får drøssevis med kjærlighetsbrev fra damer. Poenget mitt er at vi damer er forskjellige. Selv om Brad Pitt er omsvermet av damer betyr ikke det at alle damer synes utseende er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Jeg kan nok se på en kjekk fyr - men der er jo JEG som definerer hva JEG mener er et godt utseende, ikke sant? Dermed kan det være at han jeg syns er "dødskjekk" ikke vil falle i smak hos "allmennheten"...

Jeg skal være den første til å innrømme at utseende betyr noe, men for meg er det helst i graden av å se velsteelt ut, rent hår, rene negler, rene klær osv... Det må da være greit det da?

(Forresten så syns jeg Brad Pitt ser ut som ei klyse...men fi meg Kris Kristofferson eller Leonard Cohen...sukk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker å se på pene mannfolk' date=' men blir glad i de som har egenskaper vi liker godt. Jeg synes kjæresten min er pen, men det er jo ikke derfor jeg er glad i han.[/quote']

Meget godt sagt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjøper ikke en flaske vin bare fordi flaska er pen... i hvert fall ikke når man har gjort det et par ganger og funnet ut at innholdet ikke svarer til forventningene.

Der har jeg gjort en gang, da..... :rodme:

Men nå er det slik at mennesker man liker og er glade i, ofte også blir pene for en.

Jeg liker -som de fleste andre- og se på en pen mann, men setter ikke det som no.1 av egenskaper en mann bør ha!

.....men nå har jo jeg det jeg anser som en vakker mann sjøl, da...... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

JA, jeg bryr meg om utseendet, men det er relativt.

(Og hva er egentlig et godt utseende??? Hva gjør en mann kjekk? :klø: Smaken er som baken.)

Jeg kan f.eks sikle på en dødslekker fyr, men hvis jeg begynner å snakke med han, og finner ut at han har personlighet som en amøbe, er sosial uintelligent eller noe annet, vil han ikke i mine øyne være like "dødslekker" lenger.

Jeg liker en mann som "hele pakka" - hvor utseendet selvfølgelig spiller en rolle, men det er ikke alt. Likevel; Jeg kunne aldri i verden hatt en kjæreste jeg oppfattet som stygg - selv om han var snill og grei. Men utseendet er jo en smakssak, det jeg liker, kan det være at venninna mi ikke liker, og omvendt. Og det er kanskje like greit? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...