Gå til innhold

Ble ikke støl etter trening?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trente litt styrke og jogget for første gang i går på LENGE. er seriøst ikke støl i det hele tatt, og jeg kjente at det tok ganske i på styrken.. skjønner ikke hvofrfor jeg ikke er støl i dag? :S Rart.....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går forresten på lavkarbo om det skulle ha noe å si, og er normalvektig....

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg kjente det SKIKKELIG godt! Lårmusklene og armene! Normalt, pleier jeg å bli dritstøl og orke mindre enn det i går. Kanskje fordi jeg har endret kostholdet mitt.. Merket at jeg holdt ut mye lenger på tredemøllen også.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til at, tidligere da jeg trente styrke HJEMME, så kunne jeg blir sinnsykt støl dagen etter om det var lenge siden sist. I går trente jeg jo mere på treningssenteret enn hva jeg noen gang har gjort... tenker det kan ha noe med kostholdet å gjøre, jeg. Hmm..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er hvis det er lenge siden du har trent, inntreffer stølheten senere. Fortell om stølheten kommer i morgen, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trenger ikke å bli støl, selv om en har trent styrke. Det er en myte at en må bli støl av å ha hatt en god treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lenge siden du trente, blir du vanligvis støl to-tre dager etter. Det blir i hvert fall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg begynte å jogge før jeg begynte med styrketreningen så har jeg knapt merket noe sårhet noensteder. Og jeg tar i til jeg velter, nesten. Så kanskje du rett og slett ikke var varm nok i kroppen tidligere, slik jeg selv ikke var? Før hadde jeg oppvarming på 10 min ca, nå går det 30 min og rett på vektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mindre støl etter jeg begynte på lavkarbo.

Det er ihvertfall ikke pga kostholdet. Stølhet er små rifter i muskelfibrene. Og de kommer spesielt dersom man ikke har trent på en stund, eller trener uvanlig tungt. Det er også eksentrisk(brems) og statisk muskelarbeid som står for disse små riftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir "aldri" støl av trening, selv om det er lenge siden og at jeg har trent hard styrke. Jeg blir kun støl når jeg belaster brystmusklene av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er hvis det er lenge siden du har trent, inntreffer stølheten senere. Fortell om stølheten kommer i morgen, da!

Trente det samme dagen etter ( i dag er det treningsfri dag), og jeg kan kjenne stølheten, men ikke i stor grad. Og jeg trente skikkelig i går, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...