Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei jeg lurte på angående laseroperasjon, går det ann og få noen som helst støtte vist man ska ta det?

Memira sin pris er 39990,- for "femtolasek" operasjonen.

Var på en undersøkelse der, og der fikk jeg valget:

-Femtolasek

-Lasek

Jeg bruker måneds linser til vanlig (I 2 år nå) Jeg er fortsatt ikke "vant" med og bruke det. Klarer ikke sove med linser. Etter en god stunds bruk må jeg ha de av fordi det blir ubehagelig.

Jeg tviler sterkt på det faktisk går og få støtte til det, siden jeg egentlig bare kan bruke "briller" Men er det noen her som har noen meninger?

Lasek- 21000,-

femtolasek 39900,-

Takk :)

Endret av lfcnino
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får operasjonen dekket av det offentlige hvis man har så sterkt redusert syn at det er medisinsk påkrevd med operasjon. Jeg har nemlig en venn som hadde synskorreksjon på 8, og han fikk operasjonen utført gratis.

Jeg derimot hadde bare 3 i korreksjon, så jeg måtte betale det selv. Det kostet meg 32 000 og var definitivt verdt det.

Skrevet

Det jeg tenkte meg, jeg har ikke så dårlig syn -1.25 på venstre og 1.85 på høyre + skjeive hornhinner. Men må bruke briller/linser.

Er lærling nå, men ska i militæret til høsten. Har så lyst til og operere før sommeren. Men det er ganske vanskelig og punge ut 40k med lærlingslønn :P

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du får ikke noe støtte til det med mindre det er noen betydelig grunn til at det ikke skal kunne behandles konservativt i stedet. Dette er egentlig bra med tanke på at det er snakk om øyekirurgi med betydelig potensiale for komplikasjoner.

Når det gjelder de to operasjonsformene er forskjellen hovedsaklig hvordan man skjærer av toppen av øyeeplet. LASIK bruker kniv, mens Femto skjærer med laser. Flippen man har laget blir så løftet opp og hornhinnen behandlet med laser. Etterpå blir den lagt på plass igjen. Øyeeplet gror ikke sammen igjen etter at man har skjært i det, noe som kan føre til senkomplikasjoner. Det går dog vanligvis bra, selv om mindre komplikasjoner er vanlig hos 10-20% alt etter kilde. At man ikke oppnår samme perfekte resultat som med briller/linser er mer vanlig, samt at mange likevel får behov for briller senere.

Du vet sikkert dette, men jeg bare nevner det da mange har inntrykk av at en slik operasjon er mindre omfattende enn den egentlig er.

Påfallende mange øyekirurger som driver med denne typen prosedyrer bruker forøvrig briller selv. :smilorange:

Skrevet

Jeg vet ikke om alle laserklinikker gjør dette, men på Sandvika Øyelegesenter fikk man nedbetaling uten renter, dvs man fikk et "lån" i Nordea som man betalte ned på, rentefritt.

Så for det første, slipper man å betale hele beløpet sånn helt plutselig, for det andre slipper man unna med kun beløpet og ingen rentejævler som gjør at du går og betaler i årevis, for det tredje klarer de aller fleste å betale rundt 400 kroner i måneden. Win-win, selv om å få det dekket hadde vært ideelt for mange av oss :P

Skrevet

Jeg vet ikke om alle laserklinikker gjør dette, men på Sandvika Øyelegesenter fikk man nedbetaling uten renter, dvs man fikk et "lån" i Nordea som man betalte ned på, rentefritt.

Så for det første, slipper man å betale hele beløpet sånn helt plutselig, for det andre slipper man unna med kun beløpet og ingen rentejævler som gjør at du går og betaler i årevis, for det tredje klarer de aller fleste å betale rundt 400 kroner i måneden. Win-win, selv om å få det dekket hadde vært ideelt for mange av oss :P

Hmm, det hadde vert lettere og betale 300kr i månededen ja.

Skrevet

http://synslaser.no/forside

C-TEN operasjon er visst tryggere, men ganske dyrt. 30 000 kr for begge øynene.

Oi.. 10000,- kr billigere en Memira sin Femtosekund..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...