Gjest Valiumsjunkie Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Har lest litt om Island, og har lest diverse artikler om at Islendinger er trendy og at Reykjavik er tidenes festby. Er det fremdeles sånn nå etter finanskrisen? :D Er det mulig å ri på islandshest der? Hvordan er prisene nå etter finanskrisen? Samme som før?
CathFoto Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Ja, de er supertrendy. Det handler mye om at det er lett å teste trender der for designere osv fordi det er en liten befolkning, så man ser fort hva som slår an. Islandshest kan du ri på, mange tilbud. Men mange som bare kommer til å gå løypa den går hver dag uansett hva du gjør. Men det gjør jo ingenting med mindre du er veldig erfaren rytter. Island er dyrt, både mat og shopping. Men fantastisk utvalg, og mye bra vintage.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Ja, de er supertrendy. Det handler mye om at det er lett å teste trender der for designere osv fordi det er en liten befolkning, så man ser fort hva som slår an. Islandshest kan du ri på, mange tilbud. Men mange som bare kommer til å gå løypa den går hver dag uansett hva du gjør. Men det gjør jo ingenting med mindre du er veldig erfaren rytter. Island er dyrt, både mat og shopping. Men fantastisk utvalg, og mye bra vintage. Jeg har litt erfaring med hester, har drevet med det i et par år. Men hvis de bare går den samme ruten uansett om man sliter og drar i dem så vet jeg ikke helt om jeg vil vurdere det? Så kjedelig. Må nok spare opp litt til Island, ja. Må ha råd til mat og kleskupp! Har lest at man får tilbake ca 25 % moms på visse varer.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Jeg var der i sommer, og synes ikke det var dyrt! Ca halve prisen av Norge vil jeg si (hvertfall det jeg la merke til) Kino 50 kr Mat - halvert både i butikk og restaurant Klær - varierer. Jeg kjøpte nye dieselbukser til 700.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Jo, når du handler for en viss sum i en butikk, husker ikke helt hvor mye (200 NOK eller noe?), så ber du om å få taxfree. Da får du et eget skriv med taxfree på. Ta vare på alle disse, og lever dem på flyplassen, da får du tilbake taxen Jeg fikk vel tilbake ca 900 i sommer
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 Er det mye illegale varer der? Som amfetamin, osv?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Bra byliv der ja! Utestedene stengte vel ikke før i 6-7-tiden Vet ikke med illegale varer.
Pria Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Island fikk en trøkk etter finanskrisen men er på vei tilbake. Byens partysteming er ikke helt der den var før 2007 men de stedene som overlevde klarer seg og shoppingmulighetene er gode.
Gjest Linaria Skrevet 12. januar 2012 #9 Skrevet 12. januar 2012 Kom hjem fra Island på søndag. Det er det beste landet i hele verden i mine øyne, men synes ikke det er spesielt billig der. Klær kosta så og si det samme som i Norge (islendingene er likevel helt shoppinggale. Da Lindex åpna der i fjor måtte de stenge etter kort tid fordi folk tømte butikken for klær). Ellers er alkohol ikke så mye billigere. Spesielt ikke på polet. Kanskje litt billigere ute. Mat er billigere i forhold til Norge. Men Reykjavik er absolutt en festby. Flere utesteder er oppe til seks om morgenen i helgene og islendingene har noe av den samme drikkekulturen som vi har; bli drita full så fort som mulig. Islandshester kan du ri på overalt. Og et tips: hvis du skal til Blue Lagoon, prøv å få med deg en islending og spander heller på ham/henne. Det er billigere for to islendinger i Blue Lagoon enn for én turist.
Gjest Linaria Skrevet 12. januar 2012 #10 Skrevet 12. januar 2012 Er det mye illegale varer der? Som amfetamin, osv? Ja. Jeg ble tilbudt hasj på et av de mest avsidesliggende stedene jeg noen gang har vært på i hele mitt liv, men det går kanskje ikke så mye i de sterkere stoffene nå som folk ikke har så god råd lenger. Det er også helt sinnsyke mengder hjemmebrent på Island. Selv om ølen er dyr slutter ikke folk å drikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå