Gå til innhold

Tålmodig hund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi hadde engelsksettere da jeg var lita, har bare gode erfaringer med dem:) Rolige og tålmodige hunder.

Den engelske setteren som klarer seg på den mosjonen ts kan tilby uten å bli gal vil jeg gjerne møte.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for dere som har fornuftige svar, og takk for meg :)

Skrevet

Takk for dere som har fornuftige svar, og takk for meg :)

Fortell meg hva som er ufornuftig med å ønske å beskytte en hund mot hissig temperament?

• Liker 3
Gjest malifika
Skrevet

Tja...

Du kan jo få deg en gullfisk!

Bare være forberedt på at den kan lage visse lyder med munnen som høres ut som små bobler som sprekker, mulig det ikke passer for deg da og at du blir litt hissig av alle lydene...

Gjest Consensio
Skrevet

Hva gjør du dersom en hund som er en rase som normalt sett oppfyller kravene, men som likevel ikke blir slik? Omplasserer? Avliver?

Jeg har en hund som egentlig skal være viljesterk, meget aktiv, vanskelig å lære, sterk psyke....som er stikk motsatt.

Kjenner andre som har skjøre hunder, egentlig ikke trenger mye mosjon, lettlærte....som også er stikk motsatt.

Greit nok at en dalmatiner kan være vanskelig å trene og trenger mye, men man kan likevel få en som er lettlært og mild i gemyttet, eller en nuffe som er aggressiv mot andre hunder og mennesker, selv om de egentlig skal være omgjengelige.

Det finnes ingen garantier, så hva da om den hunden du velger ikke blir slik som rasebeskrivelsen?

Skrevet

Ærlig talt TS!

Du sier jo faktisk at du ikke har tålmodighet når det gjelder lukkede ører.. Alle hunder lukker ørene av og til, og spesielt i pubertert. Du vil da ha en hund som tåler å bli kjefta på? Grøss! Det er jo forsåvidt bra at du ikke skaffer deg en rottweiler som ikke finner seg i slikt og svarer deg, da er det vel veterinæren neste.

Jeg kan også være utålmodig. Men jammen klarer jeg å holde meg og telle til ti! Litt rasjonell må man da kreve at voksne folk kan være.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen raser hvor alle individer er robuste og tåler å bli håndtert av en uforutsigbar eier (for det er det man er når man ikke kontrollerer temperamentet sitt. Kan snakke av egen erfaring). Derfor kvier folk seg for å anbefale en rase, eller å ha hund i det hele tatt. KANSKJE det kan være en god løsning å overta en ung voksen hund som har fått grunnleggende opplæring og blitt "psyketestet" av de som hadde den før deg. F eks en ikke godkjent blindehund e.l.

Jeg er som antydet over temperamentsfull selv, og vet hvordan det er - men det å oppdra en hund vil faktisk si at en klarer å styre seg selv nok til å være konsekvent, tydelig og trygg ovenfor dyret. Det kan bety at en må jobbe med seg selv og endre seg. Om man ikke er innstilt på det synes jeg ikke en bør ha hund.

Skrevet

Kosedyr fra IKEA :fnise:

Om du trenger å kjefte å smelle på bikkja så burde du kanskje ta deg selv i nakken å tenke hva DU gjør galt som gjør at bikkja ikke lyder deg?

Endre treningsmetode, kanskje?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om en hund som ikke blir et problem i modningen. Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...