Gå til innhold

silikon / neseoperasjon

Fremhevede innlegg

Gjest lille snille
Skrevet

Dette er min positive erfaring som jeg ønsker å dele med alle interesserte!

Jeg har operert nesen, det var en komplett operasjon og ganske komplisert vil jeg si, men jeg var så heldig at jeg fant riktig kirurg. Prisen var også rimelig da det ble gjort i utlandet, 1/2 av hva det koster her i Norge.

Her er mine beste råd:

1. Operer nesen kun når du er sikker på seg selv og at det er det DU ønsker for deg selv.

2. Ta deg god tid til å søke opp riktig klinikk og kirurg, undersøke hva andres erfaringer er med vedkommende, samt god tid til å planlegge prosessen

3. Aldri velg en kirurg som gjør at du føler usikkerhet eller frykt på noen måte. En bra kirurg er selvsikker og kan vise bilder av sitt arbeid, han er imøtekommende og tar tid til å forklare alt til deg. Du vil vite det når du føler deg trygg på ham!

4. Bunæs er latterlig, jeg vil ikke anbefale ham....Jeg betalte 500kr for 1 konsultasjonstime men fikk knapt 15 min samtale. Han var høy på pæra, ble fornærmet da jeg vil se eksempler/bilder av hans tidligere pasienter, det var patetisk latterlig rett og slett! Så sa han at dersom det var flere spm så kan vi snakke om det på operasjonsdagen! Brutalt latterlig patetisk!!! Jeg ønsket ikke å se den fyren igjen! Jeg hadde lest mye negativt om ham på forhånd, mange misfornøyde pasienter, men bestemte meg for å undersøke selv for han reklamerer seg så bra....Det som koster mer har tendens til å virke bedre men det er heldigvis feil!! =)

5. Forbered deg psykisk, det er mange videodagbøker på youtube der man kan se hvordan operasjonen er de første dagene og hva man kan forvente. Det hjalp meg veldig at jeg visste hva jeg hadde i vente og dermed ble faktisk positivt overrasket istedenfor å bli sjokkert og redd.

6. Var klar i beskjeden, helst ha med bilder av ansiktet ditt i alle vinkler så kan du tegne på bildet hva du vil forandre på og hva du ønsker å fjerne. Gjør det på forhånd. Lag en liste med evt spm og forvent gode svar. Ikke aksepter hva som helst, vær kresen i valget ditt for det er noe du må leve med resten av livet så du vil være 100% sikker på at du velger riktig or aldri angrer deg!

7. Send bildene til klinikken pr email så kan kirurgen studere dem og gi tilbakemelding.

8. Ha med en slektning, venn eller kjæreste på operasjonsdagen, du vil trenge støtte, pleie og godt selskap =)

Sist men ikke minst vil jeg anbefale denne klinikken:

www.esthe-plastika.cz

Jeg ble i hvertfall mer fornøyd enn jeg forventet!

Dr Mestak er en veldig erfaren kirurg som operer kjendiser og er alltid fullbooket, men han tar seg tid til å forklare og er selvsikker i sin jobb.

Jeg kom tilfeldigvis borti en youtube video av han, og da jeg så og hørte ham snakke, visste jeg øyeblikkelig at det var den riktige kirurgen for meg! Han er veldig rolig og avslappet, øser av positiv energi og varme, det er tydelig at han bryr seg om pasienter og det opplevde jeg også. Han svarte på alle mine spørsmål, hadde ikke særlig gode engelskferdigheter men forståelig nok. Jeg viste frem bilder og forklarte hva jeg ønsket og forventet, han viste meg sin cv og bilder, men jeg drømte aldri at resultatet skulle bli så fint og naturlig!! Jeg var nervøs men han lovet meg 0 smerte, og gjett om det ikke var det heller! Ja, jeg var blå og lilla og hoven i hele ansiktet i en uke, så ble det bra igjen :) MEN jeg opplevde ingen smerte, jeg kan ikke forklare hvorfor, jeg forstår ikke, men jeg opplevde det som en sterk influensa. Som om jeg hadde blåmerker og kun kjente smerte når jeg tok på nesen, hadde litt hodepine men det var alt. Kirurgen er veldig varsom og operasjonen var gjort gjennom neseboret. Ingen arr! Det tor litt tid i begynnelsen når jeg mailet klinikken frem og tilbake, ringte litt men var ikke så bra forbindelse, jeg var veldig tålmodig og det lønnet seg! Nå har jeg skrevet det viktigste, ta en titt på hjemmesiden deres hvis du er interessert, men igjen, det må være DITT valg ;) LYKKE TIL!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det står ganske tydelig på alle informasjonssider om neseoperasjon (som jeg har vært borte i) at man ikke opplever smerte etter operasjonen. Så det var ikke akkurat vanskelig å tro deg når du sa du ikke opplevde det. :P Men bra da, selv kunne jeg aldri operert meg i utlandet siden jeg ikke har tillit til noen. Vurderer å gjøre det her i Norge men blir da noen år til siden det er så dyrt.

Silikon har jeg tatt derimot, twice. Første gangen hadde jeg vondt ganske lenge og jeg klarte ikke reise meg opp på egenhånd de første dagene. Andre dagen kastet jeg opp i ett sett også pga smertestillende jeg fikk.

Andre gangen var det ikke like vondt, presset var der ikke like mye. Sleit fortsatt med å reise meg opp den første dagen, men det var mest pga redsel for sting enn smerte. Denne gangen kastet jeg opp samme dagen som operasjonen var på og natta over pga antibiotikaen jeg fikk før og etter operasjon (som jeg ikke fikk på første operasjon). Ellers gikk det ganske fint. Men jeg anbefaler at du spør om å få med kvalmedempende på resept med det samme. :P Er ikke behagelig å drive å spy når du har operert brystet.

Ingen av operasjonene innebærer noen særlig risiko annet enn infeksjoner, men det er svært sjeldent oppstår.

All denne informasjonen kunne du funnet ganske fort ved å lese om begge operasjonene på en eller annen klinikk-side.

Endret av KaDust
Gjest lille snille
Skrevet

haha det er utrolig at det er smertefritt når så mange klager på smerter i video dagbøkene sine. det er ikke lurt å tro på alt man leser, jeg tror det først når jeg erfarer det, best å forberede seg ;) den som våger vinner, men det må man avgjøre selv!!

Skrevet

haha det er utrolig at det er smertefritt når så mange klager på smerter i video dagbøkene sine. det er ikke lurt å tro på alt man leser, jeg tror det først når jeg erfarer det, best å forberede seg ;) den som våger vinner, men det må man avgjøre selv!!

Kjenner flere som har operert nesen (av ulike grunner) og ingen av de hadde noe smerte (med mindre de pirka borti)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...