Baby Skrevet 27. desember 2003 #1 Skrevet 27. desember 2003 Hva er egentlig forskjellen p disse to programmene, og hvor kan jeg laste de ned gratis? Prøvd å søke på gamle innlegg her, men mange av de linkene virker ikke lenger. Vet at de fleste bruker disse programmene til å laste ned musikk, men er det noen som vet om man også kan finne brukbar software der? Kunne tenkt meg en kopi av MS office for XP, og har ført at det skal ligge flere steder på nettet, men sliter med å finne noe. Noe annet jeg bør vite om Kazaa (lite)?
Arwen Skrevet 27. desember 2003 #2 Skrevet 27. desember 2003 kazaa lite = ingen reklame, er flere forskjeller, men kan de ikke
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2003 #4 Skrevet 27. desember 2003 KaZaA, eller KaZaA Media Desktop som det egentlig heter, er et reklamefinansiert program som gjør det mulig å koble seg til et enormt "peer-to-peer"-nettverk og dele filer. "Peer-to-peer" betyr at det ikke er noen sentrale servere noe sted; folk laster ned fra hverandres PC'er. KaZaA Lite er (eller var) en "hacket" utgave av KaZaA Media Desktop. Noen meget talentfulle personer tok KaZaA-programmet, fjernet all reklame, fjernet alle begrensninger (som f.eks. kvalitets-begrensningen på MP3-filer og begrensningene på hvor mange ganger man kunne søke etter samme fil), la inn en rekke spennende ekstrafunksjoner (f.eks. AVI Preview) og la resultatet ut på nettet. Selvsagt ble K-Lite mer populært enn originalversjonen, for hvem vil ha reklame-pop-ups og begrensninger på filkvaliteten? Eierne av KaZaA-nettverket, Sharman Networks, bestemte seg nylig for å true både programmererne bak K-Lite og alle som la det ut på nettet, med søksmål. Derfor er K-Lite ikke lett å få tak i nå, og det utvikles heller ikke videre. Siste versjon av K-Lite er basert på KaZaA Media Desktop versjon 2.4. I tillegg har Sharman Networks nå gjort endringer i KaZaA-nettverket (som forøvrig har et eget navn, "FastTrack"), slik at man må ha siste versjon av KaZaA for å kunne koble seg til alle brukerne i nettet. Siden det ikke finnes noen "lite"-versjon av den siste versjonen av KaZaA Media Desktop (versjon 2.6), vil KaZaA Lite-brukere oppleve at de får tilgang til stadig færre filer.
Atmi Skrevet 27. desember 2003 #5 Skrevet 27. desember 2003 Altså - når jeg bruker kaaza eller kaaza lite eller hva enn kaaza - da blir det trøbbel. den bruker masse ressurser på maskinen og har ofte med seg en masse dritt jeg ikke ønsker. Jeg bruker kun WinMX. Den virker akkurat like greit, gir bedre oversikt over hvor lang kø og flere valgmuligheter i forhold til hvem jeg vil laste fra. Og der er aldri en eneste liten bug på den. Jeg vil anbefale og bruke den eller noen andre i stede. kaaza er som et eneste stort virus, Atmi
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2003 #6 Skrevet 27. desember 2003 Og med på nedlastingen får du også med gjerne endel spyware.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå