Gå til innhold

Du er sterk!


Paw

Anbefalte innlegg

Jeg var egentlig ganske fortvilet og ville ikke tømme meg ut på noen venner så jeg begynte skrive ned her. Jeg så for meg det skulle bli en sånn trist lang historie og sikkert føle meg enda mer fortvilet i slutten. Men wow. Virkelig. Jeg skrev ned hver eneste vonde opplevelse, vonde følelse alt. Jeg skrev etter hva jeg følte rundt alt, hva jeg følte da og hvordan jeg ser og føler rundt det nå. Og igjen wow. Det mange jeg har sett gjort er å skrive ned også bare slette det eller kaste det eller ja. Først så jeg over det og tenkte huff så mye dritt og syte syte. Men så reflekterte jeg over det enda en gang og prøvde se det fra en annen vinkel. Fyy faen så sterk jeg har vært! Det gir virkelig "Det handler ikke om hvor mange ganger du har falt, det handler om hvor mange ganger du har reist deg" en HELT ny personlig mening for meg. Hva jeg har opplevd, sett, hørt, teller ikke noe at the end of the day!! Hva som betyr noe er at jeg har kjempet meg igjennom det, jeg har reiset meg og jeg har overlevd! Den vonde situasjonen har ikke lenger kontroll over meg, det er en sølepytt jeg tråkket i for lenge lenge lenge siden som ikke eksisterer for meg lenger, som jeg har tatt kontroll over ved å leve videre! De vonde følelsene har sluppet taket. For det gjør alle vonde følelser med tiden. For det er faktisk vi som har kontroll over våre følelser, ikke omvendt.

Innlegget mitt ble heller til at jeg tok bort det jeg hadde skrevet her og lagret det på pcen. Jeg vil heller virkelig anbefale de som har vanskeligheter med minner, vanskeligheter å åpne seg. Om å bestemme seg for å skrive alt ned fra du kan huske tilbake, til dagen idag. Skriv ned alt som har vært vanskelig for deg, tillat deg å ha et selvmedlidende øyeblikk å skriv detaljert opplevelsene dine, vonde minner. Ikke undervurder følelsene du får opp underveis og vær komplett ærlig for dette skal være som noe du skriver til deg selv, for å vise deg selv styrken din. Jeg vet ikke om en bedre måte å se styrken sin rett i øynene, enn å skrive ned alt vondt med alle følelser rundt det absolutt alt, å vise seg selv at dette har jeg gått gjennom, jeg har reist meg fra det. Lese det svart på hvitt.

Og om du føler du har vært ute av kontroll eller vært lost, så er jeg sikker på at du underveis kan reflektere over at du hele tiden har funnet løsninger, kanskje ikke så store men små, du har valgt retninger som har ført deg ut av det, ført deg sakte men sikkert til der du er idag. Det er det DU som har gjort, vi mennesker har en så uant styrke som vi ikke alltid er klar over, som ikke vises før vi virkelig står i stormen og ser tilbake. Styrken inni oss tar valg og skyver oss i riktige retninger selvom vi kanskje ikke føler det selv fordi vi står midt oppi det. Stol virkelig på deg selv og magefølelsen din! Du er STERK! Og du kan klare alt. :hjerte:

Jeg ville bare skrive dette nye innlegget med dette i, jeg har skrevet mange ganger ned følelser før, men jeg har aldri virkelig reflektert over det som denne gang. Jeg har bare trengt å tømme meg.

Håper dette kan være til hjelp til noen andre der ute. :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skrevet dagbok en god stund nå, og det er helt utrolig hva jeg har vært igjennom og kommet meg igjennom. Glememr jeg noe, kan jeg gå tilbake og se hva jeg skrev. Dagboken er min sytebok, for der skriver jeg mest når jeg ahr dårlige dager og hva jeg gjør med de dårlige dagene.

Vi er sterke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...