Gå til innhold

Oppgave om finanskrisen i Hellas


amandav

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal skrive en engelsk oppgave om finanskrisen i Hellas. Det skal skrives som et essay og jeg lurte på om noen kunne hjelpe hvis dere kan mye om krisen.

Dette er påstanden:

Finanskrisa i Hellas fører til

- Økt arbeidsledighet

- Reduserte lønninger

- Økt pensjonsalder

Jeg må utdype hvert punkt og jeg lurte på om noen vet om noe jeg kan skrive?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange ord skal essayet vaere? Hvilket nivaa er dette?

Du maa starte teksten med en innledning hvor du forklarer den oekonomiske situasjonen i Hellas. Store langvarige underskudd paa budsjettbalansen, hoey gjeld, og lav vekst i BNP har soerget for at Hellas er i det oekonomiske ufoere.

For aa redusere budsjettetunderskuddet maa myndighetene stramme inn, dvs de maa foere en kontraktiv penge- og finanspolitikk, de maa oeke skatter og redusere forbruket for aa redusere gjeld og underskudd.

Fremtidige pensjonsforpliktelser kan reduseres ved at pensjonsalder oekes. Da tar det lenger tid foer pensjonister faar utbetalt penger og befolkningen maa jobbe lenger. Dette gir ogsaa oekte inntekter til staten. Paastand 3 er korrekt.

Siden myndighetene strammer inn, reduserer offentlig forbruk og investeringer, faerre veiprosjekter f.eks vil dette foere til at folk mister jobbene sine uten av nye jobber skapes. Reduserte loenninger vil vaere en konsekvens av oekt arbeidsledighet da for aa faa jobb maa man akseptere lavere loenn da det er vanskelig aa faa jobb.

Alle paastandene dine er korrekt. Soerg for aa strukturer oppgaven. Forklar vaer paastand og soerg for at naar du forklarer det at det er en logisk struktur og roed traad. F.eks reduserte investeringer vil gi oekt ledighet som soerger for lavere loenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...