Gjest gjest 20 Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 hvordan opplever dere dette? Jeg selv sliter masse med maktesløshet. jeg er trøtt, slapp og generelt sliten hele tiden. Kroppen trenger hvile etter hvert måltid, jeg dupper alltid av når jeg sitter i ro. Utrolig strevsomt mtp. skole. særlig etter frokosten vil jeg rett og legge meg igjen pga blodsukkeret får seg et byks. Jeg spiser sundt - knekkebrød og paprika og hele pakken.. nytter ikke uansett hva jeg prøver. Er utrolig slitsomt å være så trøtt hele tiden. Hadde jeg kunnet hadde jeg sovet 12timer hver natt, og alikevel trengt både 1 og 2 hvilestunder om dagen. Men dette går ikke- og jeg merker kjæresten blir utålmodig over hvor slapp jeg er hele tiden. Hvis ikke vi gjør noe spesifikt kan jeg sitte å duppe av i sofaen mens jeg er med han Og noe sammenhengende nattesøvn er fysisk umulig. Hver eneste natt våkner jeg av at jeg nærmest tisser meg ut. Jeg våkner og må på do oppimot 3 ganger hver eneste natt så må jeg opp av sengen og inn på badet - gjentatte ganger. Og blæren er FULL. Er utrolig slitsomt for meg, jeg trodde alltid at det ikke var noe stress med denne diagnosen men nå når jeg blir eldre så kan jeg klart se tegnene at ting ikke er som det burde være. Og det er ingenting jeg kan gjøre mot det. Bare følte for å skrive dette. Håper det er flere på forumet som meg, som vil diskutere litt
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Hei! Beklager at jeg ikke er en i samme situasjon, men jeg må bare si at det høres veldig slisomt ut, slik du har det! Får du god nok oppfølging, har du feks faste samtaler med en diabetessykepleier? Jeg håper at du kan få det bedre enn du har det nå. Klem
Mr.Omg Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Høres ut som om du ikke tar insulin. Eller at du tar feil type insulin. Har du snakket med en diabetessykepleier?
Gjest True Khaleesi Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Jeg har ikke diabetes selv, men har hatt mye undervisning innen temaet. Det høres ut som du enten har feil type insulin eller gir for høye eller lave doser. Du bør kontakte lege eller en diabetessykepleier og klartlegge problemene dine. Da kan de vurdere om medisinene virker som de skal og evt gi nye typer.
Gjest gjest 20 Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Hei! takk for svar dere greien er at jeg ikke behøver insulin med min type. De med type 1 produserer ikke insulin selv og trenger derfor dette, mens i type 2 så produseres det - men for lite eller for dårlig. Jeg går også til legen årlig for sjekk. Er liksom ingen løsning på dette. Eneste er blodsukker-regulerende tabletter, og disse skal jeg prøve ut. Bortifra det.. Så må jeg leve med det slik som det er TS
Gjest True Khaleesi Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 Hei! takk for svar dere greien er at jeg ikke behøver insulin med min type. De med type 1 produserer ikke insulin selv og trenger derfor dette, mens i type 2 så produseres det - men for lite eller for dårlig. Jeg går også til legen årlig for sjekk. Er liksom ingen løsning på dette. Eneste er blodsukker-regulerende tabletter, og disse skal jeg prøve ut. Bortifra det.. Så må jeg leve med det slik som det er TS Går du på Metformin? Likevel mulig at dosene må endres. Ta kontakt med legen og beskriv plagene dine.
Mr.Omg Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Hei! takk for svar dere greien er at jeg ikke behøver insulin med min type. De med type 1 produserer ikke insulin selv og trenger derfor dette, mens i type 2 så produseres det - men for lite eller for dårlig. Jeg går også til legen årlig for sjekk. Er liksom ingen løsning på dette. Eneste er blodsukker-regulerende tabletter, og disse skal jeg prøve ut. Bortifra det.. Så må jeg leve med det slik som det er TS Det er noen med Type-2 som må ta litt insulin til måltider allikevel. Og når blodsukkeret ditt stiger såpass mye at du blir dårlig av det, så er det jo ganske tydelig at du får feil type medisin. Og sjekk 1 gang i året er for lite.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå