Gjest catalula Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Eller.. Voksen og voksen, kall meg hva du vil. 21 år gammel er jeg i hvert fall. Det klør og er irriterende i tannkjøttet lengst fram i munnen, der hvor hoggtennene er. (undersiden) Er dette normalt? Er det bare tennene mine som fortsatt setter seg til rette der de skal være? eller har jeg egentlig ikke nok plass til dem der? Tannlegene jeg har hatt har alltid sakt at tennene mine er perfekte, men er de perfekte når det klør i tannkjøttet da? Syns det er ganske plagsomt.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #2 Skrevet 11. januar 2012 Tannkjøttet klør fordi det ligger bakteriebelegg på tennene som gjør at tannkjøttet blir litt betent. Så det du bør gjøre er å pusse tennene i dette området veldig godt morgen og kveld helt ned til tannkjøttet både foran og bak og gjerne bruke tanntråd her også. I starten vil det kanskje blø litt, men det er bare et tegn på at du har pusset litt for dårlig her og bare fortsett selv om det blør, det vil gi seg i løpet av noen dager. Lykke til! Hilsen tannlegen 2
Gjest catalula Skrevet 11. januar 2012 #3 Skrevet 11. januar 2012 Tannkjøttet klør fordi det ligger bakteriebelegg på tennene som gjør at tannkjøttet blir litt betent. Så det du bør gjøre er å pusse tennene i dette området veldig godt morgen og kveld helt ned til tannkjøttet både foran og bak og gjerne bruke tanntråd her også. I starten vil det kanskje blø litt, men det er bare et tegn på at du har pusset litt for dårlig her og bare fortsett selv om det blør, det vil gi seg i løpet av noen dager. Lykke til! Hilsen tannlegen Men jeg pusser jo alltid godt, og har nylig vært hos tannlegen .. Er redd noen ganger for å pusse for mye/hardt Men takk, skal børste meg til blods jeg
altflyter Skrevet 11. januar 2012 #4 Skrevet 11. januar 2012 Blør det mye når du pusser? Bruk tanntråd som nevnt over. Det kan også være lurt å kjøpe hextril (evt corsodyl, men det gjør tennene brune) munnskyllevann... Bruk skyllevannet flittig både morgen og kveld
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #5 Skrevet 12. januar 2012 Puss, tanntråd og skyllevann. Bruke et skyllevann som dreper bakterier som f.eks Listerine, Hextril eller Corsodyl.
Gjest catalula Skrevet 12. januar 2012 #6 Skrevet 12. januar 2012 Puss, tanntråd og skyllevann. Bruke et skyllevann som dreper bakterier som f.eks Listerine, Hextril eller Corsodyl. Bruker Listerine
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2012 #7 Skrevet 12. januar 2012 Listerine, Corsodyl og denslags er greit for å ta kverken på begynnende betennelser, men det skal IKKE brukes hele tiden. Alkoholen i disse er alt for sterk for tannkjøttet og for emaljen på tennene. Det kan både forårsake skade, og selv om det er bra for å fjerne bakterier vil den gjøre at små sår i tannkjøttet gror mye saktere. I tillegg er det mange som får misfarginger av Listerine. Den generelle holdningen hos mange tannleger nå er at listerine er greit og fornuftig i enkelte tilfeller, men ikke bra i de fleste. Har du ikke fått det anbefalt av tannlegen din (og da helst en tannlege som ikke tjener penger på å selge Listerine...), så bør du ikke bruke det. Bruker du tanntråd? Jeg sleit mye med småbetennelser i tannkjøttet før, og prøvde alt mulig rart. Skikkelig bruk av tanntråd med riktig type tråd og teknikk var det som endelig fikk slutt på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå