Gjest Rebecca Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Hei. Jeg har ganske mange slike flekker på overarmene og i albuekroken. Jeg er ei jente på 15 og synes det er ganske stygt når jeg går med singlet ol. Jeg har naturlig gyllen farge og har bra og sunn hud, med mye føflekker på magen, ryggen og armene, men bare vanlige små som jeg alltid har hatt. Ingen nye, så det er ikke noe hudkreft i allefall. Jeg blir utrolig fort veldig brun om sommeren, blir aldri solbrent, og tåler ikke solkremer. Jeg er født med og har fortsatt autopisk eksem, og tror kanskje det kan være årsaken til flekkene. Jeg er ganske tørr akkurat rundt kanten på det hvite, men huden der det er hvitt er helt myk. Jeg tar litt solarium om vinteren for å holde fargen, men flekkene viser ingen tegn til å forsvinne. Leter febrilsk etter råd for å få dem bort! Takk på forhånd!
Minya Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Etter egen erfaring går ikke pigmentflekker bort. Jeg har en på kinnet, og den eneste forandringen den gjør er å bli litt mørkere om sommeren og litt lysere om vinteren, men den synes uansett. Laserbehandling kanskje? Men da kan du riskikere arr i stedet.
Gjest Armule Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Jeg har nettopp kjøpt en nattkrem som skal hjelpe på arr og rødheter, samt pigmentflekker. Hilde Christina har skrevet litt om den, bl.a., men da ikke så mye ifht. pigmentflekker! Men den skal funke på kvisearr og rødheter. Produktet Hilde Christinas anmeldelse
challenger Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Betakaroten hjalp mot mine pigmentflekker. Hadde en ganske stor lys flekk i kinnet i flere år, men etter jeg begynte med betakaroten forsvant den plutselig veldig fort.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Du går til legen og ber om å få aberela iblandet hydokinon. Det bleker flekkene.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 Hei, det finnes en naturlig produktserie som nylig er lansert på det norske markedet som heter Baba De Caracol. Dette er en serie som er kåret til Årets Hudpleieserie i Finland 2 år på rad (2010 og 2011). Produktene har vist seg å ha evnen til å "bleke ned" strekkmerker og pigmentflekker i løpet av 3 mnd. Produktene selges i helsekostbutikker og hos noen nettbutikker. Du kan også lese mer om produktene hos importøren: www.tokay.no
Djungelvrål Skrevet 9. januar 2012 #8 Skrevet 9. januar 2012 Du har mest sannsynlig hudsopp. Jeg har det samme og har slitt i årevis for å bli kvitt det.. Man kan bruke lamisil krem 2 g om dagen, eller selsun sjampo. Skal virke i 5 min før den vaskes av. Jeg har også gått på fungural tablettkur 2 ganger. Går hardt utover leveren. virket men de kom tilbake. Leste at senket almenntilstand gjør at soppen er aktiv. Alle mennester har denne soppen men få har stor spredning..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå