Gå til innhold

Hvor fort kan man se resultater?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har ikke kunnet trene en periode pga kyssesyke og etterdønninger av den. Har gått opp i vekt, spesielt rundt mage og rumpe/lår. Nå skal jeg begynne å trene igjen og håper å bli kvitt de ekstra kiloene, men vet ikke helt hva og hvor mye. Noen som har noen gode råd til meg? Hvor raskt kan jeg se resultater?

Cecilie M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Cecilie,

for å få bort det ekstra fettet må du røre mest mulig på deg. Gå raskt, jogg, løp, ta eventuelt klasser på et treningssenter.

Poenget er å brenne bort det ekstra fettet, og det fikser du lett ved å holde deg i aktivitet.

Trener du på senter? Da er det jo lett å få trent styrke - som strammer opp og hjelper på forbrenningen.

Hvis ikke så kan du jo prøve å få det til hjemme.

Når jeg løper ute pleier jeg å ta så mange armhevinger, sit-ups + diverse andre styrkeøvelser,som mulig når jeg kommer hjem og fremdeles er varm.

Det er èn mulighet.

Løper du minst 3 ganger i uka, kanskje trener litt styrke ved siden av, og i tillegg har et fornuftig kosthold, så vil jeg tro det hjelper om ikke så altfor mange uker.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Styrketrening hjelper ikke på forbrenningen, men du forbrenner mer med mer muskler... Anaerob trening (trening med høy puls) forbrenner først sukker, så fett. Aerob trening (trening med lav "snakkepuls" dvs max 150 for de best trente...) forbrenner fett med en gang.

Lykke til!

Mann70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvor lenge, hvor ofte da?

Fått beskjed fra legen om å begynne forsiktig, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå i gang.

Andre tips? icon_smile.gif

Cecilie M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva du har tenkt å begynne med, og hvor hardt du kjører hver gang.

Vil bare komme med et særdeles godt tips:

forsiktig frem med løping!

Det tar veldig hardt på muskulaturen i beina, og det er lett å få varige skader.

Holdt selv på å skaffe meg kronisk benhinnebetennelse, men unngikk det grunnet kjapp reaksjon.

Om du forteller hva du driver med, blir det lettere å synse omkring det icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg trener ingenting for øyeblikket. Har drevet med styrketrening og aerobic/spinning tidligere (+ litt småtteri innimellom)Men det er nå flere måneder siden, så det står temmelig dårlig til med kondisen etc. icon_wink.gif

Treningsstudioet her stenger for sommeren, så treninga jeg kan begynne med nå blir på egen hånd...

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, si du har tenkt å begynne med løping da.

Jeg er meget langt fra noen ekspert på området, men tar med litt personlige erfaringer icon_smile.gif

Tre ganger utholdenhetstrening i uka kan være greit å starte med.

Løp "etter kroppen din" - dvs du skal pushe deg for å bli bedre, men ikke dø i forsøket.

Du merker fort hvor lenge du kan holde på, så jeg kan ikke gi deg noen tips - alt er individuelt.

Om du løper/jogger tre dager, er det bare fint om du f.eks. går raskt de andre dagene.

Det var et eksempel om det er løping du velger å bruke som "fettforbrenner".

Om det er relativt mye fett som skal bort, vil det vises mye resultater kun ved slik trening.

Likevel, styrketrening har en fantastisk oppstrammingseffekt, og er hva som må til for å få den "siste schwungen". icon_wink.gif

Jeg har ingen spesielt gode hjemme-øvelser for styrketrening, men om du søker litt rundt på treningssider på nettet finner du sikkert noe brukelig.

Ellers er jo alle "jenteblader" stappfulle av tips til "hvordan komme i form til sommeren".

Tror egentlig ikke jeg har gitt deg svar på det du ville, men... du får prøve på nytt. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du burde begynne å gå i begynnelsen. Beihinnebetennelse merker du fort, og blir ikke kronisk før du har tvunget deg videre i ....ja... VELDIG lang tid. Bare husk å ta signalene fra kroppen din, den sier ifra når den trenger hvile. Bare ikke tro at treningsstølhet er farlig da...

Gå tre ganger i uken. Gå vekselvis fort og sakte f.eks: Fort opp bakkene sakte ned, eller fort 1 min. sakte 2 minutter osv. TRen så styrke hjemme 1-2 dager. F.eks etter en video som Trim Tram har på nettet.

Høres mye ut, men gøturene kan være fra 30 minutter til 1 time, og styrjken kan ta fra 10 minutter til en time....

Mann70 (Utdannet og kurset ja icon_smile.gif )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...