AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Hei! Jeg trenger ny resept på p-piller, men har fått for meg at man på helsestasjon for ungdom kun får dette inntil fylte 20 år. Noen som vet om dette stemmer? Vil helst unngå å møtte bruke lege, synes det er litt stress. Er helsestasjon på NTNU som jeg vet jeg kan bruke, men jeg jobber hver uke i åpningstiden deres så har ikke mulighet til å bruke den.
Pria Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Når du er 20 må du ringe fastlegen din for å få resept. Legen måler brlodtrykket ditt og det er stort sette det, så får du resepten. Null stress.
Sailor Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Det er mange helsestasjoner som tar i mot 23-24 åringer. Det spørs egentlig hvor du bor.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #4 Skrevet 12. januar 2012 Dette svarer ikke på spørsmålet til trådstarter, men jeg lurer på noe... Jeg pleier å gå til helsesøster på skolen for å få resept på p-piller, og for et par måneder siden skrev hun ut en resept for ett år. Jeg hentet én pakke på apoteket (altså tre brett, for tre måneder), men nå har jeg mistet resepten. Har de ansatte på apoteket registrert resepten min slik at jeg ikke trenger vise den neste gang, eller må jeg ta med resepten hver gang jeg henter p-piller? I så fall må jeg be om ny resept fra helsesøster...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå