Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For et par mnd siden sendte jeg ut noen åpne søknader til noen utvalgte bedrifter. Nå skal den ene annonnsere etter en ny medarbeider. Skal jeg da skrive en ny søknad å sende? Virker ikke det litt dumt, å "gjenta meg selv" som om jeg har glemt at jeg skrev den første? Eller hva tror dere? Skal jeg ringe og snakke med sjefen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke sende en søknad, der du forteller at du har sendt en åpen søknad tidligere da?

Skriv at du ikke er sikker på om de har tatt vare på den og at du derfor sender den på nytt.

Evt. kan du jo ringe og fortelle det som det er og spørre om de har søknaden din. Hvis de ikke har den/er usikre på om de har den, så tilbyr du deg å sende den på nytt.

Skrevet
Kan du ikke sende en søknad, der du forteller at du har sendt en åpen søknad tidligere da?  

Skriv at du ikke er sikker på om de har tatt vare på den og at du derfor sender den på nytt.

Evt. kan du jo ringe og fortelle det som det er og spørre om de har søknaden din. Hvis de ikke har den/er usikre på om de har den, så tilbyr du deg å sende den på nytt.

:enig:

Må innrømme at jeg ikke alltid er like flink til å kikke gjennom alle åpne søknader vi har fått før jeg anonserer etter nye medarbeidere. En telefon hadde gjort susen for meg.

Lykke til!

Skrevet

Tror nok du bør sende en ny ja, eller ev. ringe og forsikre deg om at den du sendte tidligere kommer fram og blir med i denne runden.

Men ville ikke det beste være å skrive en helt ny søknad da? Den forrige du skrev var jo en åpen søknad, nå vet du jo hva de er på jakt etter og hvilken stilling som skal fylles.. Kanskje du har noe å legge til som forteller hvorfor akkurat du er som skapt for akkurat denne stillingen.... Ville i alle fall jeg gjort!

Skrevet

Det er lurt å ta kontakt med de å høre med de om de ikke kan registrere den åpne søknaden din som en søknad på den utlyste stillingen. Det er altid lurt å snakke med de. Da unngår du å bli oversett i farten og de får litt inntrykk av hvem du er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...