AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Jeg regnet ut min BMR, og fikk 1626,60 som resultat. Hva skjer egentlig med kroppen hvis jeg spiser mindre kalorier enn dette? Jeg ligger godt under dette stort sett hver dag.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Men sånn jeg forsto det er BMR det kroppen må ha for å fungere, så hvis jeg spiser mindre, fungerer den ikke som den skal da?
Zakuro Skrevet 11. januar 2012 #5 Skrevet 11. januar 2012 Men sånn jeg forsto det er BMR det kroppen må ha for å fungere, så hvis jeg spiser mindre, fungerer den ikke som den skal da? Kommer litt an på hvordan du har regnet dette ut. Er dette kaloriene du må ha for å opprettholde livsfunksjonene? du bør ikke gå noe særlig under den, da får du ikke alle næringsstoffene kroppen skal ha mener jeg. Prøv denne; http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp Her kan du se hvor mange kalorier du trenger i forhold til hvor aktiv du er:)
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #6 Skrevet 11. januar 2012 Det er den kalkulatoren jeg har brukt, men nå fikk jeg et annet resultat.. Kanskje jeg har trykt på mann og ikke kvinne? I alle fall: Du trenger 1 465,82 kcal for å opprettholde dine livsfunksjoner.(Din BMR) Du trenger 1 758,98 kcal ved lite eller ingen aktivitet. Stillesittende arbeid. Du trenger 2 015,50 kcal/kj ved rolig mosjon 1-3 ganger pr uke Jeg tror jeg sånn rent aktivitetsmessig ligger et sted mellom de to nederste der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå