Gå til innhold

Er toner egentlig nødvendig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å vaske ansiktet og gå rett til fuktighetskrem.

Er toner nødvendig? Hva gjør den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri brukt toner og har fin hud. Vet ikke hva toner er. Ser på det som et produkt skjønnhetsindustrien har funnet på for å tjene mer penger. De skaper nye behov hos oss lettlurte forbrukere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toner skal brukes etter rens og den skal gjenopprette pH balansen i huden. Alt ettersom hvilken toner du velger skal den også kunne for eksempel gi fuktighet eller virke sammentrekkende. Jeg bruker det ikke, jeg har alltid tenkt at jeg uansett får gjenopprettet pH når jeg påfører fuktighetskremen (?).

Endret av Iryna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De säljargument jag fått med mig är att det ska dra ihop porerna. Men det gör ju kallt vatten också.. :P jag brukar inte toner och jag har finfin hud. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt toner og har fin hud. Vet ikke hva toner er. Ser på det som et produkt skjønnhetsindustrien har funnet på for å tjene mer penger. De skaper nye behov hos oss lettlurte forbrukere.

Du fremstår ikke som så veldig smart når du sier du ikke vet hva toner er, men allikevel mener det bare er noe sjønnhetsindustrien har funnet på.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ikke toner, men det er vel egentlig bare fordi jeg ikke har funnet en som har vært god mot huden min. Og da har jeg ikke sett poenget.

I tillegg til hva Tryna og Evelyne sier, har jeg også blitt fortalt at om rensen ikke helt klarer å fjerne alt smuss/krem du hadde på huden før rens, så skal toneren gjøre jobben ferdig, for å si det sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke, og ser helt normal ut :) Alle jeg har testet svir uansett (og jeg merket ikke noe forskjell), så da bruker jeg heller pengene og tiden min på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har forstått, og som noen også har nevnt over så er det vel for å balansere ph verdi og trekke sammen porene.

Jeg har brukt toner etter enkelte renser som jeg har synes har virket uttørrende.

Men etter feks. md sin rens så føler jeg det ikke nødvendig å bruke toner.

Vann skal vist etter sigende tøyse til hudens ph verdi. Så jeg har lest at etter å ha brukt rens med vann så er toner bra.

Det er om man reagerer på vann? Som noen tydeligvis gjør. For noen tørker vistnok vann ut huden.

Jeg må bare understreke at dette er bare tatt løst ut av min hukommelse etter å ha lest diverse rundt på nett.

Jeg har ingen utdannelse eller kan noe om dette utover en generell interesse for hudpleie.

Ah... og en ting til en toner kan gjøre er å fjerne siste rest av makeup og såpe etter rensen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at om jeg ikke bruker toner etter rens med vann hender det at jeg får tørre flekker i ansiktet etter fuktighetskremen er påført, noe jeg ikke får når jeg ikke gjør det. Så jeg tror det har noe for seg å bruke toner.

Hovedårsakene til at man bruker toner er vel dog at man fjerner eventuelt smuss som sitter igjen etter rens, samt at det fjerner såperester.

Også er det selvfølgelig alfa og omega å bruke toner når man bruker krembasert rens, da er det toneren som fjerner rensemiddelet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker toner etter rens om kvelden. Stryker en pad med toner over huden og man ser at paden blir "skitten", fordi den drar med seg sminkerester, døde hudceller osv. Så toneren er nok godt for noe ja, ikke bare tull!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å bruke toner før fuktighetskrem og merker veldig stor forskjell. Har store porer, litt kviser, mye rødhet og veldig ujevn stygg hud. Toneren er kjempedeilig, gir fukt, lukker porene og jevner ut huden. Gir et veldig friskt resultat.

Toner er nok ikke nødvendig for de som allerede har fin hud, men for oss andre som ikke er like heldig så er det nok et hjelpemiddel til bedre hud!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt avhengig av toner, den fjerner dritt fra porene som ikke ansiktsvasken får med seg. Jeg har normal til blandingshud, og merker stor forskjell på de periodene jeg bruker toner, og de periodene jeg ikke gjør det. I de tonerfrie ukene er kvisene der på et blunk :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg har tonere gjort stor forskjell. Jeg bruker den fra Decleor, og tvinger samboer til å bruke den også :fnise:

Etter at jeg har fjernet sminke om kvelden går jeg over med en bommulspad fuktet med toner, og det kommer mer smuss og sminke av, selv om sminkefjerningsserviettene er helt rene når jeg drar de over. Etter at jeg har gått over med toner vasker jeg ansiktet med kun vann før jeg jeg tar på hudkrem. Liker ikke tanken på at noe annet en hudkrem skal ligge igjen på huden om natten.

Føler både jeg og samboer har mindre problemer med porer etter at vi begynte å bruke toner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har blitt uttørket etter toner, har dere sett om det er alkohol i den? Alkohol er jo en kjempesynder når det kommer til uttørking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Gammel tråd, men tar den opp igjen. Jeg var også av den oppfatning at toner var tull. Men jeg fikk en tester og endte opp med å kjøpe en toner (av et annet merke dog).

Og for en forskjell jeg merker. Den fjerner restene rensen ikke tar, og den gir meg så mye fukt at jeg har kunnet halvere mengden med ansiktskrem. Huden min gløder!

(Bruker Matis for sensitiv hud)

Anonymous poster hash: cd378...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gammel tråd, men tar den opp igjen. Jeg var også av den oppfatning at toner var tull. Men jeg fikk en tester og endte opp med å kjøpe en toner (av et annet merke dog).

Og for en forskjell jeg merker. Den fjerner restene rensen ikke tar, og den gir meg så mye fukt at jeg har kunnet halvere mengden med ansiktskrem. Huden min gløder!

(Bruker Matis for sensitiv hud)Anonymous poster hash: cd378...157

heter den Face Lotion? Denne? http://www.blivakker.no/product/MTS0020/matis-reponse-delicate-face-lotion-200ml
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en MD rens og MD har ikke tonere, bakdelen er at man må rense 2 ganger for å få bort all sminken. Bruker man toner til sist får man med siste rest av sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...