Gå til innhold

Sunshine skal bli sunn og blid


Gjest RompeRusk

Anbefalte innlegg

Gjest RompeRusk

Nytt år med nye muligheter, er det ikke det man sier..? ;)

Har nettopp startet på nytt treningssenter 5 minutters gange fra meg, etter å hatt opphold fra trening siden oktober (Grunnet mye jobb og skole). Men nå som jeg er med i et døgnåpent treningssenter, har jeg ikke lengre noen unnskyldninger for å IKKE bli sunn.. :)

Ønsker å stramme opp og gå ned noen kilo på en fornuftig måte, altså ved å spise sunt gjennom uken og å trene.

Setter derfor opp en ukesplan med mat og treningsopplegg, der det hver søndag blir nedskrevet hvordan uken gikk, og hvordan neste uke skal bli. Skriver også ned hva jeg spiser.

Mandag: Starter uken med å handle inn mat. Starter med å lage en sunn pizza som kan brukes til middag og måltider (Sååå kjekt å være student.. :sjenert: )Ingredienser som skal brukes, er:

Gjær, grove melprodukter, tomat, løk, kyllingkjøttdeig.

Skal også handle inn til noe ala "rikshospitalets suppe", som forøvrig skal brukes som middag (Og kanskje kveldsmat?), og IKKE som en "startkur". Bruker da:

Hermetisk tomat, potet, løk, purre, paprika, gulrøtter, brekkbønner, buljong, pepper og salt.

Den siste middagen som jeg skal lage til uken, er kyllingsuppe. Er så enkelt som stekt kylling, buljong og lapskausblanding (potet, gulrøtter, purre, kålrot)

Frokost, mellommåltid og kvelds blir enten yoghurt eller rugsprø-knekkebrød med skinke, agurk, tomat, paprika og kinakål.

Denne uken blir det 20 minutter med kondisjon hver dag, samt annenhver dag med 10x3 rygg og mage, og annenhver dag med 10x3 lår og armer.

Om noen har tips til gode og studentvennlige middager (Hovedsaklig kylling og grønnsaker, noe laks, er ikke så glad i kjøtt og fisk) så er det bare å komme med råd! Kom gjerne også med treningstips, men skal selvfølgelig øke mengden med styrketrening etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...