Gå til innhold

Bachatas vei videre


Bachata
 Del

Anbefalte innlegg

Jepp!!

Her tenkte jeg å lage en aldri så liten trenings og kostholdsdagbok!

Etter jeg møtte sambo for ca ett år siden, så har mye skjedd. En skade i akillesen utviklet seg til noe jeg måtte gjøre noe med.. så jeg gikk fra 16 timer dans hver uke, til idag 2 timer dans i uka + 2 timer boksing i uka + 1 time zumba + løping og vekter som egentrening. Kanskje + - 6 timer i uka. Godt nok, men dog langt mindre en hva jeg og kroppen min er vant til.

Jeg elsker å trene, og å trene hardt og lenge, men med sambo og skade, må jeg vel bare innse at 16 timer i uka kommer nok ikke til å skje igjen.

Også var det kjærestetillegga da.... jeg gikk opp 6 kg i løpet av det første halvåret.. mindre trening, mer hvile OG mer sjokolade.

livet mitt forsvant ut fra 72 cm rundt livet til 77 cm rundt livet. ... og det til tross for at jeg fremdeles ikke har SÅ mye fett der. Men slapper av i musklene langt mer en hva jeg gjorde som dansende, da ble alt holdt tight inne til enhver tid av døgnet, og jeg mener enhver tid altså!! Så mye at jeg fikk tilsnakk av manuell terapaut om at det ikke var bra å aldri slappe av....

Så, en blanding av mindre muskler og mer fett, har gjort at jeg ikke akkurat er like storfornøyd med kroppen for øyeblikket. Kostholdet og snopinga er helt klart det største problemet.

Når jeg danset så mye som jeg gjorde, kunne jeg spise sjokolade så godt som hver dag uten å se noe av det.. det kan jeg ikke lenger.

Så nå blir det mindre snop og legge til litt mer løping eller noe slikt, finne den ideelle treningen for akkurat meg.

Idag skal det ihvertfall ingen sjokolade eller slikt inn i kroppen, og behov dekkes med nyinnkjøpt fruktsentrifuge. :)

Ferskpresset hjemmepresset juice er vanvittig godt, så det får fungere som kveldskos ihvertfall.

Endret av Bachata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9/1-12

Vekt: 72,5

Høyde: 173

brystmål: 95

Liv: 77

Hofte: 105

Idag skal gå uten sjokolade og snop!

Trening idag: 30 min løping på mølle, før 1 time boksing.

ellers sunn mat, noe som aldri er noe problem. Svin med grønsaker fungerer alltid hos meg. Burde kanskje spise litt fisk også.

kveldskos: hjemmepressa fruktjuice av 2 epler og 1 appelsin.

En dag av gangen!

Ingen nedskrevne mål egentlig, bare å finne en matchform der jeg er fornøyd både med vekt/størrelse/kosthold/trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Formen var ikke bra i går, med sterk hodepine, ikke full søvn på natten og kvalm.... så trening utgikk.

Men klarte meg uten sjokolade, og spiste sunt og godt. Svinekjøtt med blomkål og gulrotpurè til middag, veldig godt.

Idag er en ny dag. I natt sov jeg som en stein hele natta igjennom, det var deilig. Føler meg mye bedre idag.

Har ikke spist noe særlig til frokost dog, en riskake + ett glass nypresset, hjemmepresset eplejuice med litt lime i.

har med rester av blomkålpurèen til lunsj idag, sammen med ett par grove brødskiver og en halvliter hjemmepresset eplejuice. :)

Idag bærer det rett på trening etter jobb, 1 time streetdance også løpe rett videre til 1 time magedans. :) Dansedagen min. :rodmer:

har tatt med et par trenings-shaker også, for jeg kjenner det ble litt lite mat i går, og ikke helt på høyde idag heller. Kan altfor lett la være og spise, og gjør det gjerne når jeg er litt dårlig form. Ikke bra kombo med trening, så har dem på lur, tilfelle inntaket ikke blir nok idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.januar 2012

Formen har vært hanglete denne uka, kvalm og uvel, samt fått tannverk nå i går.. bærer til tannlegen i morgen. Litt usikker på hvor festlig jeg synes det er.

Men ellers føles formen langt bedre idag, og siden det ikke ble trening verken mandag eller onsdag, som er faste treningsdager, så fikk treningstøyet bli med på jobb idag, selv om idag er fast treningsfri. :)

Lar det være litt fritt, er jeg fremdeles i matchform når klokka er fire, så er det bare å stikke ned å løpe litt og ta litt styrke. :) Det hadde vært godt, jeg liker best når jeg får trent, blir gal uten. :fnise:

Men har vært både flink og uflink på kosthold.

Klart å holde meg unna sjokolade, fra mandag og så langt. Ikke spist noe form for godterier, annet en hjemmepressa fruktjuice uten noe tilsatt.

Men har vært litt ufin i kostholdet også, siden formen har hanglet.... så det har blitt altfor lite mat, og altfor lite næringsrikt. Riskaker med kremost, ett par brødskiver, frukt, yoghurt. Det ble èn middag så langt, men det er overhode ikke nok om jeg skal få til å trene som jeg vil også.

laget blomkålpurè på mandag da, som varte både mandag og tirsdag, men det har vel vært det av grønnsaker denne uka. ... og jeg som er så glad i grønnsaker!

Vel, satser på bedring, og på at trening idag hjelper. Lørdag morgen er det trening også, det blir gøy. Det er lenge siden jeg har tatt den time. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfffffh... forhåpentligvis snart frisk, nå har det ikke blitt noe trening denna uka i det hele tatt, bortsett fra dansedagen min med to timer, og jeg er LEEEI!! :kjefte:

Håper virkelig jeg får til trening i morra tidlig, ford en har jeg veldig lyst på, og det skjer en gang hvert jubelår akkurat den timen.

Kosthold.... foreløpig labert, pga formen går det stort sett i riskaker eller loff, bananer, avokado... jepp, det var vel det vel. :(

prøvde meg på knekkebrød, men det gikk veldig dårlig, samme med grovbrød. Sart mage om dagen, og jeg som ikke liker loff... men riskaker er ok da. :)

har blitt litt redd for å spise nå også kjenner jeg, fordi jeg har blitt dårlig når jeg har gjort det di siste dagene.. men mat må en ha, kjenner energien er fryktelig lav når jeg ikke får spist skikkelig. Lurer på om jeg skal prøve meg på å helle innpå en måltidserstatningsshake... det er vel ihvertfall litt mer energi i det en i en skarve riskake...

heeeelg!! :)

i kveld går med til fuging av kjøkkenfliser, også er det litt flytteopplegg på lørdag, og koselig besøk fra usa på søndag, før litt husrengjøring. :)

Også er det bare å krysse fingra for at formen er på topp igjen på mandag, og at jeg kan kaste meg over full trening igjen fra og med mandag. :) *krysser alt*

GOD HELG!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, finally!! TRENING!! :)

1 klasse pluss litt løping, det føles aldeles deilig. :)

spist mat og klart å beholde det idag, og trent uten at jeg ble dårlig eller for svak av det heller. *stråler*

gode helga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp, så var vi over i ny uke.

Gårsdagen gikk med til litt løping (litt mindre en planlagt, eide ikke mye energi gitt), også en time boksing. :) DEt var godt.

Var ikke superflink på kosthold, blir fremdeles litt uggen når jeg spiser, så det blir ikke så mye av det som det burde. Og tok en liiiiten sjokolade, en sånn eventyrsjokolade... :sjenert: Hadde så lyst på noe.

idag er det dansedag igjen, og 2 timer dans blir godt.

Kjenner jeg er litt lav på energi, men håper det kommer seg nå som jeg får mat i kroppen igjen og får tatt fatt på trening igjen. Det kan bare bli bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) ah.... i går følte jeg at jeg kom meg litt igang igjen, og det var godt. Har jo slitt litt nå, med sykdom og veldig lav energi.

Prøvde å løpe litt tidligere i uka, uten hell, og ble bare frustrert, så i går dro jeg på senteret kun for egentrening, og la opp en liten mølle-plan som ikke er all verdens, men en god start. Det funka og var godt. :)

Mølle-trening (for å komme meg igang, planen er å erstatte mer og mer med jogging, men for nå var det godt)

Startet med 5 min gange, bare på 6,5 og 1 stigning.

jogget 5 min på 9 og 1 stigning

gikk 5 min på 7,5, fremdeles 1 stigning

gikk 5 min på 6,5 med 7,5 stigning

Tok denne runden 2 ganger, og jogget 10 min til slutt på 8,5 og 0,5 stigning.

Det hele kom på 5 km på 45 min, som en sped start synes jeg det var greit.

Planen er altså å endre gangen til speedwalk og kjøre intervall speedwalk, jogging, gange med høyere stigning.

mål:

Gange 5 min på 7,5-8 stigning 1

Jogge 10 min på 9 stigning 1-1,5

gange 5 min på 7 stigning 8 eller mer

Gange 5 min på 7,5-8 stigning 1

Jogge 10 min på 9 stigning 1-1,5

gange 5 min på 7 stigning 8 eller mer

Også jogge så lenge jeg orker etter å ha gjennomført disse rundene. Selvsagt med økende hastighet og stigning etterhvert som jeg blir bedre på det.

Etterpå gikk jeg ned og tok styrke bein/rumpe/mage. Tunge vekter, 5x5 repetisjoner + tømming på slutten hvor jeg setter ned vektene 30% og kjører på så mange jeg klarer.

Lørdag morgen er neste runde, idag er det treningsfri, kanskje litt hopping til X-box kinect, men ellers rolig. :)

God helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg jo sett på KG at det er slankende å skrive dagbok også, så det blir litt mer utfyllende her nå. :)

Hva jeg liker i livet mitt idag:

Jeg liker å våkne opp i mitt nye hjem, se hvor lett kjæresten min kan få meg fra å irritere meg over småting, til å få meg til å le hjertelig over tull. :rodmer:

Han har en evne til å få meg til å le på en måte få andre klarer, og når jeg ler av oss så ler jeg så hele hjertet føles som det ler med. :rodmer:

Det er latteren vår som er limet tror jeg, latteren og det at vi får hverandre opp og fremover, med ett smil. Jeg liker å se vårt nye felles hjem, hvordan min eldgamle kiste passer inn i den splitter nye leiligheten, hvordan mine fargerike stoler skaper liv i hans stilrene stil. Det at vi er så forskjellige, og likevel finner ett hjem vi begge liker så godt.

Jeg gleder meg over ett nyervervet vennskap med to skjønne mennesker i naboleiligheten. Hans venner. Mannen der er helt skjønn, og det er godt å se hvor glad han er i hverdagen nå. Han har vært trist og mutt lenge, mange var bekymret. Nå er han snakkesalig, glad og sprudlende. Og det føles godt å få ta del i det humøret, den gleden. Også hans madam. :) Superkoselig jente. Som er ganske lik meg på mange måter, og ganske ulik på mange andre. Ett vennskap jeg vel ikke hadde sett for meg, men som vi begge koser oss med.

Det er mange gleder i livet mitt, og jeg aner at det kan komme enda fler. Med sambo, nye og gamle venner, litt mer kontakt med familien en før :rodmer: og kanskje litt tid til produksjon av egne ting.

De sier at når en dør lukkes, åpnes en annen. Jeg har i mange år nå hatt dansen som mitt eneste omtrent, etter jobb. Det har vært gøy, jeg har lært masse og jeg angrer ikke en dag. Jeg håper jeg får litt mer av dansen igjen i livet også, den dansen jeg egenltig driver med. Men jeg ser også at nå som jeg ikke har den som altoppslukende fritidsforbruk, så har jeg også tid til å gjenoppta og oppdage andre interesser. Jeg gleder meg over muligheten til å få jobbet mer med foto og søm, og lære meg magedans som jeg alltid har syntes ser gøy ut men aldri hatt tid til. Og masse annet som er moro. :)

I går var også dansedagen min, ikke "min" type dans, men først en time Dancehall/afro/street, som var fantastisk artig i går!! :) også en time magedans. :) kosedag!!

Livet er godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter og snart helg: weeeeeee: :)

I går ble det dobbelttrening, zumba og boksing, herlig kombinasjon. :)

idag er hviledag, og det blir også godt.

har ikke vært veldig flink ang sjokolade den uka her, det har liksom blitt litt hver dag.... :sjenert: og det er jo IKKE meningen!! Får satse på en ny og bedre uke neste uke, for jeg er virkelig ikke motivert denne uka. Resten er sunt og godt da, spist endel suppe og kjøtt, frukt og juicer. Så får ihvertfall i meg ting jeg trenger, i tillegg til sjokoladen som er totalt unyttig til annet en i noen få minutter glede sjokoladelysta.

Hmmm kom til å tenke på en ting i går, og vil skrive masse positivt om både meg selv og kjæresten, og andre. Det er godt å fokusere på det gode.

Meg selv:

Jeg liker at jeg begynner å nærme meg Jonathan (intern med meg selv)

At jeg begynner å nærme meg drømmen min, tørre være annerledes, tørre gjøre ting som ikke er for alle.

Jeg er glad og positiv, barnslig og leken samtidig som jeg også er både myndig og seriøs når det trengs. Jeg kan tilpasse meg de fleste situasjoner, og kommer overens med de fleste mennesker.

Jeg er sterk, og har kamplyst nok til å kjempe for å bli enda sterkere. Konkurranseinnstingt som hjelper meg til å strebe etter å bli bedre.

Jeg er snill, omtenksom, har empati for andre og vilje til å hjelpe andre som trenger det. Kan jeg støtte og hjelpe noen til å få det bedre, så gjør jeg gjerne det. Uten at jeg får noe annet tilbake en gleden over å ha hjulpet. :)

Jeg liker å gi, blir glad av å gjøre andre glad, og gråter over at andre lider. Jeg blir fysisk kvalm av å se uskyldiges lidelse, og klarer ikke se på bilder eller annet om folk som er skadd, plaget eller annet.

mange av disse tingene er noe både jeg og andre som er sånn ser på som "selvfølgelig", men jeg har lært, gjennom mine nå 37 år, at det overhode ikke ER noen selvfølge. Og at jeg er ufattelig takknemlig for å være som jeg er. Jeg er stolt av mine verdier, glad i min personlighet og liker meg selv. Og det at jeg fremdeles lever for å lære mer, forbedre meg og livet mitt, stadig ønsker å streve for å bli bedre, bryter overhode ikke med det at jeg allerede er fornøyd med den jeg er. Stolt av meg selv.

jeg er ett godt menneske, ærlig og positiv. Og jeg setter stor pris på meg selv. :)

Såh, det var meg. I morgen tar jeg en annen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

×
×
  • Opprett ny...