Gå til innhold

Er dette kleint?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt å be en jente ut på ballet, men vil gjøre noe ekstra spesielt. Skal ha det i en noe ironisk tone da, men spørre sånn her: "Har du hest?" og hun kommer til å svare noe som eh nei, og da svarer jeg "Åja, for jeg trodde at alle prinsesser hadde hest :sjenert: ". Dette skal som sagt være noe ironisk, men samtidig litt luv luv. Blir det for mye å si noe ala: Det er greit at du ikke har hest, men vil du bli med meg/(være min prinsesse) på ballet?

Burde jeg droppe den siste setningen der? Jeg vil nemlig gjøre det litt bedre enn bare: Vil du joine meg? Fordi at jeg tror at også mange andre kommer seg til å be henne ut, og jeg vil på en måte imponere og skille meg ut. Bare å si fra på noen andre måter å be henne ut.

-Gutt 18 år.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men: nååååww!! :yvonne:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det sikkert en mange som ber deg ut på ballet, og det er jo ikke rart fordi du er en fantastisk person både utseende og personlighetsmessig. Og jeg har veldig gjerne lyst å gå med deg, så vil du gå med meg? :rodmer:

Det ville jeg sagt! Ikke kom med en teit sjekkereplikk værtfall. Ærlighet er alltid det beste!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åhh.. huff, nei. Sånt KAN fungere dersom det sies med nok selvironi og glimt i øyet til at det blir sjarmerende, men sjansen for at det blir teit er litt for stor til at jeg ville tatt sjansen. Det blir veldig lett både klisjéaktig og småflaut både for deg og henne.

Jeg ville også droppet "vil du joine meg?", for det høres ut som noe en mer eller mindre likegyldig (og meget umoden) person ville sagt. Kan du ikke bare gå for noe normalt, da? Litt relevant smalltalk først og deretter be henne på en vanlig, koselig måte?

• Liker 1
Skrevet

Så søtt! ;) Godt du prøver å tenke litt utenfor boksen. Om det faller i smak kan falle begge veier, enten så syntes hun det er litt cheezy eller så syntes hun det er dødssøtt :) Jeg syntes du skal kjøre på med det der, jeg !

• Liker 1
Gjest Cecilia L
Skrevet

Gå for hest og prinsesse! Det er ball, det er lov å være litt cheezy... Uansett tror jeg at hun vil synes det er søtt og annerledes! :rodmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men: nååååww!! :yvonne:

Du er unnskyldt ;)

Jeg vet at det sikkert en mange som ber deg ut på ballet, og det er jo ikke rart fordi du er en fantastisk person både utseende og personlighetsmessig. Og jeg har veldig gjerne lyst å gå med deg, så vil du gå med meg? :rodmer: Det ville jeg sagt! Ikke kom med en teit sjekkereplikk værtfall. Ærlighet er alltid det beste!

Vet bare ikke om tør å si det :( Ja tenkte selv at det er en teit sjekkereplikk, men som sagt så skal den utføres med et glimt i øyet, og tok den bare for moroskyld på en jente én gang, og hun smelta helt.

Åhh.. huff, nei. Sånt KAN fungere dersom det sies med nok selvironi og glimt i øyet til at det blir sjarmerende, men sjansen for at det blir teit er litt for stor til at jeg ville tatt sjansen. Det blir veldig lett både klisjéaktig og småflaut både for deg og henne. Jeg ville også droppet "vil du joine meg?", for det høres ut som noe en mer eller mindre likegyldig (og meget umoden) person ville sagt. Kan du ikke bare gå for noe normalt, da? Litt relevant smalltalk først og deretter be henne på en vanlig, koselig måte?

Mente at jeg IKKE ville si vil du joine meg. Og ja det skal utføres med en DEL selvironi og et glimt i øyet, men hvis jeg blir alt for nervøs så kan jeg drite meg ut mildt sagt.. Kanskje jeg bare skal gjøre det mer tradisjonelt.

Så søtt! ;) Godt du prøver å tenke litt utenfor boksen. Om det faller i smak kan falle begge veier, enten så syntes hun det er litt cheezy eller så syntes hun det er dødssøtt :) Jeg syntes du skal kjøre på med det der, jeg !

Synes du? :D Er som sagt redd for at je gbare skal drite meg ut skikkelig eller at hun synes at, som du sa, det er litt cheezy.

Gjest Cecilia L
Skrevet

Jeg vet at det sikkert en mange som ber deg ut på ballet, og det er jo ikke rart fordi du er en fantastisk person både utseende og personlighetsmessig. Og jeg har veldig gjerne lyst å gå med deg, så vil du gå med meg? :rodmer:

Det ville jeg sagt! Ikke kom med en teit sjekkereplikk værtfall. Ærlighet er alltid det beste!

Hest og prinsesse er IKKE teit sjekkereplikk! :sur:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Evig kleint. Haha. Hest? Prinsesse? Seriøst...

• Liker 4
Skrevet

Synes du? :D Er som sagt redd for at je gbare skal drite meg ut skikkelig eller at hun synes at, som du sa, det er litt cheezy.

Ja, syntes det! Som en over her sa: si det med et glimt i øyet :) Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Hest og prinsesse er IKKE teit sjekkereplikk! :sur:

Bra at du er enig med at den ikke er teit, synes den er ganske morsom og forhåpentligvis smigrende. Så hvis jeg er selvironisk så håper jeg at jeg kan slå to fluer i en smekk: Både smigre og være morsom. Noe som igjen jenter ser etter gutter ikkesant? En som kan underholde en.

Gå for hest og prinsesse! Det er ball, det er lov å være litt cheezy... Uansett tror jeg at hun vil synes det er søtt og annerledes! :rodmer:

hihi, kanskje du sier noe der :fnise: Uansett hvis jeg går for det, så er det ingen som kan si at jeg ikke har baller. Om jeg er merkelig er en annen sak da :gjeiper:

Evig kleint. Haha. Hest? Prinsesse? Seriøst...

Jeg synes det ikke er kleint, men hver sin smak. Men er heller den andre setningen, spesielt versjonen der jeg sier: "(...)Men vil du være min prinsesse?" Men hvis jeg klarer å "pull it off" så vil jeg jo smigre henne ganske mye (håper jeg)

AnonymBruker
Skrevet

Da må du være sikker på at hun ikke har hest, da :P

AnonymBruker
Skrevet

Neida hun har ikke det. Men hvis hun plutselig får en hest, eller det viser seg at hun har en hest allikevel så må jeg ro den inn på en eller annen måte :S Uansett kommer til å gjøre litt research på akkurat det der ja ;)

Gjest henriett3
Skrevet

Da må du være sikker på at hun ikke har hest, da :P

Det tenkte jeg og på..

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel gjerne sånn at en replikk funker hvis man liker den som fremfører den, mens hvis man ikke liker ham blir det pinlig. (Eller kleint, men ordet kleint er noe av det kleineste jeg vet om).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel gjerne sånn at en replikk funker hvis man liker den som fremfører den, mens hvis man ikke liker ham blir det pinlig. (Eller kleint, men ordet kleint er noe av det kleineste jeg vet om).

Hehe det er sant, men har tenkt å få fremgang i sakene. Saken er at jeg ikke helt skjønner hva hun vil/mener, men skal finne det fort ut av det ved å snakke mer med henne, og be henne med ut på en uskyldig "date" alá shopping. Men hvis hun liker meg da, rent hypotetisk, burde jeg da fremføre denne/disse replikkene?

Skrevet

Ikke for å være festbrems her, men jeg synes det der er driiitkleint. Da vi skulle ha avslutningsball på vgs var det en jente veldig mange gutter likte, og som veldig mange ville spørre. En dag i storefri stod vi en del jenter i en gruppe og pratet, så kommer det en gutt bort og sier "NN skal du på ballet?" "Ja," sier hun. "Vil du gå med meg?" Spør han. "Ja," svarer hun. Vi syntes alle det var kjempesøtt, bare fordi vi visste at han måtte ha vært kjempenervøs for å gå bort til henne og spørre når hun stod sammen med alle vennene sine. Poenget mitt er at du ikke nødvendigvis trenger å gjøre noe "ekstra". Det er koselig å bli spurt i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har tenkt å be en jente ut på ballet, men vil gjøre noe ekstra spesielt. Skal ha det i en noe ironisk tone da, men spørre sånn her: "Har du hest?" og hun kommer til å svare noe som eh nei, og da svarer jeg "Åja, for jeg trodde at alle prinsesser hadde hest :sjenert: ". Dette skal som sagt være noe ironisk, men samtidig litt luv luv. Blir det for mye å si noe ala: Det er greit at du ikke har hest, men vil du bli med meg/(være min prinsesse) på ballet?

Burde jeg droppe den siste setningen der?

Du kan ha flaks, selvsagt, men ikke regn med det. Pessimistisk sett vil du sannsynligvis bli ledd av når du først fremfører den innøvde dialogen din. Så vil hun, om hun ikke kjenner deg godt nok fra før, måle deg opp og ned med øynene for å vurdere om du er kjekk nok for henne. Svaret kommer som et resultat av dette. Altså blir det make or break, men ikke drøm deg bort i tanken om at hun skal hive seg i armene dine og leve lykkelig i alle sine dager.

Det kan hende hun sier ja fordi hun synes du er søt, som et slags medynk. Da må du håpe at hun er så real som hun begir seg ut for å være. I verste fall forlater hun deg midtveis i ballet fordi hun blir opptatt med å flørte med andre gutter i stedet. :/

Endret av Pene sko...
Skrevet

Det kommer helt an på jenta. Er hun ei lita prinsesse som liker de greiene der, funker det nok, men da hadde jeg vært ganske så sikker på forhånd.

Gjest henriett3
Skrevet

Viss jeg hadde vært jenta du skulle spurt ut, hadde jeg syntes det var litt rart med en sjekkereplikk. Hadde vært bedre om du spurte rett ut. Men nå er ikke jeg så romlemantisk av meg da for å si et sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...