Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg trenger å vite alt om Thailand! :) Vi reiser dit i påsken. Skal kun være 9 dager. Det synes jeg er alt for lite, men vi har kun fri da. Bedre enn ingenting? Blit 11 dager til sammen med reisedøgn.

Vi tar flyet fra Bangkok til Krabi - Og derfra vet vi ingenting. Ikke bestilt hotell. tenkte å ta det som det kommer. Men trenger masse tips!

Jeg vil vite alt fra tempratur - mat....Hotellanbefalinger, attraksjoner etc :)

Så nå er jeg spent folkens? :danse:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Godt gjort og ikke vite NOE om et sted du skal til og ikke engang vet hvor du skal bo. Blir nok en fin tur.... jeeez.

Kjøp deg en Lonely Planet bok.

AnonymBruker
Skrevet

Godt gjort og ikke vite NOE om et sted du skal til og ikke engang vet hvor du skal bo. Blir nok en fin tur.... jeeez.

herregud så dumt innlegg.

Vet jo hvor vi skal og har hørt en del om Landet, men jeg vil jo gjerne vite alt og høre andre erfaringer? Sjekker ikke opp med NOEN før du skal reise du da? Du har kanskje ikke reist heller? greit å få noen tips om et land du aldri har vært i. Å at vi ikke har bestillt hotell er (om du har lest boken din) lurt å gjøre i Thailand, da det er så mange av de og det er masse å se og derfor velge flere hotell på turen eller rett og slett ikke bestille fordi selve jakten på et hotell som man elsker er halve morroa.

• Liker 5
Skrevet

-Folk flest forhåndsbestiller ikke hotell i Thailand.

-Folk flest vil ha info fra andre før de reiser et sted.

Jeeeez

• Liker 4
Skrevet

Ikke så dumt å kjøpe en Lonely Planet uansett, masse gode tips å ta med seg både før og underveis.

Gjest Marregutt
Skrevet

Fra Krabi har du tilgang til PhiPhi, som er en fantastisk øy på alle måter. Du kan også ta bussen over "fingeren" til Thailand derfra (4-5 timer om jeg husker rett) til et sted som heter Surat Thani. Derfra har du tilgang til paradisøyene Koh samui, Koh Phangan osv. Et godt utgangspunkt :)

Skrevet

Fra Krabi har du tilgang til PhiPhi, som er en fantastisk øy på alle måter. Du kan også ta bussen over "fingeren" til Thailand derfra (4-5 timer om jeg husker rett) til et sted som heter Surat Thani. Derfra har du tilgang til paradisøyene Koh samui, Koh Phangan osv. Et godt utgangspunkt :)

Veldig enig! Øyene er etter min mening de fineste stedene å besøke i Thailand. Var selv et par dager i Ao Nang i Krabi, men strand og vannkvalitet kunne ikke sammenlignes med de ved øyene!

Phi Phi derimot, kan jeg anbefale på det sterkeste. En liten øy uten biltrafikk, men fortsatt mye liv, fine strender, bra festing og vakker natur. (Hvis du vil lese mer om Phi Phi så har jeg skrevet et blogginnlegg om øys HER)

Om dere heller vil dra et roligere sted er Ko Lanta en annen mulighet. Her kan dere leie en moped og kjøre rundt på småveier, eller slappe av på den laaange stranda.

Begge disse øyene kan nåes lett med ferje fra Krabi.

Ellers kan dere som Marregutt sier dra til øyene i Thailandbukta. Om dere vil prøve snorkling eller dykking er Koh Tao et ypperlig sted! (Et blogginnlegg til HER)

God tur! :-D

Skrevet

Takk! Masse fine forslag her! Fortell mer :) Phi phi har vi allerede bestemt oss for og vet vi kommer oss lett dit, men er det andre steder som anbefales? :)

Gjest Marregutt
Skrevet

Takk! Masse fine forslag her! Fortell mer :) Phi phi har vi allerede bestemt oss for og vet vi kommer oss lett dit, men er det andre steder som anbefales? :)

Har dessverre bare de forslagene jeg har over her. Men det er på øyene som ligger vest og øst for "fingeren" (den lange land-formasjonen sør i Thailand) at postkort-øyene ligger. Der kan man tilbringe et helt liv uten å åg lei tror jeg :)

Skrevet

Phi Phi derimot, kan jeg anbefale på det sterkeste. En liten øy uten biltrafikk, men fortsatt mye liv, fine strender, bra festing og vakker natur. (Hvis du vil lese mer om Phi Phi så har jeg skrevet et blogginnlegg om øys HER)

Fantastisk!

Jeg elsker deg og jeg elsker bloggen din. :)

Bare å se de bildene gav meg sinnsro. Jeg regner med du ikke hadde slike bekymringer når du var der, men vet du om det er gode internettforbindelser der? Hvor er det enklest å finne leiligheter?

Jeg kunne tenke meg å ta en arbeidsferie der i løpet av februar, men er desverre avhengig av rask og stabil internett for å kunne finansiere oppholdet. :tristbla::)

Takk og beklager til TS at jeg sniker meg inn. ;)

Skrevet

TS: Så bra! Phi Phi er bare helt topp! Elsker den øya!

Kan også anbefale noen småøyer som ligger utenfor Phuket, men som IKKE har Phuket-turistmaset i det hele tatt.

Koh Similan Islands har noen av de vakreste strendene jeg noengang har sett! Men de er i en nasjonalpark, så anbefales derfor til dagsturer eller telttur. Det er også utrolig klart vann og nydelige snorklemuligheter der :)

Du kan se bilder her: http://www.hamacareise.com/2011/01/31/de-vakreste-strendene/

Raya Island er en annen veldig rolig øy litt sør for Phuket. Her ligger det kun et par resorter på avsidesliggende steder på øya. Ingen bilvei, bare en gangsti der det kjøres små traktorer eller golfbiler. Ellers består øya for det meste av regnskog og noen vakre, øde strender. Fine snorklemuligheter utenfor her også.

Du kan se bilder her: http://www.hamacareise.com/2010/10/04/minner-fra-paradis/

Til -J-: Så koselig å høre, Johannes! :D Glad bloggen min kunne være til hjelp!

Det er nokså enkelt å finne internett på Phi Phi. Mange guesthouses og cafeer har det, men jeg er usikker på hvor raskt det er.. Det bør jo være mulig å finne noe brukbart! Det går jo an å ringe et av hotella der og spørre. ;)

Leiligheter vet jeg dessverre mindre om. Prøvde å gjøre et google-søk på det nå og, men var vanskelig å finne noe blant alle hotellene og reiseselskapene. Tror uansett det billigste er å dra ned dit å finne det gjennom noen lokale der.

Jeg ville kjørt på var jeg deg altså! Om du ikke finner noe brukbart på Phi Phi, finnes det jo ålreite steder på fastlandet også :)

Skrevet

TS: Så bra! Phi Phi er bare helt topp! Elsker den øya!

Kan også anbefale noen småøyer som ligger utenfor Phuket, men som IKKE har Phuket-turistmaset i det hele tatt.

Koh Similan Islands har noen av de vakreste strendene jeg noengang har sett! Men de er i en nasjonalpark, så anbefales derfor til dagsturer eller telttur. Det er også utrolig klart vann og nydelige snorklemuligheter der :)

Du kan se bilder her: http://www.hamacareise.com/2011/01/31/de-vakreste-strendene/

Raya Island er en annen veldig rolig øy litt sør for Phuket. Her ligger det kun et par resorter på avsidesliggende steder på øya. Ingen bilvei, bare en gangsti der det kjøres små traktorer eller golfbiler. Ellers består øya for det meste av regnskog og noen vakre, øde strender. Fine snorklemuligheter utenfor her også.

Du kan se bilder her: http://www.hamacareise.com/2010/10/04/minner-fra-paradis/

Til -J-: Så koselig å høre, Johannes! :D Glad bloggen min kunne være til hjelp!

Det er nokså enkelt å finne internett på Phi Phi. Mange guesthouses og cafeer har det, men jeg er usikker på hvor raskt det er.. Det bør jo være mulig å finne noe brukbart! Det går jo an å ringe et av hotella der og spørre. ;)

Leiligheter vet jeg dessverre mindre om. Prøvde å gjøre et google-søk på det nå og, men var vanskelig å finne noe blant alle hotellene og reiseselskapene. Tror uansett det billigste er å dra ned dit å finne det gjennom noen lokale der.

Jeg ville kjørt på var jeg deg altså! Om du ikke finner noe brukbart på Phi Phi, finnes det jo ålreite steder på fastlandet også :)

Tusen takk for dine flotte innlegg! :)

Masse gode tips her å hente. Gleder meg mer og mer.

Vi har kun 9 dager til rådighet....

Synes dere det er latterlig lite? Er redd det skal gå sååå fort.

Skrevet

Var der for to år siden, for et herlig land! Var der i februar om jeg ikke husker helt feil, var opptil 40 grader hver dag.

Vi var i Kamala Beach i Phuket, Kamala Beach Inn hotel.

Var en liten gåtur fra en nydelig strand, mange resturanter og mye boder. Et veldig rolig sted, stille om natten og lite mas fra selgere. Alle er kjempe hyggelige og er bare glad for en prat.

En liten og frisk tuktuk tur unna er selve byen i Phuket. Masse folk, supre muligheter til shopping og uteliv. Du får mest sannsynlig muligheten til å dra på et "møte" for å høre om Thailand og ting du kan gjøre. Vi var på show, jungeltur på elefant ryggen, paradistur og dyrepark.

Gleder meg til jeg skal tilbake.

• 3 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for svar. 40 grader hørtes skrekkelig mye ut. Jeg er desverre ikke så glad i varme. Frykter at dette blir et problem

Skrevet

Var der for to år siden, for et herlig land! Var der i februar om jeg ikke husker helt feil, var opptil 40 grader hver dag.

Vi var i Kamala Beach i Phuket, Kamala Beach Inn hotel.

Var en liten gåtur fra en nydelig strand, mange resturanter og mye boder. Et veldig rolig sted, stille om natten og lite mas fra selgere. Alle er kjempe hyggelige og er bare glad for en prat.

En liten og frisk tuktuk tur unna er selve byen i Phuket. Masse folk, supre muligheter til shopping og uteliv. Du får mest sannsynlig muligheten til å dra på et "møte" for å høre om Thailand og ting du kan gjøre. Vi var på show, jungeltur på elefant ryggen, paradistur og dyrepark.

Gleder meg til jeg skal tilbake.

Off topic, men vi skal til Kamala. Noen spisesteder vi MÅ spise på eller annet verdt å besøke? Har vært i Phuket før, så tenker mest på Kamala.

Skrevet

:balltre:

Skrevet

Off topic, men vi skal til Kamala. Noen spisesteder vi MÅ spise på eller annet verdt å besøke? Har vært i Phuket før, så tenker mest på Kamala.

Buffalo steak house. Nydelig mat og herlig betjening. Vi var som oftest der.

Så er det et stort og flott sted hvor det er underholdning hver kveld. Husker ikke navnet, er ihvertfall hvitt og trapper. Sitt ute!

På stranden er det en fin liten resturant under et palmehus. Billig og kjempe god lunsj!

Så må dere på Phuket FantaSea, ikke langt unna Kamala. Et nydelig show og nydelig dyr! Kjøp med buffet, masse god mat og kaker! :P

Phuket zoo også, ligger ca en time unna. Vi var der lenge, koste med dyr og så på alle showene. Sitter igjen med masse minner, bilder av at vi koser med tigre, elefanter, papegøyer, slanger, aper og mye mer! En utrolig opplevelse.

Jungelsafari, rir på elefanter gjennom jungelen. Ut på kanotur. Nydelig, ser forskjellig dyr på turen.

Paradistur, tre dagers tur til Thailands flotteste steder. HELT FANTASTISK.

Patong på åpen bar er også litt av en opplevelse, ikke dra alene!

Gled deg!

Skrevet

Tripadvisor.com!! Så får du masse tips on bosteder, restauranter ol. God tur. Har vært 6 ganger i Thailand...liker Ko Lanta godt, Ao nang er blitt overbygd og overbefolket. Ko Jum og Ko Ngai er og nydelig. Phi phi besøkte eg i 98, toppers. Igjen i 2004.. Ikke så topp, men fant en liten strand en kort båttur unna Ton Sai m noen få bungalower....men vi hadde m småbarn og var ikke ute etter party..Ton Sai er bra når du vil ha litt fart.

Skrevet

Hei!

Ser du allerede har fått mange bra tips, men kanskje jeg kan bidra med noen ekstra? Har mye Thailand info på bloggen: http://blogg.dindrommereise.no, men har ikke fått oppdatert fra Krabi turen enda. Dette er kanskje sparket bak jeg trengte for å få det opp ;)

Jeg ser flere har nevnt Phi Phi. Jeg er absolutt enig i at det er et flott sted, men så ikke du blir skuffet vil jeg bare nevne at det er noen år siden det virkelig slo gjennom som en turistperle, så det er blitt veldig turistifisert. Jeg synes det var altfor dyrt og altfor masete. Ville ikke bodd der, men anbefaler det absolutt som en dagstur! Maya beach (hvor filmen The Beach ble spilt inn) var for eksempel fantastisk vakker. Vi var særlig heldig som dro ut dit med noen som skjønte viktigheten av å være den første båten dit så vi fikk en deilig 20 minutters tid der alene før det ble noe mer trangt om plassen...

Siden du har såpass kort tid der ville ikke jeg kastet bort mye tid på å komme deg til Phuket, Koh Tao osv (selv om jeg eeelsker Koh Tao). Jeg ville utnyttet tiden og nytt området rundt Krabi, det er fantastisk vakkert der! Vet ikke om dere liker å være litt aktive og prøve noe nytt? Kan anbefale å ta en dag med fjellklatring. Mange som tilbyr kurs, og det er noe helt eget å klatre oppover fjellsiden og nyte den uslåelige utsikten over palmer og azurblått hav! Jeg er veldig fan av Railay Bay. Flotte strender, enkel tilgang til dagsturer til Bamboo Island (nyyydelig), Tup Island (nyyydelig) Maya Beach og Chicken Island. Vi bodde på Railay Bay Resort and Spa og var ok fornøyd, men ville heller anbefalt Bhu Nga Thani Resort and Spa. Det finnes mye annet flott der alt etter som hva budsjettet er, du kan ta en titt på Raliay hoteller her. Det er billigere på Tonsai som er like bortenfor Railay Beach. Der finner du mer rustikke bungalower og du kan lett gå til Railay Beach f.eks. Den beste stranden her er etter mitt skjønn Ao Phra Nang!! Fantastisk strand og en ubeskrivelig vakker utsikt mot kalksteinklipper i det krystallklare vannet. "Lunsjbåter" kommer og lager fersk fried rice, grillede maiskolber ++ Trygt å spise og veldig godt.

Dagsturer til de omkringliggende øyene fikser dere lett selv om dere ikke vil være med på arrangerte turer. Prat med en kaptein på en longtail båt og bli enig om hvor mange timer dere vil farte rundt. Han venter på dere til dere er ferdig på en øy/strand og tar dere til neste stopp :)

Håper det var litt hjelp i. Spør gjerne om du lurer på noe mer, elsker å kunne diskutere reise!!

Maya Beach:

Maya-Beach-Phi-Phi-Thailand.jpg

• 2 uker senere...
Skrevet

Ok. jeg tror vi mulignes skal bestille hotell i krabi for første natten hvertfall. Så må vi nesten se hva det blir til. Men kan hende vi bare bor på krabi, å heller tar dagsturer hit og dit.

men mitt siste spm er da. Hvilke hotell vil dere anbefale i krabi?

Vi vil gjerne ha et nær sentrum (livet) :) Og gjerne ved strand. Gjerne spa hotell.

Noen som har forslag??

Tuuusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...