AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Jeg har fått diagnosen emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Trodde først at jeg hadde ADHD og ba derfor om en utredning, men de kom da frem til diagnosen som nevnt. Jeg er litt av og på med å akseptere dette da det er ting og tang jeg ikke får til å stemme. Men prøver å tenke at det er slik ståa er og prøve å se fremover mtp. behandling. Lurer på om noen her kunne tenkt seg å dele sin erfaring? Er dette en sjelden diagnose (grunnen til at jeg spør er at det da kanskje ikke finnes så mange muligheter for behandling)? Har dere samboere og hvordan er det (jeg har samboer)? Hvilken behandling fikk du og hvor lang tid tok det før du ble "frisk"? Var det alvorlig (type, vanskelig å gjennomføre jobb/skole/dagligdagse gjøremål)? Setter utrolig stor pris på alt jeg kan få.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Jeg tror ikke dette er en veldig uvanlig diagnose, jeg har møt flere som har den. Jeg skal selv utredes for den, scoret "i grenseland" på SCID-II.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Jeg har EUPF. Hva slags behandling får du?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 heldig du, jeg har fått diagnose personlighetsforstyrrelse, kronisk depresiv, angstlidelser som sosialangangst og annet. prøvd å ta livet av meg flere ganger. skader meg selv. og får ingen behandling. jeg har jo "bare" og "bare" det og det. systemet er fucka..
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 heldig du, jeg har fått diagnose personlighetsforstyrrelse, kronisk depresiv, angstlidelser som sosialangangst og annet. prøvd å ta livet av meg flere ganger. skader meg selv. og får ingen behandling. jeg har jo "bare" og "bare" det og det. systemet er fucka.. Hvor har det sviktet? Hos legen eller hos psykiatrien? Hvis legen din ikke vil sende henvisning så du får behandling, gå til en annen lege. Hvis det er psykiatrien, har de vel ikke lov til å avvise deg med mindre din medisinske tilstand skulle tilsi at du ikke har behov for hjelp fra spesialisthelsetjenesten? Hvilke(n) pf har du?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå