AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 har opplevd at elever har sagt/gjort mot dere?
Mamma1 Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Veldig lite stygt. Kommer ikke på noe i farten.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 De sier ikke så ekstreme ting, men "småkommentarene" hagler gjerne: "Å nei! Er det norsk igjen!?" Det pleier å gi seg etterhvert som jeg blir kjent med klassen og de skjønner at jeg faktisk har noe å lære dem. Prøver å krydre med litt aktuelt stoff, bruker eksempler de kjenner til. (Det er klart man kan bruke begrepene fra diktanalyse på favoritt-hitlåta! I alle fall om målet for timen bare er å vite hva metafor og kryssrim er, ikke å sette seg inn i litteraturhistoria.) Jeg anstrenger meg også for å være presis når jeg sier hva som er bra i tekstene deres, ikke bare "fint" og "flott". Da tror jeg de føler seg mer verdsatt, og det skaper et bedre forhold. Jobber forresten på vgs. Har - bank i bordet - ikke fått en stol kastet etter meg! 3
Zoë Castillo Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 (endret) *snip* Endret 15. januar 2012 av anti jante-June
Porcelain Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 (endret) Hmm, kan faktisk ikke huske at jeg noengang har reagert på noe fra noen av mine elever. Har brukt mye tid på dette med tillit og respekt, og det har gitt gode resultater. Har spesielt hatt godt utbytte av dette i klasser der det er elever med faglige/atferdsmessige utfordringer. Skal sies at jeg er ekstra heldig, siden jeg har fått verdens beste elever edit: jobber på vgs, har norsk på yrkesfag. Endret 8. januar 2012 av Porcelain
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Overhøst på lærerrommet da en student troppet opp for å protestere: Om sent levert karakterer: "Det kan vi vel bli enige om at det IKKE skjer igjen?"
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 Jeg har en veldig grei klasse i år, men en kom med: Er du kristen? Vil du ha barn? Han forstår ikke sosiale koder da, tror jeg..
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #8 Skrevet 9. januar 2012 "Du, gris, hva er det som står på tavla" (8. klasse)
otilie Skrevet 9. januar 2012 #9 Skrevet 9. januar 2012 (endret) ble ikke sagt til meg da, men går lærerstudiet og var på observasjonspraksis før jul. Den ene i klassa drev alltid med slengkommentarer når læreren forklarte på tavla 'hallo tror du vi er helt dumme eller? Tror du ikke jeg veit sånt heller? Halloooo det sier jo seg selv da!! LOL ass!!' osv Men egentlig en veldig grei gutt. Bare litt tøff i trynet. 7 kl. btw dog trodde noen av de i klassen at jeg og en annen på prakisguppa mi var kjærester... da de mente vi alltid snek oss ut i skogen for å kysse. Vi snek oss ut i skogen for å røyke.... og han er sånn 15 år eldre enn meg og har kone og barn. Huff xD Endret 9. januar 2012 av otilie
Pria Skrevet 9. januar 2012 #10 Skrevet 9. januar 2012 Jeg er ikke utdannet lærer men har steppet inn som vikar i norsk og engelsk på ungdomsskolen når det har vært krise. Har opplevd at endel elever har forsøkt å gjøre meg flau med "pinlige spørsmål" men du verden som jeg har hatt det gøy med å plukke av dem flåkjeften og gjort de skikkelig flaue foran hele klassen. Når de skjønte at de ikke kom noen vei med meg så ga de seg og oppførte seg fint resten av timen. Det groveste jeg kommer på skjedde i 7. klasse. En gutt spurte om jeg hadde kjæreste, jeg svarte ja som sant var. Så spurte han om vi "pulte hver dag". Da spurte jeg om han runket hver dag. Da blei det stilt gitt. 13
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #11 Skrevet 9. januar 2012 "Så blid du var i dag da, blei det noe på deg i helga?" "Fy faen så sur du er, fått lite pikk i det siste?" "Faen så støgg du er" "Du er jo alltid så tett i hue" "Faen skal vi ha (faget) nå igjen?" Jeg blir kalt for hore og fitte. Jeg blir hermet etter og ledd av. Jeg blir skrevet om på facebook, spesielt på chat og statusoppdateringer. Jeg har blitt kastet ting på (snøball med stein i, tomflasker, viskelær, papirkuler, penner). Jeg har blitt forsøkt kjørt på med bil. Det har blitt gjort hærverk på bilen min. Jeg har blitt kløpet. Jeg har blitt vist fingeren og bedt om å dra til helvete. Å være lærer er en drittjobb. 1
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 9. januar 2012 #12 Skrevet 9. januar 2012 "Så blid du var i dag da, blei det noe på deg i helga?" "Fy faen så sur du er, fått lite pikk i det siste?" "Faen så støgg du er" "Du er jo alltid så tett i hue" "Faen skal vi ha (faget) nå igjen?" Jeg blir kalt for hore og fitte. Jeg blir hermet etter og ledd av. Jeg blir skrevet om på facebook, spesielt på chat og statusoppdateringer. Jeg har blitt kastet ting på (snøball med stein i, tomflasker, viskelær, papirkuler, penner). Jeg har blitt forsøkt kjørt på med bil. Det har blitt gjort hærverk på bilen min. Jeg har blitt kløpet. Jeg har blitt vist fingeren og bedt om å dra til helvete. Å være lærer er en drittjobb. Vurdert å gjøre noe annet? 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #13 Skrevet 9. januar 2012 "Så blid du var i dag da, blei det noe på deg i helga?" "Fy faen så sur du er, fått lite pikk i det siste?" "Faen så støgg du er" "Du er jo alltid så tett i hue" "Faen skal vi ha (faget) nå igjen?" Jeg blir kalt for hore og fitte. Jeg blir hermet etter og ledd av. Jeg blir skrevet om på facebook, spesielt på chat og statusoppdateringer. Jeg har blitt kastet ting på (snøball med stein i, tomflasker, viskelær, papirkuler, penner). Jeg har blitt forsøkt kjørt på med bil. Det har blitt gjort hærverk på bilen min. Jeg har blitt kløpet. Jeg har blitt vist fingeren og bedt om å dra til helvete. Å være lærer er en drittjobb. Hvilket trinn var dette? Jeg er selv lærerstudent, har vært i 1., 6. og 8-10.klasse. Har ikke opplevd noe veldig frekt, men i 1.klasse spurte han ene en av mine medstudenter om hva som feilte henne siden hun var så rar i fjeset (han trodde hun hadde en sykdom, men hun er bare ikke så pen for å si det sånn). Samme jenta ble spurt om hun var gravid pga eplefasongen sin. Kanskje ikke ment som frekke kommentarer pga elevens unge alder, men likevel ubehagelig for henne.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #14 Skrevet 9. januar 2012 Vurdert å gjøre noe annet? Skylder du virkelig på henne for at elevene behandler henne som dritt? 7
Horge Skrevet 9. januar 2012 #15 Skrevet 9. januar 2012 (endret) I høstsemesteret underviser jeg på en høyskole, og husker faktisk at jeg et år fikk jeg en e-post fra en studine som skrev at jeg hadde en småarrogant holdning som var utrolig sexy, signert med et smask. Stort frekkere enn det synes jeg nesten ikke det bør bli i en slik kontekst. Endret 9. januar 2012 av Horge
Gjest Marenh Skrevet 9. januar 2012 #16 Skrevet 9. januar 2012 dog trodde noen av de i klassen at jeg og en annen på prakisguppa mi var kjærester... da de mente vi alltid snek oss ut i skogen for å kysse. Vi snek oss ut i skogen for å røyke.... og han er sånn 15 år eldre enn meg og har kone og barn. Huff xD skjedde denne episoden for 5-6 år siden på en barneskole i Oslo? For jeg tror jeg var elev i den klassen!
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #17 Skrevet 9. januar 2012 I dag fikk jeg faktisk smake på en knyttneve. Dette var riktignok ikke en av de mest normale elevene,(mellomtrinnet) men en som sliter veldig med aggresjon og har egen assistent (som også ble slått i løpet av timene). Men jeg ble skikkelig satt ut, for det hadde jeg virkelig ikke forventet meg.
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 9. januar 2012 #18 Skrevet 9. januar 2012 Skylder du virkelig på henne for at elevene behandler henne som dritt? Nei, selvfølgelig IKKE. Men når hun selv sier at yrket er noe dritt, så ville i hvert fall jeg prøvd å enten bytte skole, trinn, eller bare prøvd noe nytt Det er vel ikke noe galt i det uansett eller hva? 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #19 Skrevet 9. januar 2012 En elev på ungdomsskolen la meg for hat for noen år siden og sa at han virkelig håpte jeg skulle bli overkjørt av en buss og dø en smertefull død. Jeg var student i praksis og hadde egentlig ikke så mye med eleven å gjøre. Men hevet desverre stemmen til ham EN gang(med godt grunnlag for å gjøre dette), og det var nok til at han ble "ute etter å ta meg". Eleven var større enn meg fysisk og veldig sterk, noe som gjorde meg redd for å være nær ham. I timer jeg skulle lede måtte jeg ha andre voksne i rommet pga. sikkerheten. Som usikker student gjorde dette veldig inntrykk og fikk meg til å revurdere yrkesvalget. Heldigvis ble jeg barneskolelærer og stortrives med det! :-D Har også kommet hjem fra jobb med bitemerke på armen. Dette pga av en elev i barneskolen med store aggresjonsproblemer som ikke har kontroll over sine egne handlinger. Jeg går veldig godt overens med eleven ellers, både før og etter denne episoden. Så frekkheter ignorerer jeg stort sett, det kunne ha vært værre! ;-)
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2012 #20 Skrevet 10. januar 2012 Vurdert å gjøre noe annet? Ja, selvfølgelig. Men av økonomiske hensyn er jeg helt nødt til å ha full, fast jobb og ok lønn. Sånt vokser ikke på trær når man har en spesiell type utdannelse. Til deg som spurte hvilket trinn det var: Vgs. Opplevelsene er fra mange ulike klasser og tre ulike skoler. Ungdomsskoleelever har stort sestt nøyd seg med å tegne peniser på tavla, gi meg fingeren/geipe bak ryggen min (lurt når man står vendt mot et vindu med speileffekt) og smelle med dørene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå