Gå til innhold

Hva er best? Trappemaskin eller sykkel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal stramme opp lårene mine og rumpa! Så er det store spørsmålet:

Hva hjelper meg mest? Trappemaskin eller sykkel?

Problemet med trappemaskinen er at jeg holder ikke ut lenge, det gjør rett og slett vondt... derfor blir det kortere prosess.

Sykkel så svir det godt, men jeg klarer å holde ut...

Men hvem av disse hjelper på rumpe og lår?

Noen eksperter her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro en god blanding av begge hjelper. Hadde også trent mye styrke. Squat, leg press osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er begge utholdenhetsøvelser, og vil hjelpe deg å forbrenne fett. For å stramme opp trengs det styrketrening! Kjør benøvelser som knebøy, utfall, markløft, lår curl osv. Gjør dette med såpass tunge vekter at du akkurat klarer ca 8 repetisjoner (Så vidt du klarer den siste), og kjør 3-4 sett. Om du får til dette et par ganger i uka, og i tillegg trener litt kondisjon og har et sunt kosthold, vil du nok se fremgang. Husk at kostholdet har myyye å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Har du gode knær er trappemaskin bra. Kan brukes foran tv'n, er liten og lett og mye lettere å plassere enn en svær treningssykkel (som har tendens å kun bli brukt som kleshenger etter en stund.... :sjenert: )

Det finnes en strepmaskin som heter "core trainer" / "core step" eller noe.

Da trapper man, men samtidig vrir man litt. Denne styrker hele kjernemuskulaturen oppover ryggen samtidig som en går "trapper" og bruker rumpe lår :) Ville absolutt betalt noen hundrelapper mer for å få denne enn en normal stepper ;)

En kan velge å stå "bakvendt" på denne og på en måte gå i nedoverbakke også - for å bruke flere av musklene ;)

Fant en her, med strikker på så en også kan trene armene samtidig :)

(Amerikansk side, første jeg fant i farten ;) )

http://ellipticaltrainer.16mb.com/sunny-health-fitness-twister-stepper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...