Gå til innhold

middag baby 9 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lager stort sett middagene selv. Lager mange porsjoner og fryser ned. F.eks kjøttdeig med ris, tomatsaus og grønnsaker eller laks med grønnsaker. Jenta mi er 8 1/2 måned, og hun spiser ca 250 gram til middag, men etter hva jeg har skjønt er hun ganske storspist ;) Middagsglassene for 8 mnd inneholder vel stort sett rundt 190 gram, så når hun en sjelden gang får det, må vi spe på med noe annet i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også ei på 8 1/2 mnd og lager også stort sett alle middager selv. Hun spiser nå tilsvarende 2/3 middagsglass.

F eks i dag fikk hun svinefilet med gulrot, brokkoli, blomkål og potet.

Andre ting jeg lager er:

-Kylling med tomatsaus(saus av gulrot, sellerirot, paprika tomater(herm. el ferske)), varierer med pasta og ris.

-Lam med grønnsaker(kålrot og gulrot og potet). Bruker lammeskav, raskt og greit å tilberede.

-Storfe med grønnsaker

-"Kjøttkaker", jeg bruner(koker)kjøttdeig som jeg krydrer omtrent som kjøttkaker og lager en lett brunet meljevning som jeg blander kjøttdeigen med, blander med potet og grønnsaker, f eks gulrot og sellerirot. Kunne selvsagt laget kjøttkaker, men ser ikke helt vitsen når maten allikevel skal moses.

-Kjøttdeig(vanlig eller kylling) og pasta. Lager da tomatbasert saus.

-Lapskaus, med storfe eller lammekjøtt, og grønnsaker som vanligvis brukes i lapkaus.

Jeg har sålangt vært litt forsiktig med fisk, men forleden dag fikk hun litt fiskepudding sammen med potet og gulrot.

Tenkte også å prøve laks om ikke så lenge.

Jeg krydrer også en del med urter. F eks Timian til lam, Laurbærblad i lapskaus, Estragon til svin og kylling. Oregano i tomatsaus.

Tilsetter kaldpresset raspolje i den ferdige maten, av og til smør også.

Endret av Merlion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Her laget jeg nesten hva som helst! Brukte masse forskjellige grønnsaker og kjøtt/kylling eller for det meste fisk til. Jeg har alltid fylt et Avent-beger med mat og latt ham spise det han ville. Husker ikke hvor mye han spiste på den alderen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser det ssmme som oss. Hun spiser mye! Får hun glass er det ett 12 mnd glass med to poteter oppi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ashley_Johanna

Hun spiser det samme som oss her også, lager middager fra bunnen av og uten salt. Hvis ikke middagen er babyvennlig, har jeg fryst ned hjemmelaget babymat som hun spiser. Det er spaghetti bolognese, fiskeboller, thaigryte mm. Det meste er laget etter oppskrift fra barnemat.com .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...