Gå til innhold

nakken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vore på MR med nakken .Slitasje mellom 5 -6 virvel .Hva er best å gå til av kiropraktor eller fysioterapaut? Har aldri vore ,og vil prøve da jeg spiser litt for mye hodepine tabletter.Har ikke vore hos fastlegen etterpå ,fikk bare kpi av svar fra Mr som jeg kan gi videre,

Videoannonse
Annonse
Gjest WendyClear
Skrevet

Tror nok legen er den som burde ta denne avgjørelsen, du burde jo uansett få en henvisning fra han/hun.

Skrevet

prøv deg frem.Men vær kritisk ettersom det gjelder nakke.

Selv har jeg nakkesleng,men også døde skiver,prolapser osv og jeg går til manuellterapi.

Hverken fysio eller kiro har hjulpet meg,mens manuell har tatt en del av stivheten og en del smerter.

Skrevet

Jeg har nakkesleng og prolapser i nakken

Kan bare dele min erfaring siden dette er svært individuelt.

Kiropraktor på nakke gjorde meg svært mye verre, i ettertid må jeg unngå all form for knekking i området.

Fysioterapi med massarsje og knekking ga enorme smerter/sengeliggende i lang tid.

Fysioterapi med slynge fungerte ikke, det ga bare mer hodepine.

Manuellterapaut har jeg bare prøvd litt av, men fåreløpig er dette for kraftig behandling for min nakke.

Akkurat nå går jeg til Osteopat, endelig noe som har gitt mer bedring en mer smerter :-)

Min nåværende og 3 tidligere fastlege hadde ikke peiling på nakke virker det som. Eneste anbefalning er å gomle smertestillende og bitterlitt fysioterapi. Da fysioterapien ga motsatt virkning med kraftig forværring i løpet av 3 mnd, virket som de bare ga opp å hjelpe.

Etter det ble det bare "vent å se ann" i 9 år med flere legebytter, før jeg ga opp og gikk privat.

Det som er VELDIG viktig er å følge magefølelsen på terapauten, uansett hvem og hva du går til.

Forhør deg med erfaringer fra andre (lege, NAV, venner, naboer og bekjente er ofte gode kilder)

Spør gjerne på forhånd hva du kan forvente av "bivirkning" smerter etter behandling, hva som er vanlig og uvanlig.

Spør også hvor mange behandlinger du normalt ville trenge og når du kan forvente bedring.

Enkelte behandlere også de offentlige burde ikke vært behandlere i det hele tatt, føles det feil ER det gjerne feil.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...