Gå til innhold

Har ekstremt lyst på piercing, men...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... er livredd for å bli hivsmittet, eller få en annen alvorlig sykdom.

Det er det eneste som stopper meg fra å ta piercing. Det høres sikkert utrolig nevrotisk ut, men man vet liksom aldri når man lar andre enn sykehuspersonale stikke i deg...

Jeg har jo ikke peiling på hvor jeg burde gå eller noen ting, selv om mange har gode erfaringer derfra.

Av og til frister det faktisk å kjøpe utstyr og gjøre det selv, men det er ren idioti, og jeg får sikkert infeksjon. Jeg vil ha piercing i tunga (meg om det).

Jeg er myndig, så det eneste som stopper meg er angsten for hiv. Haha, hva i all verden skal jeg gjøre? Har så lyst på piercing.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til en proff, nålene di bruker er kun for engangsbruk og ligger fremdeles i plasten når du kommer.

AnonymBruker
Skrevet

gjør litt research på hvilke sted du burde ta den først :) Når jeg har tatt så har det også vært sånn at jeg kan følge med på at engangsutstyret er uåpnet før det brukes på meg, og at alt annet blir sterilisert.

Syns du det skulle virke shabby så kan du alltids trekke deg før hullet er tatt.

Men tror ikke dette er noe du trenger å bekymre deg for om du går til et seriøst piercingstudio(for all del; skygg unna frisørsalonger).

Skrevet (endret)

du bør i alle fall ikke ta den selv, det kan få alvorlige konsekvenser!

jeg har tatt hull i tungen for mange år siden, og alt var veldig rent og pent (han jeg var hos brukte nytt utstyr/nål, og det tror jeg de gjør de gjør overalt), og jeg bekymret meg ikke et øyeblikk for infeksjon eller sykdom.

velg ut en plass som er godt kjent, store på det de gjør, og som har holdt på en stund. da er du ganske så trygg på at du ikke roter deg bort i et tvilsomt sted (selv om det er svært, svært få av de i norge). :) snakk gjerne med personalet på forhånd om din frykt, kanskje de kan komme med en god løsning for deg, info, og betryggende ord. :)

lykke til!

Endret av Namine
AnonymBruker
Skrevet

du bør i alle fall ikke ta den selv, det kan få alvorlige konsekvenser!

jeg har tatt hull i tungen for mange år siden, og alt var veldig rent og pent (han jeg var hos brukte nytt utstyr/nål, og det tror jeg de gjør de gjør overalt), og jeg bekymret meg ikke et øyeblikk for infeksjon eller sykdom.

velg ut en plass som er godt kjent, store på det de gjør, og som har holdt på en stund. da er du ganske så trygg på at du ikke roter deg bort i et tvilsomt sted (selv om det er svært, svært få av de i norge). :) snakk gjerne med personalet på forhånd om din frykt, kanskje de kan komme frem til en god løsning for deg. :)

lykke til!

Men hvordan kan jeg vite det helt sikkert?

Skrevet

Men hvordan kan jeg vite det helt sikkert?

søk opp plassen på internett, feks google, facebook, hør med andre som har tatt piercing, hvor de tok osv. :)

Skrevet

Pinpoint Piercing i Oslo er fine sånn. De har all informasjon om stedet på nettsidene sine, og de bruker KUN engangsnåler som ligger pent pakket inn i plasten sin helt til de skal stikke deg. Du ser at de åpner hver enkeltpakke med nåler, en nål per hull om du skal ta flere hull samtidig.

De bruker også doble sett hansker og bytter hansker mellom hvert stikk.

Ingen grunn til å være redd for HIV der.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pinpoint Piercing i Oslo er fine sånn. De har all informasjon om stedet på nettsidene sine, og de bruker KUN engangsnåler som ligger pent pakket inn i plasten sin helt til de skal stikke deg. Du ser at de åpner hver enkeltpakke med nåler, en nål per hull om du skal ta flere hull samtidig.

De bruker også doble sett hansker og bytter hansker mellom hvert stikk.

Ingen grunn til å være redd for HIV der.

Har faktisk vurdert det steder, for det har jeg hørt om. Bor i Oslo :)

Men er det liksom veldig kjent? Altså, er det blant de mest kjente stedene i Oslo? Er det mange som går der?

Men selve maskinen som de stikker med da (ikke nåla), den bruker de vel på andre? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Piercing er stygt, 90-talls og white trash.

• Liker 4
Skrevet

Har faktisk vurdert det steder, for det har jeg hørt om. Bor i Oslo :)

Men er det liksom veldig kjent? Altså, er det blant de mest kjente stedene i Oslo? Er det mange som går der?

Men selve maskinen som de stikker med da (ikke nåla), den bruker de vel på andre? :klo:

De er veldig kjente ja, og det skyldes nok mye at de er så proffe. De har masse opplæring og strenge rutiner for hygienen. Sjekk nettsidene deres, der står det masse info.

De bruker ikke maskin til å stikke hull med. INGEN som er profesjonelle gjør det. Blant annet fordi det gir økt fare for spredning av sykdommer. ;)

Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen som har blitt HIV-smittet av å ta piercing i Norge, og hvis det hadde skjedd skal jeg LOVE deg at det hadde vært store avisoppslag! "TOK PIERCING - FIKK HIV" på førstesiden av alle aviser i butikker og på nett..

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen piercingstudioer som bruker hullpistol, det er det kun frisører som gjør, og det ville jeg ikke brukt på min verste fiende engang.

De tar hull for hånd med en piercingnål som kan minne litt om en kanyle av typen de bruker på sykehus til å sette veneflon.

Denne nålen baner seg vei gjennom feks øreflippen på en "vennlig" måte, slik at vevet rundt piercingen får mye bedre grunnlag for å gro pent og godt.

Hvis det er behov for å bruke klype så er det som regel en engangsklype. Hvis det er flerbruk, blir klypen lagt i autoklaven(steriliseringsmaskin) mens du ser på.

Mer informasjon finner du på http://www.pinpoint-piercing.no/

Du kan også ringe dem eller stikke innom og få svar på eventuelle spørsmål. Personalet der er fantastisk flinke, det er en hovedpiercer som heter Christiane, hun er fantastisk flink og har gjort alle mine piercinger utenom de to aller første jeg fikk i øreflippene i tolvårsalderen.

• Liker 1
Skrevet

Vil anbefale Pinpoint ja, de er gode og dyktige, en av de største i Norge vil jeg påstå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...